Självklart Lidl för Peter Härle!

Lidl Sverige fortsätter att växa och nu förstärks Fastighetskontoret i Malmö när Peter Härle kliver in som ny fastighetsutvecklare. Peter har en lång och spännande fastighetsbakgrund med en gedigen erfarenhet av både förvärv och försäljning av utvecklingsfastigheter och råmark. Han kommer senast från Volito Fastigheter och dessförinnan från bl.a Jernhusen, Veidekke och Riksbyggen.

-Det känns jättekul att börja min nya tjänst som fastighetsutvecklare på Lidl Sverige. Det är inspirerande att få chansen att bidra till offensiva tillväxtplaner hos en så stark och långsiktig ägare som Lidl Sverige. De ligger rätt i tiden med att göra skillnad på riktigt i människors vardag. Dessutom tilltalas jag av att Lidl Sverige har branschens högsta svansföring inom miljöbyggnad och brinner för att göra affärer, säger Peter Härle.

-Jag är oerhört glad att ha Peter i vårt fastighetsteam. Vi har flera stora utvecklingsprojekt som pågår och en hög etableringstakt. Med sin breda kompetens om marknaden i Syd och sitt nätverk i branschen kommer han vara en stor tillgång i Lidl Sveriges fortsatta utvecklingsresa när han tillträder i augusti, säger Petra Wahlström, Fastighetschef Lidl Sverige.

Lidl Sverige arbetar dagligen med att utveckla morgondagens dagligvaruhandel. Lidl Sverige är pionjärer inom hållbart byggande och har hand om hela processen från planering till utförande. Hållbarhet genomsyrar hela Lidl Sveriges verksamhet och strävan efter att vara en av de branschledande hållbarhetsaktörerna inom dagligvarubranschen. 2017 öppnade Lidl Sverige en av världens första klimatneutrala byggnader i Visby. Butiken har även fått certifieringarna NollCO2 enligt Sweden Green Building Council (SGBC) och BREEAM-SE Excellent – vilka är några av branschens tuffaste certifieringar. Det är en byggnad som inte bara bevisar hur Lidl Sverige arbetar med hållbarhetsfrågan i alla delar av verksamheten – den bidrog dessutom till att sprida kunskap om hållbart byggande till andra aktörer i branschen.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl vann budgivning på årets första färskpotatis – skänker 100 000 till UNHCR och 40 kg potatis till Sveriges Stadsmissioner17.5.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Årets första frilandsodlade färskpotatis är här. Enligt tradition anordnade Svensk Potatis en budgivning om den första skörden på Bjärehalvön i Skåne. Lidl tog hem vinsten med ett kilopris på 2 500 kronor. Nu donerar livsmedelskedjan 100 000 kronor till UNHCR och behövande i Ukraina. Färskpotatisen har skänkts till Sveriges Stadsmissioner.