Škoda Sverige

ŠKODA lanserar virtuellt showroom som ett steg i den digitala utvecklingen för att stärka kundupplevelsen

Dela
› ŠKODAs virtuella showroom möter kunders behov på ökad tillgänglighet genom att digitalt flytta bilhallen till människors hem › I den digitala miljön finns de senaste ŠKODA-modellerna i bilhallen för att ge bilintressenter en rundtur och information om modellerna online › Nya ŠKODA ENYAQ iV, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA, SUPERB och SCALA finns just nu tillgängliga › Genom att kombinera videoteknik och produktspecialisternas kompetens kan kunderna uppleva de senaste bilarna samt boka livemöten med produktspecialister direkt i mobilen › ŠKODAs virtuella showroom finns på www.skoda.se/showroom

Som ett steg i den progressiva digitaliseringen som sker inom handeln har ŠKODA skapat ett virtuellt showroom som både potentiella bilköpare och befintliga ŠKODA-ägare kan nyttja och uppskatta som ett komplement till traditionella bilhallar. Detta virtuella showroom kan liknas med en digital bilhall där människor, genom sin dator, surfplatta eller smartphone, kan få en digital rundtur för att se olika modeller både in- och utvändigt samt hitta specifik information om produkter, säkerhet och tillbehör. I dagsläget finns sju ŠKODA-modeller tillgängliga och utställningshallen kommer att uppdateras kontinuerligt.

Boka livemöte med produktspecialist

Genom 4G-kapacitet och videoteknik kommer en ŠKODA-produktspecialist finnas tillgänglig för kontakt med befintliga kunder som kan livestreama deras valfria modell via en mobil eller surfplatta vilket gör att ŠKODA kan möta kunder och svara på frågor online – allt för att öka kundservicen och möta kundernas behov.

ŠKODA Sverige är en av de första marknader i Europa som lanserar ett virtuellt showroom och det finns nu tillgänglig för hela landet. Videosupporten online är i dagsläget ett pilotprojekt som testas i stockholmsområdet, innan det förväntas tillgängliggöras i hela landet från årsskiftet. ŠKODAs virtuella showroom är ett komplement till befintliga bilhallar som förenklar delar i köp- och kundserviceprocessen.

Christian Stockeld Lindström, chef för affärsutveckling inom ŠKODA Sverige, kommenterar: ”ŠKODAS virtuella showroom skapar möjligheter att möta både potentiella och befintliga kunder på deras villkor. Nu kan vi online demonstrera våra modeller och hjälpa våra kunder med frågor om tillbehör och funktioner utan att kunden behöver lämna hemmet. Våra engagerade produktspecialister arbetar hårt för att leverera support på högsta nivå, och digitaliseringen gör det möjligt för oss att bli ännu vassare på området.”

Besök ŠKODAS virtuella showroom via skoda.se/showroom

För mer information eller frågor, kontakta:

Christian Stockeld Lindström, affärsutvecklingschef ŠKODA Sverige:

Christian.lindstrom@skoda.se / +46 70 168 96 28

Hanna Westrin, pressansvarig ŠKODA Sverige:

Hanna.westrin@skoda.se / +46 70 168 66 34

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Škoda Sverige
Škoda Sverige



http://www.skoda.se

ŠKODA AUTO

› Fokuserar på tre prioriteringar med sitt ”NEXT LEVEL ŠKODA”-program för framtiden: att utöka modellportföljen mot nybörjarsegment, att utforska nya marknader för ytterligare tillväxt i volymsegmentet och att göra konkreta framsteg inom hållbarhet och mångfald.

› Erbjuder för närvarande sina kunder tio personbilserier: FABIA, SCALA, OCTAVIA, SUPERB, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ och ENYAQ iV.

› Levererade över en miljon fordon till kunder runt om i världen 2020.

› Har tillhört Volkswagen-gruppen i 30 år. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika fordonstillverkarna i världen. I samarbete med gruppen utvecklar och tillverkar ŠKODA AUTO självständigt fordon samt komponenter, motorer och växellådor.

› Verkar på tre platser i Tjeckien; tillverkar i Kina, Ryssland, Slovakien och Indien främst genom koncernpartnerskap, samt i Ukraina med en lokal partner.

› Sysselsätter cirka 42 000 personer globalt och är aktiv på mer än 100 marknader.

Följ Škoda Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Škoda Sverige

Nya generationen Škoda Kodiaq äntligen beställningsbar – svenska priser officiella5.4.2024 09:30:00 CEST | Pressmeddelande

Familjefavoriten Škoda Kodiaq täcktes av i Berlin så sent som i höstas förra året. Idag, 5 april, är den nya generationen av populära Škoda-SUV:en äntligen beställningsbar. Den största förändringen för modellen, utöver ny interiör och exteriör design, är den nya drivlinan som innebär att Kodiaq för första gången erbjuds som laddhybrid, och det med en räckvidd på upp till 100 kilometer (WLTP).

Škodas helelektriska instegs-SUV är officiell – nya Škoda Epiq15.3.2024 10:45:00 CET | Pressmeddelande

Idag, 15 mars, på Škoda Autos årliga presskonferens avslöjades Škoda kommande tredje helt eldrivna bilmodell, en mindre SUV crossover i form av en verklighetstrogen designstudie. Den nya modellen som lanseras efter den kompakta helelektriska SUV:en Škoda Elroq får namnet Škoda Epiq och är en 4,1 meter lång SUV med upp till 400 kilometers elektrisk räckvidd och 490 liters bagageutrymme. Nya Škoda Epiq kommer att täckas av under 2025, med en prisindikation kring 25 000 Euro. Epiq är den första modellen som är fullt ut utvecklad i enlighet med Škodas nya designkoncept Modern Solid. Ett formspråk som kombinerar en robust funktionalitet med en autentisk och tidlös design med hållbara material. Modellen kommer att kompletteras med en gedigen digital upplevelse med ny teknologi och nya funktioner.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye