Business Wire

Siteimprove ger högre noggrannhet vid IP-geografisk lokalisering tack vare Digital Elements geografiska lokaliseringsteknik

Share

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-baserad geografisk lokalisering, meddelade idag att Siteimprove, ett branschledande företag inom lösningar för webbplatsansvar och webbplatsoptimering, har infört NetAcuity Edge™ – ett system för hyperlokal IP-geografisk lokalisering med syftet att förstärka företagets kapacitet för analyser och målgruppssegmentering.

Siteimprove erbjuder SaaS (Software as a Service) för att hjälpa över 5 000 kunder världen över att skapa en bättre upplevelse för webbplatsbesökarna. Systemet innefattar verktyg som underlättar webbplatshantering, underhåll och optimering på ett mer ekonomiskt fördelaktigt sätt. Företagets produkter eliminerar manuellt arbete med lokalisering av webbplatsfel och hjälper team att skapa en kraftfull innehållsstrategi genom insiktsfull analysdata.

Siteimprove använder Digital Elements extremt noggranna system för IP-geografisk lokalisering i sin analysplattform och har därmed kunnat förbättra sin förmåga att på sina kunders uppdrag spåra de platser där användarna befinner sig, på ett sätt som inte kränker användarnas personliga integritet. Företagets kunder kan därmed ta mer informerade beslut om webbplatsoptimering och besökarna kan segmentindelas på ett mer effektivt sätt. Införandet av NetAcuity Edge™ gav fantastiska resultat på kort tid. Ett exempel på detta var att antalet besökare med okänd geografisk information minskade kraftigt, från 25 % till mindre än 1 %.

”Geografisk lokaliseringsdata är en viktig del av vår verksamhet och den information vi fick från vår tidigare leverantör var inaktuell och otillräcklig. Digital Element är känt för sin höga precision som slår allt annat. Vi har redan sett enormt imponerande resultat,” säger Ivan Bager som är innovationschef hos Siteimprove. ”Vi ser fram emot att använda data från Digital Element på fler sätt och förbättra kvaliteten ytterligare i de tjänster vi erbjuder våra kunder.”

Digital Element är den globalt ledande leverantören och en pionjär inom IP-system för geografisk lokalisering. Informationssystemet ger den mest exakta och detaljerade hyperlokala datauppsättningen i världen idag, samtidigt som det uppfyller de strängaste standarderna för slutanvändarens sekretess.

Kate Owen är Vice President för Digital Element i Nordeuropa och hade detta att säga: ”Det är mycket spännande att samarbeta med Siteimprove – nu och i framtiden – och kunna erbjuda den mest exakta IP-informationen på marknaden. Det är fantastiskt att Siteimprove redan har sett en så stor förbättring för sina kunder tack vare vår datainformation. Det är alltid mycket tacksamt att se den här typen av exempel från verkliga världen. Det är uppenbart att investeringar i kvalitetsdata verkligen betalar sig: resultaten ger ofta dramatiska förbättringar i noggrannhet, servicekvalitet, djupgående insikter och mervärde för kunden.”

Siteimprove blir ytterligare en av Digital Elements högprofilkunder inom analys, datahantering och annonsplattformar. Bland övriga kunder återfinns t.ex. Ströer Group, Microsoft, Qubit Digital, Adform, Webtrends, Crimtan, Weborama, Vibrant Media, Admedo, Wiredminds, Eyeota, Infectious Media, MediaMath, Cxense, Lotame, Krux, AOL ADTECH och Visual DNA.

TEXTENS SLUT

Om Digital Element

Digital Element har sedan 1999 tagit fram geografiska lokaliseringslösningar som ger relevant innehåll till onlinekampanjer oavsett målgruppernas geografiska placering. Systemen kan användas på både stationära datorer och mobilenheter. Företagets patenterade teknik har certifierats och ackrediterats och levererar åtkomst till exakt och tillförlitlig geografisk lokaliseringsinformation i realtid utan att utgöra något intrång i Internetanvändarnas sekretess. Många av världens största webbplatser, varumärken, annonsnätverk, plattformar för sociala medier och mobiltjänstleverantörer har i över ett decennium förlitat sig på Digital Elements teknik för målinriktad annonsering, lokalt anpassat innehåll, förbättrade analystjänster och hantering av immateriella rättigheter samt upptäckt och förhindrande av bedrägerier. Besök http://www.digitalelement.com för mer information om hur du kan utföra geografisk anpassning i onlinevärlden. Digital Element är en affärsdivision inom Digital Envoy Inc, med huvudkontor i Atlanta och London.

Om Siteimprove

Siteimprove har sedan 2003 levererat branschledande verktyg för webbplatsansvar (Web Governance) till tusentals organisationer världen över. Huvudkontoret ligger i Köpenhamn och Siteimprove har även kontor i dussintals andra länder i Nordamerika, Europa och Stillahavsområdet. Siteimprove Web Governance Suite erbjuds som en SaaS-programtjänst (Software as a Service) med verktyg som är skalbara och som används av små nystartade företag såväl som stora Fortune 500-företag. Systemet används för att hantera stora webbplatser genom webbkvalitetssäkring, webbåtkomst, webbanalys och SEO-analys. Kunderna får dessutom information om webbplatsen prestanda.

