Stångåstaden

Stångåstaden har fått en ny look

Dela
Lagom till sommaren har Stångåstaden fått en ny look, en digitalt anpassad kostym som leder bolaget in i framtiden utan att förlora igenkänning. Det klassiska S:et behåller sin välkända form men har moderniserats och optimerats för digital kommunikation. En lekfull färgpalett har arbetats fram, typsnitt har uppdaterats och bolagets uppdrag har förtydligats i nya budskap som sammanfattar vad varumärket Stångåstaden står för. Hela Stångåstaden-koncernen, inklusive dotterbolag, samlas under den nya grafiska profilen.

Den nya grafiska profilen har paketerats för att gå i linje med företagets vision att ligga ett steg före och är en konsekvens av att alltmer kommunikation med hyresgästerna sker via olika digitala kanaler. Både Stångåstaden och dotterbolaget Studentbostäder omfattas av den nya grafiska profilen och bolagen kommer att använda en gemensam logotyp.

-        Den nya grafiska profilen gör det lättare för oss att vara mer snabbfotade och relevanta i vår kommunikation. Vår logotyp är ett av Linköpings mest kända varumärken och har en hög igenkänning bland Linköpingsborna. Det vill vi givetvis hålla fast vid och har därför valt att behålla en hög igenkänning i det klassiska S:et. Skillnaden blir att det förenklas och optimeras för digital kommunikation genom att bli tvådimensionellt. En förflyttning som även går i linje med hur andra globala och nationellt kända varumärken anpassar sitt uttryck, säger Heidi Berger, marknadschef på Stångåstaden.

Den nya grafiska profilen innehåller, förutom den uppdaterade logotypen, bland annat en rikare pallet av färger och nya typsnitt. Allt i syfte att skapa en modernare och mer lekfull identitet som återspeglar Stångåstadens vision ”ett steg före”. Manéret är flexibelt och dynamiskt, där logotypen i kombination med andra grafiska element tillsammans skapar ett lekfullt och färgstarkt intryck. Detta ger möjlighet till stor variation och kommer att kunna leva vidare under en lång tid framöver.

-        Vi vill att fler ska dela vår bild av Stångåstaden som en innovativ kraft och hållbar förebild för Linköping. Därför har vi jobbat fram en ny varumärkesplattform som kommer att ligga till grund för allt vi kommunicerar. Den nya plattformen fångar själva essensen i Stångåstaden som vi samlar under varumärkeslöftet "Här bor framtiden". Plattformen beskriver vilka vi är och vad vi gör och har som syfte att både leda och inspirera oss framåt. En majoritet av linköpingsborna har dessutom en positiv bild av oss och förknippar oss med trygghet, framgång i branschen och att vi är en bra arbetsplats. Viktiga värden som vi förstås ska bevara och utveckla, säger Heidi Berger.

Bytet till den nya grafiska profilen kommer att ske successivt och redan nu har Stångåstaden och Studentbostäders webbar, appar och sociala medier uppdaterats. Den nya grafiska profilen kommer primärt att användas i den digitala kommunikationen och därför kommer Stångåstadens logotyp på fastigheter inte att bytas ut.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Stångåstaden
Stångåstaden
Box 3300
580 03 Linköping

013-20 85 00http://www.stangastaden.se

Stångåstaden är det största bostadsbolaget i Linköping och ägs av Linköpings kommun. Vi äger och förvaltar cirka 18 000 lägenheter, 4 100 av dem är studentbostäder och förvaltas av dotterbolaget Studentbostäder i Linköping AB. Dessutom har vi cirka 40 byggnader med kulturhistoriskt värde som förvaltas av dotterbolaget Kulturfastigheter. 

Följ Stångåstaden

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Stångåstaden

Nu startar renoveringen av 250 bostäder på Flamman22.5.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

I dagarna har Studentbostäder i Linköping AB skrivit avtal om att starta renoveringen av 250 bostäder på Flamman. Renoveringsavtalet tillfaller byggentreprenören BC Linköping AB som sedan tidigare är kontrakterad att bygga 187 nya studentbostäderna i studentområdet Flamman. Renoveringsarbetet startar nu till sommaren och kommer att ske i etapper och pågå parallellt med nyproduktionen fram till och med våren 2027.

Bort med överbyråkratiseringen och få i gång bostadsbyggandet20.5.2024 12:04:58 CEST | Blogginlägg

Hur kan vi effektivisera stadsbyggnadsprocessen och få igång bostadsbyggandet? Jag hade nyligen möjlighet att lyssna på Kristina Alvendal som på uppdrag av regeringen och Produktivitetskommissionen har tagit fram en expertrapport kring just detta ämne. Rapporten beskriver en problembild med bland annat överbyråkratisering. Det fina med förslagen är att de i princip skulle kunna genomföras utan att det krävs några lagändringar. Det går alltså att ändra saker nu om vi vill. Det behövs förstås även lagändringar på sikt men att omgående försöka effektivisera hela stadsbyggnadsprocessen kan bara skapa vinnare. Vi behöver ett ökat bostadsbyggande och så bra förutsättning som möjligt i dagens läge.

Visit Linköping & Co gör gästspel som krögare i Wärdshuset, Gamla Linköping7.5.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Gamla Linköping är ett välbesökt turistmål under sommaren och besökare njuter av museimiljöerna, butiker och värdesätter att det finns en variation av caféer och restauranger i området. För att tillgodose det behovet kommer Stångåstadens dotterbolag Kulturfastigheter, som äger fastigheterna i Gamla Linköping, att under sommaren samarbeta med Visit Linköping & Co som går in och driver restaurangen i Wärdshuset. Besökare välkomnas till Wärdshuset i samband med nationaldagsfirandet i Gamla Linköping den 6 juni.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye