Stångåstaden

Stångåstaden har fått en ny look

Dela

Lagom till sommaren har Stångåstaden fått en ny look, en digitalt anpassad kostym som leder bolaget in i framtiden utan att förlora igenkänning. Det klassiska S:et behåller sin välkända form men har moderniserats och optimerats för digital kommunikation. En lekfull färgpalett har arbetats fram, typsnitt har uppdaterats och bolagets uppdrag har förtydligats i nya budskap som sammanfattar vad varumärket Stångåstaden står för. Hela Stångåstaden-koncernen, inklusive dotterbolag, samlas under den nya grafiska profilen.

Den nya grafiska profilen har paketerats för att gå i linje med företagets vision att ligga ett steg före och är en konsekvens av att alltmer kommunikation med hyresgästerna sker via olika digitala kanaler. Både Stångåstaden och dotterbolaget Studentbostäder omfattas av den nya grafiska profilen och bolagen kommer att använda en gemensam logotyp.

-        Den nya grafiska profilen gör det lättare för oss att vara mer snabbfotade och relevanta i vår kommunikation. Vår logotyp är ett av Linköpings mest kända varumärken och har en hög igenkänning bland Linköpingsborna. Det vill vi givetvis hålla fast vid och har därför valt att behålla en hög igenkänning i det klassiska S:et. Skillnaden blir att det förenklas och optimeras för digital kommunikation genom att bli tvådimensionellt. En förflyttning som även går i linje med hur andra globala och nationellt kända varumärken anpassar sitt uttryck, säger Heidi Berger, marknadschef på Stångåstaden.

Den nya grafiska profilen innehåller, förutom den uppdaterade logotypen, bland annat en rikare pallet av färger och nya typsnitt. Allt i syfte att skapa en modernare och mer lekfull identitet som återspeglar Stångåstadens vision ”ett steg före”. Manéret är flexibelt och dynamiskt, där logotypen i kombination med andra grafiska element tillsammans skapar ett lekfullt och färgstarkt intryck. Detta ger möjlighet till stor variation och kommer att kunna leva vidare under en lång tid framöver.

-        Vi vill att fler ska dela vår bild av Stångåstaden som en innovativ kraft och hållbar förebild för Linköping. Därför har vi jobbat fram en ny varumärkesplattform som kommer att ligga till grund för allt vi kommunicerar. Den nya plattformen fångar själva essensen i Stångåstaden som vi samlar under varumärkeslöftet "Här bor framtiden". Plattformen beskriver vilka vi är och vad vi gör och har som syfte att både leda och inspirera oss framåt. En majoritet av linköpingsborna har dessutom en positiv bild av oss och förknippar oss med trygghet, framgång i branschen och att vi är en bra arbetsplats. Viktiga värden som vi förstås ska bevara och utveckla, säger Heidi Berger.

Bytet till den nya grafiska profilen kommer att ske successivt och redan nu har Stångåstaden och Studentbostäders webbar, appar och sociala medier uppdaterats. Den nya grafiska profilen kommer primärt att användas i den digitala kommunikationen och därför kommer Stångåstadens logotyp på fastigheter inte att bytas ut.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Stångåstaden
Stångåstaden
Box 3300
580 03 Linköping

013-20 85 00http://www.stangastaden.se

Stångåstaden är det största bostadsbolaget i Linköping och ägs av Linköpings kommun. Vi äger och förvaltar cirka 18 000 lägenheter, 4 100 av dem är studentbostäder och förvaltas av dotterbolaget Studentbostäder i Linköping AB. Dessutom har vi cirka 40 byggnader med kulturhistoriskt värde som förvaltas av dotterbolaget Kulturfastigheter. 

Följ Stångåstaden

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Stångåstaden

Vi satsar på ännu mer förnyelsebar energi21.12.2022 10:05:15 CET | Blogginlägg

Om vi ska göra skillnad på riktigt för klimatet så måste vi göra saker. På Stångåstaden gillar vi att driva utvecklingsfrågor och vara en aktör som ligger ett steg före. Det gäller förstås även klimatfrågan. Vi var tidigt ute och satsade på vindkraft i samverkan med ÖrebroBostäder och Tekniska verken genom det gemensamma bolaget Bixia Gryningsvind. Vi har även testat solenergi och har fram till idag 14 solcellsanläggningar på våra tak och fasader. Nu utökar vi satsningar på både vindkraft och solenergi.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum