SkandiaMäklarna flyttar in i Eddan

Nu börjar Eddan, Stångåstadens nyproduktion i korsningen Drottninggatan/Djurgårdsgatan, fyllas med liv. De första 22 hyresgästerna har flyttat in och nu står det även klart att SkandiaMäklarna kommer att hyra lokaler i Eddan.

SkandiaMäklarna flyttar in i Eddan. På bilden Henrik Arkelskog, SkandiaMäklarna, och Ulrika Frost, Stångåstaden.

-          Det är härligt att se Eddan fyllas med liv. Läget är fantastiskt, både för boende och verksamheter. Är det någon som vet värdet av ett bra läge så är det mäklare, därför är vi givetvis glada att kunna välkomna SkandiaMäklarna till Eddan , säger Ulrika Frost, som arbetar med affärsutveckling och uthyrning av kommersiella fastigheter på Stångåstaden.

SkandiaMäklarna flyttar in i Eddan senhösten 2020. Lokalerna är på 366 kvadratmeter på två plan. På markplan kommer lokalerna vara anpassade för kundmöten medan andra våningen blir arbetsplatser.

-          För oss har läget och det faktum att vi flyttar in i en nyproduktion varit avgörande. I och med att det är en nyproduktion har vi möjlighet att vara med och påverka material och utformning av lokalerna vilket varit viktigt för oss. Vi får fina möjligheter att ta emot våra kunder och dessutom får vi otroligt bra exponering ut mot Djurgårdsgatan och Drottninggatan, säger Henrik Arkelskog, Franchisetagare på SkandiaMäklarna i Linköping.

Fakta lokaler i Eddan:

• Totalt byggs ett 20-tal lokaler, både i markplan och en trappa upp.
  • Storleken varierar från 40 till flera hundra kvadratmeter.
  • Stångåstaden kommer att flytta sin Bobutik och kundtjänst till lokaler i Eddan.

Fakta om lägenheterna i Eddan:

• Totalt byggs 231 lägenheter.
  • I den första etappen byggs 133 lägenheter, varav 66 stycken ettor.
  • Av de 66 ettorna så är cirka 60 av hyresgästerna födda på 90-talet och de flesta är tjejer.
  • Majoriteten av lägenheterna har en hyra som understiger 6 000 kr/mån

Ulrika Frost, affärsutveckling och uthyrning av kommersiella fastigheter Stångåstaden, telefon 013-20 85 84

AB Stångåstaden är det kommunägda bostadsföretaget i Linköping. Koncernen äger och förvaltar ca 18 300 lägenheter, varav ca 4 200 är studentbostäder som ägs och förvaltas av dotterbolaget Studentbostäder i Linköping AB. Därutöver finns ca 100 bostäder av speciell kulturhistorisk karaktär i dotterbolaget Kulturfastigheter AB. Utbudet av bostäder är varierat, från lägenheter i sekelskifteshus till det senaste inom nyproduktion. AB Stångåstaden har ambitionen att vara det självklara valet för alla som vill bygga sin livsmiljö i Linköping

Kulturläger för unga under jullovet27.12.2019 08:00:00 CETPressmeddelande