Slå gärna handlaren om han ser arg ut

Den som är företagare är mer utsatt än många andra, och får vara beredd på att tåla mer. Det tycker Livsmedelshandlarna är fel och vill ändra på.

Plastpåseskatten fyller 1 år - Hurra eller?16.4.2021 15:00:00 CEST | Blogginlägg

Plastpåseskatten fyll i maj 2021 ett år. Hur mår den och har den räddat miljön? Om intäkterna: https://www.expressen.se/nyheter/klimat/plastpaseskatten-drog-in-betydligt-mindre-an-vantat/ Vad köper kunderna istället: https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/sa-har-dagligvarujattarnas-pasforsaljning-paverkats-av-skatten Miljöpåverkan av olika kassar: https://expressen.se/nyheter/klimat/danska-omstridda-studien-plastkassar-battre-an-tygpasar/

Brotten är dubbelt så dyra som rättsväsendet9.4.2021 15:00:00 CEST | Blogginlägg

Förutom all otrygghet som kriminalitet för med sig kostar det oss stora summor varje år. Här är tre aktuella rapporter som sammanfattar ett alltmer akut problem. https://www.svensktnaringsliv.se/sakomraden/sakerhet-och-risk/brotten-kostar-foretagen-100-miljarder-halften-tror-det-blir-varr_1143691.html https://www.foretagarna.se/politik-paverkan/rapporter/2021/brott-mot-foretagare-2021/sammanfattande-resultat/ https://www.svenskhandel.se/nyhetscenter/press/2020/mer-an-varannan-handlare-utsatt-for-brott-den-senaste-tiden/