Schibsted

Sportbladet lyfter närheten till stjärnorna i ny kampanj för OBOS Damallsvenskan

Dela
Nära till stjärnorna är namnet på Sportbladets nya kampanj för OBOS Damallsvenskan. Genom en inspirerande film lanseras kampanjen nu inför seriestarten den 17 april.
I samband med säsongspremiären av damallsvenskan den 17 april lanserar Sportbladet kampanjen Nära till stjärnorna.
I samband med säsongspremiären av damallsvenskan den 17 april lanserar Sportbladet kampanjen Nära till stjärnorna.

2020 förvärvade Sportbladet sändningsrättigheterna till OBOS Damallsvenskan, i dag sänds alla matcher från Sveriges högsta fotbollsserie live på Sportbladet Play. I samband med säsongspremiären den 17 april lanserar Sportbladet kampanjen Nära till stjärnorna, som syftar till att understryka den höga kvalitet som genomsyrar damallsvenskan.

– Många i Sverige följer utländsk fotboll för den höga kvalitén och för att se stjärnorna som spelar där. Samtidigt har vi Europas femte bästa liga här på hemmaplan, med några av fotbollsvärldens största stjärnor. För oss är det självklart att det ska uppmärksammas stort, säger Aftonbladets marknadschef Therese Stalén Birgersson.

Kampanjstarten sker genom en film där tittaren får följa en ung fotbollstjej och hennes idol, och hur deras vägar möts. Utöver Sportbladets egna kanaler kommer filmen att synas på rikstäckande tv genom NENTS nätverk, på andra Schibsted-plattformar och i sociala medier såsom Youtube, Facebook och Instagram samt höras i radio och podcasts. Kampanjen Nära till stjärnorna kommer sedan innefatta flera andra aktiviteter under fotbollssäsongen 2021, där Sportbladet fortsätter sätta seriens toppspelare i fokus.

– Den här typen av exponering är en positiv och viktig del av vårt samarbete med Sportbladet. För oss känns det helt rätt att lägga fokus på alla de stjärnor som finns i Obos Damallsvenskan, den höga nivån är något vi är väldigt stolta över, säger Viktoria Gelin, kommersiell chef på Elitfotboll Dam.

Kampanjen Nära till stjärnorna är framtagen i samarbete med reklambyrån Eljest Agency. Filmen har producerats tillsammans med Atlanta Film.

 

Konceptet

Vi svenskar är väldigt förtjusta i utländsk fotboll. Vi följer Liverpool, Barcelona, Milan… både på TV och, när tillfälle erbjuds, på plats. Huvudsaken är att vi kan se våra favoritspelare i några av världens bästa ligor. I förlängningen innebär det att även våra barn växer upp med Messi, Salah och Ibrahimovic på ryggen.
Samtidigt har vi en av världens bästa fotbollsligor på hemmaplan. En liga som hamnat i skymundan av sin manliga motsvarighet, men som till skillnad från Allsvenskan inrymmer några av världens absolut bästa spelare. Spelare som i flera fall har växt upp på samma ställen som du och jag. Som lever på samma sätt som oss. Som inte är så olika från hur vi själva är.
Det är en hemlighet som vi på Sportbladet Play vill hjälpa till att avtäcka.
Vi vill få Sverige att känna sig lite närmare stjärnorna. Lite närmare drömmarnas boulevard.
Kanske väljer du också att åka till Lilla London istället för Liverpool nästa gång. Och kanske får vi framöver se några fler barnryggar prydda med Blackstenius, Seger och Diaz.
OBOSDamallsvenskan.
Nära till stjärnorna.

Arbetsgrupp

Aftonbladet:
Therese Stalén Birgersson – Marknadschef
Viktoria Disenvall – Channel Marketing Manager
Anna Jadvi – Brand and Motion Designer
Amanda Dybvik – Praktikant 
Eljest Agency:
Erik Ström
Martin Mentell Widolf
Sofi Widolf
Filip Skoglund
Pontus Nordenfors
 
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Therese Stalén Birgersson, marknadschef, Aftonbladet. Telefon: 0701619951. E-post: therese.stalen@schibsted.com
Viktoria Gelin, kommersiell chef på Elitfotboll Dam. Telefon: 070 379 58 04. E-post: viktoria.gelin@efd.nu
Erik Ström, kreativ generalist, Eljest Agency. Telefon: 073-870 00 80. E-post: erik@eljestagency.se

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Nära till stjärnorna

Nyckelord

Kontakter

Bilder

I samband med säsongspremiären av damallsvenskan den 17 april lanserar Sportbladet kampanjen Nära till stjärnorna.
I samband med säsongspremiären av damallsvenskan den 17 april lanserar Sportbladet kampanjen Nära till stjärnorna.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Djurliv – Schibsted Brand Studio och FirstVet gör poddserie om livet med husdjur7.5.2024 11:35:47 CEST | Pressmeddelande

Hur vet jag att hundvalpen kommer från en bra uppfödare? Hur valpsäkrar jag mitt hem? Och vad gör jag när katten plötsligt kräks mitt i natten? Svaren ges i den nya podden ”Djurliv” där FirstVets chefsveterinär Caroline Caldemar ger råd till de som har ett husdjur eller är nyfiken på att skaffa ett. – Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.

Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye