Business Wire

Siteimprove ger högre noggrannhet vid IP-geografisk lokalisering tack vare Digital Elements geografiska lokaliseringsteknik

Dela

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-baserad geografisk lokalisering, meddelade idag att Siteimprove, ett branschledande företag inom lösningar för webbplatsansvar och webbplatsoptimering, har infört NetAcuity Edge™ – ett system för hyperlokal IP-geografisk lokalisering med syftet att förstärka företagets kapacitet för analyser och målgruppssegmentering.

Siteimprove erbjuder SaaS (Software as a Service) för att hjälpa över 5 000 kunder världen över att skapa en bättre upplevelse för webbplatsbesökarna. Systemet innefattar verktyg som underlättar webbplatshantering, underhåll och optimering på ett mer ekonomiskt fördelaktigt sätt. Företagets produkter eliminerar manuellt arbete med lokalisering av webbplatsfel och hjälper team att skapa en kraftfull innehållsstrategi genom insiktsfull analysdata.

Siteimprove använder Digital Elements extremt noggranna system för IP-geografisk lokalisering i sin analysplattform och har därmed kunnat förbättra sin förmåga att på sina kunders uppdrag spåra de platser där användarna befinner sig, på ett sätt som inte kränker användarnas personliga integritet. Företagets kunder kan därmed ta mer informerade beslut om webbplatsoptimering och besökarna kan segmentindelas på ett mer effektivt sätt. Införandet av NetAcuity Edge™ gav fantastiska resultat på kort tid. Ett exempel på detta var att antalet besökare med okänd geografisk information minskade kraftigt, från 25 % till mindre än 1 %.

”Geografisk lokaliseringsdata är en viktig del av vår verksamhet och den information vi fick från vår tidigare leverantör var inaktuell och otillräcklig. Digital Element är känt för sin höga precision som slår allt annat. Vi har redan sett enormt imponerande resultat,” säger Ivan Bager som är innovationschef hos Siteimprove. ”Vi ser fram emot att använda data från Digital Element på fler sätt och förbättra kvaliteten ytterligare i de tjänster vi erbjuder våra kunder.”

Digital Element är den globalt ledande leverantören och en pionjär inom IP-system för geografisk lokalisering. Informationssystemet ger den mest exakta och detaljerade hyperlokala datauppsättningen i världen idag, samtidigt som det uppfyller de strängaste standarderna för slutanvändarens sekretess.

Kate Owen är Vice President för Digital Element i Nordeuropa och hade detta att säga: ”Det är mycket spännande att samarbeta med Siteimprove – nu och i framtiden – och kunna erbjuda den mest exakta IP-informationen på marknaden. Det är fantastiskt att Siteimprove redan har sett en så stor förbättring för sina kunder tack vare vår datainformation. Det är alltid mycket tacksamt att se den här typen av exempel från verkliga världen. Det är uppenbart att investeringar i kvalitetsdata verkligen betalar sig: resultaten ger ofta dramatiska förbättringar i noggrannhet, servicekvalitet, djupgående insikter och mervärde för kunden.”

Siteimprove blir ytterligare en av Digital Elements högprofilkunder inom analys, datahantering och annonsplattformar. Bland övriga kunder återfinns t.ex. Ströer Group, Microsoft, Qubit Digital, Adform, Webtrends, Crimtan, Weborama, Vibrant Media, Admedo, Wiredminds, Eyeota, Infectious Media, MediaMath, Cxense, Lotame, Krux, AOL ADTECH och Visual DNA.

TEXTENS SLUT

Om Digital Element

Digital Element har sedan 1999 tagit fram geografiska lokaliseringslösningar som ger relevant innehåll till onlinekampanjer oavsett målgruppernas geografiska placering. Systemen kan användas på både stationära datorer och mobilenheter. Företagets patenterade teknik har certifierats och ackrediterats och levererar åtkomst till exakt och tillförlitlig geografisk lokaliseringsinformation i realtid utan att utgöra något intrång i Internetanvändarnas sekretess. Många av världens största webbplatser, varumärken, annonsnätverk, plattformar för sociala medier och mobiltjänstleverantörer har i över ett decennium förlitat sig på Digital Elements teknik för målinriktad annonsering, lokalt anpassat innehåll, förbättrade analystjänster och hantering av immateriella rättigheter samt upptäckt och förhindrande av bedrägerier. Besök http://www.digitalelement.com för mer information om hur du kan utföra geografisk anpassning i onlinevärlden. Digital Element är en affärsdivision inom Digital Envoy Inc, med huvudkontor i Atlanta och London.

