Socialdemokraterna presenterar som enda parti ett nytt HBTQ-program

Socialminister Annika Strandhäll och HBT-Socialdemokraters förbundsordförande Sören Juvas presenterar Socialdemokraternas nya HBTQ-politiska program.

Föranmälan till: viktoria.hjulstrom@socialdemokraterna.se. 0705-66 51 81.

Tid: Onsdag 1 augusti 11:00.

Plats: Sveavägen 68.

Presskontakt:

Victor Harju, pressekreterare hos Annika Strandhäll, 072- 504 36 70

Viktoria Hjulström, Socialdemokraterna, 070-566 51 81

De högerextrema attackerar pressfriheten i Europa22.5.2019 08:52:39 CESTPressmeddelande

Socialdemokraterna presenterade idag en granskningsrapport som beskriver hur Sverigedemokraterna och de högerextrema krafterna hotar pressfriheten i Europa. Under pressbriefen deltog den polske journalisten Robert Kowalski och beskrev tillståndet för press- och mediefriheten i Polen som mycket problematisk. Samtidigt hyllar Sverigedemokraternas företrädare de EU-länder som bryter mot EU:s gemensamma värden om demokrati och pressfrihet.