Strøm Gundersen Vestfold bygger 47 lägenheter på Nøtterøy

Strøm Gundersen Vestfold, där AF Gruppen är huvudägare, har fått i uppdrag att uppföra lägenhetsprojektet Signaturhagen på Nøtterøy. Uppdragsgivare är Signaturhagen Nøtterøy.

Kontraktet omfattar projektering och byggnation av 47 lägenheter med parkeringsgarage, vinterträdgård, gemensamma utrymmen och utomhusarbeten.

Kontraktet utförs som en totalentreprenad i samverkan och har ett värde av ca 125 miljoner NOK exkl. moms.

Försäljningen av lägenheterna har redan startat. Förväntad byggstart är Q3 2018.

Vi är en del av AF Gruppen, en av Norges största entreprenör- och industrikoncerner med 3800 medarbetare i Norge, Sverige, Kina, Storbritannien och Litauen. Verksamheten i AF Gruppen omfattar Projektutveckling, Bygg, Anläggning, Miljö, Energi och Offshore. Bolaget omsätter 13,7 miljarder NKR (2017) och är noterat på Oslo Børs.

Abonnera på våra pressmeddelanden.