Om Siteimprove

Siteimprove har sedan 2003 levererat branschledande verktyg för webbplatsansvar (Web Governance) till tusentals organisationer världen över. Huvudkontoret ligger i Köpenhamn och Siteimprove har även kontor i dussintals andra länder i Nordamerika, Europa och Stillahavsområdet. Siteimprove Web Governance Suite erbjuds som en SaaS-programtjänst (Software as a Service) med verktyg som är skalbara och som används av små nystartade företag såväl som stora Fortune 500-företag. Systemet används för att hantera stora webbplatser genom webbkvalitetssäkring, webbåtkomst, webbanalys och SEO-analys. Kunderna får dessutom information om webbplatsen prestanda.

Besök: https://siteimprove.com/

Contact information

Pressansvarig
GingerMay PR
Naomi Whittome
naomi.whittome@gingermaypr.com
Tfn: +44 (0)203 642 1124

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

President Obama kommer till Europa för att tala på Nordic Business Forum21.6.2018 07:58Pressmeddelande

President Obama kommer att resa till Europa för att delta på Nordic Business Forum i Helsingfors den 26–27 september 2018. Obama kommer att tala till en av de största publikerna i Norden och avrunda tvådagarskonferensen med den avslutande konversationen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180621005424/sv/ Europe’s leading business and leadership conference brings President Obama to Helsinki, Finland to speak to business executives and owners. (Photo: Business Wire) Aslak de Silva, VD för Nordic Business Forum: ”Vi är utan tvekan ärade att få vara värd för Obama - men detta ögonblick tillhör verkligen vår publik och Norden som helhet. Det kommer att bli oförglömligt. " Ville Saarikalle, ansvarig för Speaker Relations på Nordic Business Forum: "President Obama är en av de mest anmärkningsvärda ledarna för sin tid. Hans livsresa är unik: från blygsamma förhållanden till president i USA. Det är verkligen en

Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner24.5.2018 09:00Pressmeddelande

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar. "Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

Usabilla B.V.: Hur användarfeedback hjälper BSH Home Appliances AB att bli mer kundcentrerad3.5.2018 07:05Pressmeddelande

Usabilla B.V. (www.usabilla.com) är stolta över att ha blivit utvalda av BSH Home Appliances AB, med bl.a. Bosch, Siemens och Neff som varumärken, till företagets Voice of Customer-lösning, för att samla in användarfeedback i realtid på deras webbplatser. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180503005023/sv/ BSH Home Appliances AB, den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och ett av världens ledande företag inom branschen, har implementerat Usabilla som sin Voice of Customer-lösning. För att stödja sin kundcentrerade strategi, har BSH Home Appliances AB valt att samla in feedback i realtid från sina webbplatsbesökare. Enligt Torbjörn Persson, Webb Manager på BSH Home Appliances AB: "Usabilla kommer att stödja vår kundfokuserade strategi i och med att vi kan samla in data i realtid från våra kunder, vilket utgör grunden för att optimera våra digitala kanaler och förbättra kundupplevelsen fort

Digital Element ingår samarbete med Discovery Inc. för att förbättra noggrannheten i företagets videorättigheter med hjälp av system som baseras på geografiska data25.4.2018 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-geografisk lokalisering, meddelade idag att det globala mediaföretaget, Discovery Inc., har börjat använda NetAcuity för hyperlokal IP-geografisk lokalisering. Syftet är att se till att rätt personer ser rätt innehåll samt att uppfylla de geografiska rättigheter som gäller i Europa. Discovery har över tre miljarder tittare globalt i över 220 länder och områden och erbjuder många ledande TV-kanaler inklusive Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet med flera. Varumärket är välkänt internationellt och når tittare med digitala program från bland annat Group Nine Media, Discovery VR och Eurosport Player. Europeiska telekommunikationsföretag arbetar ofta över flera områden och distribuerar IP-adresser till flera regioner. Hanteringen av geografiska TV-rättigheter kan därmed bli komplicerad. Genom NetAcuity som är Digital Elements IP Intelligence-lösning kan Discovery identifiera tittarnas exakta geografiska plats och tillåta åtko

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum