Statsministern håller jultal i Köping

Söndagen den 17 december kl 14 håller statsminister Stefan Löfven sitt traditionsenliga jultal. Det här året hålls jultalet på Stora torget i Köping.

Scenprogrammet börjar 13.30.

Ingela Nilsson, pressekreterare hos statsminister Stefan Löfven

E-post: ingela.nilsson@regeringskansliet.se

S lämnar förslag på en ny modell för gårdsförsäljning, förenlig med det svenska alkoholmonopolet8.5.2024 11:24:37 CEST | Pressmeddelande

Socialdemokraterna presenterade vid en pressträff idag en ny modell för att införa gårdsförsäljning i Sverige. Förslaget innebär att Systembolaget ges i uppdrag att införa ett särskilt gårdsförsäljningssortiment och en digital infrastruktur, bl.a. en gårdsförsäljningsapp, som kunder kan använda i samband med besök. Efter köp hemlevereras drycken till kunden av Systembolaget. Därutöver föreslås producenternas möjlighet att agera ombud åt Systembolaget ses över.