SKODA Sverige

ŠKODA lanserar virtuellt showroom som ett steg i den digitala utvecklingen för att stärka kundupplevelsen

Dela
› ŠKODAs virtuella showroom möter kunders behov på ökad tillgänglighet genom att digitalt flytta bilhallen till människors hem › I den digitala miljön finns de senaste ŠKODA-modellerna i bilhallen för att ge bilintressenter en rundtur och information om modellerna online › Nya ŠKODA ENYAQ iV, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA, SUPERB och SCALA finns just nu tillgängliga › Genom att kombinera videoteknik och produktspecialisternas kompetens kan kunderna uppleva de senaste bilarna samt boka livemöten med produktspecialister direkt i mobilen › ŠKODAs virtuella showroom finns på www.skoda.se/showroom

Som ett steg i den progressiva digitaliseringen som sker inom handeln har ŠKODA skapat ett virtuellt showroom som både potentiella bilköpare och befintliga ŠKODA-ägare kan nyttja och uppskatta som ett komplement till traditionella bilhallar. Detta virtuella showroom kan liknas med en digital bilhall där människor, genom sin dator, surfplatta eller smartphone, kan få en digital rundtur för att se olika modeller både in- och utvändigt samt hitta specifik information om produkter, säkerhet och tillbehör. I dagsläget finns sju ŠKODA-modeller tillgängliga och utställningshallen kommer att uppdateras kontinuerligt.

Boka livemöte med produktspecialist

Genom 4G-kapacitet och videoteknik kommer en ŠKODA-produktspecialist finnas tillgänglig för kontakt med befintliga kunder som kan livestreama deras valfria modell via en mobil eller surfplatta vilket gör att ŠKODA kan möta kunder och svara på frågor online – allt för att öka kundservicen och möta kundernas behov.

ŠKODA Sverige är en av de första marknader i Europa som lanserar ett virtuellt showroom och det finns nu tillgänglig för hela landet. Videosupporten online är i dagsläget ett pilotprojekt som testas i stockholmsområdet, innan det förväntas tillgängliggöras i hela landet från årsskiftet. ŠKODAs virtuella showroom är ett komplement till befintliga bilhallar som förenklar delar i köp- och kundserviceprocessen.

Christian Stockeld Lindström, chef för affärsutveckling inom ŠKODA Sverige, kommenterar: ”ŠKODAS virtuella showroom skapar möjligheter att möta både potentiella och befintliga kunder på deras villkor. Nu kan vi online demonstrera våra modeller och hjälpa våra kunder med frågor om tillbehör och funktioner utan att kunden behöver lämna hemmet. Våra engagerade produktspecialister arbetar hårt för att leverera support på högsta nivå, och digitaliseringen gör det möjligt för oss att bli ännu vassare på området.”

Besök ŠKODAS virtuella showroom via skoda.se/showroom

För mer information eller frågor, kontakta:

Christian Stockeld Lindström, affärsutvecklingschef ŠKODA Sverige:

Christian.lindstrom@skoda.se / +46 70 168 96 28

Hanna Westrin, pressansvarig ŠKODA Sverige:

Hanna.westrin@skoda.se / +46 70 168 66 34

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

SKODA Sverige
SKODA Sverige



http://www.skoda.se

ŠKODA AUTO

› Fokuserar på tre prioriteringar med sitt ”NEXT LEVEL ŠKODA”-program för framtiden: att utöka modellportföljen mot nybörjarsegment, att utforska nya marknader för ytterligare tillväxt i volymsegmentet och att göra konkreta framsteg inom hållbarhet och mångfald.

› Erbjuder för närvarande sina kunder tio personbilserier: FABIA, SCALA, OCTAVIA, SUPERB, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ och ENYAQ iV.

› Levererade över en miljon fordon till kunder runt om i världen 2020.

› Har tillhört Volkswagen-gruppen i 30 år. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika fordonstillverkarna i världen. I samarbete med gruppen utvecklar och tillverkar ŠKODA AUTO självständigt fordon samt komponenter, motorer och växellådor.

› Verkar på tre platser i Tjeckien; tillverkar i Kina, Ryssland, Slovakien och Indien främst genom koncernpartnerskap, samt i Ukraina med en lokal partner.

› Sysselsätter cirka 42 000 personer globalt och är aktiv på mer än 100 marknader.

Följ SKODA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från SKODA Sverige

Škoda Auto Group genererar stabila resultat för 2022 i en utmanande tid16.3.2023 11:30:33 CET | Pressmeddelande

› Škoda Auto Group ökar intäkterna 2022 till mer än 21 miljarder EUR › Rörelseresultatet kraftigt påverkat av finansiella bördor på grund av kriget i Ukraina och efterföljande avstängning av affärsverksamheten i Ryssland › Avkastning på försäljning på 3 procent › Škoda fortsätter att investera i framtida teknik: 5,6 miljarder EUR i e-mobilitet och 700 miljoner EUR i digitalisering till 2027 › Programmet Next Level Efficiency+ har implementerats och löper enligt plan

Här är Škoda-teamet som tar sig an Sveriges längsta cykeläventyr15.3.2023 10:40:35 CET | Pressmeddelande

Av de närmare 2000 sökande har Škoda Cycling Team nu valt ut de sex cyklister som ska ta sig an det oprövade äventyret “Unmapping Sweden”, ett mentalt och fysiskt kraftprov genom hela Sverige på grusvägar. Den 26 juni går starten för Sveriges längsta cykellopp – en sträcka på 235 mil från Kiruna i norr till Smygehuk i söder, med ambitionen att tillsammans passera mållinjen inom 12 dagar.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum