SIS årsredovisning för 2015 publicerad - Standardisering mer aktuellt än någonsin

Årsredovisningen är i dag publicerad på SIS, Swedish Standards Institutes webbplats sis.se. Thomas Idermark, VD SIS, kommenterar 2015 i sitt VD-ord med att säga: – Allt fler inser möjligheterna med standardisering och SIS arbete är mer relevant än någonsin. Som exempel ökade vår omsättning med 14 procent och standardiseringsarbetet i våra kommittéer ökade med 15 procent. Försäljningen av färdiga standarder ökade med 9 procent och utbildningar med 22 procent.

I årsredovisningen berättar vi bland annat om de spännande och banbrytande arbeten som startats under året. Ur rubrikerna:

• Ny standard ska säkra kvaliteten på HVB-hem.
  • SIS leder arbetet med standardisering för IoT – Internet of Things
  • Standarder kan driva 3D-branschen framåt
  • Standarder – en ryggrad i bioekonomin

Dessutom det senaste om våra storsäljare Nya ISO 9001 – kvalitetsledning och Nya ISO 14001 – miljöledning, och mycket mer.

Läs den här: http://www.sis.se/innehall/om-sis/Fakta-och-organisation/

Thomas Idermark, VD SIS, 070-533 74 30

Pressansvarig SIS, Emelie Robertsson, 0704 - 26 05 91, emelie.robertsson@sis.se

ISO:s ordförande på Sverigebesök – kommenterar standarders betydelse för svensk konkurrenskraft och i världshandeln19.4.2018 09:16Pressmeddelande