Besök: https://siteimprove.com/

To view this piece of content from cts.businesswire.com, please give your consent at the top of this page.

Contact information

Pressansvarig
GingerMay PR
Naomi Whittome
naomi.whittome@gingermaypr.com
Tfn: +44 (0)203 642 1124

About Business Wire

Business Wire
Business Wire



Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

flatexDEGIRO Starts Into Expected Record Year 2024 With a Jump in Revenues and Earnings25.4.2024 20:19:00 CEST | Press release

flatexDEGIRO starts into expected record year 2024 with a jump in revenues and earnings Revenues increased by 25% to € 123 million (Q1 2023: € 98 million) flatexDEGIRO benefits from both rising interest income and a significant increase in commission income per transaction EBITDA improves by 177% to € 54 million (Q1 2023: € 19 million) Consolidated net profit increases by 340% to € 30 million (Q1 2023: € 7 million) 121,000 new customer accounts in Q1 2024 increase customer base to over 2.8 million (March 2023: 2.5 million) Net cash inflows of € 1.8 billion in Q1 2024 Revenues and consolidated net income in 2024 expected to be at the upper end of the guidance corridor (revenue growth of 5-15% and increase in consolidated net income of 25-50%) For the first time, the Management Board and Supervisory Board will propose to the upcoming Annual General Meeting the authorization to buy back up to 10% of the share capital as well as an additional dividend of 4 cents per share Dr. Benon Janos,

OpenGate Capital Completes Sale of SMAC25.4.2024 19:14:00 CEST | Press release

OpenGate Capital (“OpenGate”), a global private equity firm, announced today that it has completed the sale of SMAC, a provider of waterproofing and building envelope systems, to Compagnie Financière Jousset (“CFJ”) and the SMAC management team. Terms of the transaction were not disclosed. SMAC was established in 1884 and has grown into a leader in the French waterproofing and facades market. OpenGate acquired the business in 2019 from Colas Group, a subsidiary of Bouygues SA. Following the carve-out and stabilization of SMAC in the first year of investment, OpenGate embarked on a three-prong approach to sell the manufacturing (“Industrie”) business lines in 2020 and 2021 and achieved the following results: March 2021: Axter (membranes business) was sold to IKO April 2021: Skydôme (skylights business) was sold to Kingspan January 2022: Résipoly (resins business) was sold to MAPEI After the disposals of the Industrie business lines, SMAC was then able to focus on its core “Travaux” (ins

Farcana Announces Gateway: Showdown - Playtest Kicks Off April 30th, with a 1,000,000 $FAR token prize pool!25.4.2024 17:40:00 CEST | Press release

Farcana, a highly anticipated competitive, team-based hero shooter, announces Gateway: Showdown, a public playtest event taking place from April 30th to May 4th, 2024. This playtest serves as a crucial opportunity for Farcana to gather valuable player feedback, showcase the latest iteration of the game before its official launch and offer players a chance to claim a portion of the 1,000,000 $FAR token prize pool. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20240425936808/en/ Farcana Announces Gateway Showdown - Playtest Kicks Off April 30th, with a 1,000,000 $FAR token prize pool! (Photo: AETOSWire) Gateway: Showdown welcomes all aspiring heroes with a signup process designed for ease and accessibility. Players can visit the official Farcana website at https://www.farcana.com to download the game client, create an account, and be automatically enrolled in the playtest. Every match played during the event will contribute to

Antognolla at International Hospitality Investment Forum: Growing Interest in the Italian Market from Hotel Operators and Investors25.4.2024 16:39:00 CEST | Press release

Antognolla Resort & Residences joined world-class hospitality experts at the Hospitality Investment Forum EMEA (IHIF EMEA) on 15-17 April in Berlin. With over 2,500 attendees this year, IHIF EMEA remains one of the largest gatherings of industry professionals in the region. Hospitality experts and event participants reaffirmed the growing interest among hotel operators in Italy, evident from the number of prestigious international brands entering the Italian market. The hospitality market in the country is becoming more identity-driven, with the majority of hotel keys in the upscale and luxury category being branded. International operators are increasingly attracted to the country year by year: almost 70% of the properties in the pipeline will belong to international chains by 2026. Andrey Yakunin, Chairman of the Board of Directors of Antognolla Resort & Residences commented: “As international experts discussed during IHIF, identity-driven, branded projects are set to become the lead

Digital Transformation’s Next Era: Generative AI and Laserfiche 12 at 2024 Empower Conference25.4.2024 16:30:00 CEST | Press release

Preparing organizations for the next AI-driven phase of digital transformation is on the agenda at the 2024 Empower conference, hosted by Laserfiche — the leading SaaS provider of intelligent content management and business process automation — in Las Vegas through April 25. Laserfiche shines a spotlight on solutions that reduce complexity and accelerate information flow across the enterprise to help organizations manage increasing amounts of data. Empower attendees got an early look at the latest Laserfiche AI features, including Laserfiche AI Document Summarization. The new offering, powered by generative AI, eliminates tedious sifting through documents by generating concise summaries of documents containing either text or transcribed audio. Laserfiche AI Document Summarization, which represents one milestone in the Laserfiche AI vision to transform the workplace, will be available in the upcoming Laserfiche Cloud release on April 30, 2024. “At Laserfiche, we believe AI will impact p

In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.

Visit our pressroom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye