Stångåstaden erbjuder enkla hyresbetalningar med Swish

Stångåstadens hyresgäster har sedan tidigare kunnat boka tvättstugan, göra en felanmälan eller chatta med kundtjänst via en boendeapp. Allt för att göra vardagen och kontakten med hyresvärden enkel och smidig. Nu har appen kompletterats med ännu en funktion, nämligen möjligheten att kunna betala hyran med Swish.

I Stångåstadens boendeapp kan hyresgästerna till exempel boka tvättid, göra felanmälningar och betala hyran med Swish.

-          Att bo hos oss ska vara smidigt. När vi utvecklar våra digitala tjänster, i det här fallet vår app, utgår vi från vilka tjänster och funktioner som verkligen förenklar och sparar tid för våra kunder. Betala hyran och boka tvättstugan gör våra hyresgäster regelbundet och genom att förenkla det hoppas vi kunna göra vardagen lite smidigare. Vi ser också att vi som bostadsbolag behöver finnas där våra kunder är vana att vara. Idag förväntar man sig att kunna betala sin hyra på samma enkla och smidiga sätt som man betalar annat, förklarar Ulf Gustafsson, förvaltningschef på det kommunägda bostadsbolaget Stångåstaden i Linköping.

Stångåstadens boendeapp lanserades i slutet av 2019 och har snabbt blivit populär, inte minst bland dotterbolaget Studentbostäders hyresgäster. Där använder över hälften av hyresgästerna appen regelbundet för att exempelvis boka tvättstugan, pingisrummet, gymmet, studierummet eller för att ta kontakt med sin hyresvärd. Nu kan hyresgästerna alltså även betala hyran enkelt med Swish via appen. Stångåstadens hyresgäster kommer även fortsättningsvis kunna betala hyran på flera andra sätt, exempelvis via e-faktura eller autogiro.

Investeringsstöd sänker hyran i nybyggda studentbostäder4.2.2021 14:18:39 CETPressmeddelande

Stångåstadens dotterbolag Studentbostäder har precis byggt färdigt 85 studentbostäder i stadsdelen Lambohov i Linköping. De första hyresgästerna flyttade in i mitten av januari, lagom till terminsstart. Nu får de ett glatt besked då det står klart att bygget beviljas statligt investeringsstöd. Stödet innebär att hyran kan sänkas med cirka 700 kronor i månaden med bibehållen lönsamhet.