Succén fortsätter - BRA fortsätter att flyga till Göteborg och Stockholm Bromma från Skellefteå.

Flygbolaget BRA lanserade nyligen sommarlinjer till Göteborg och Stockholm Bromma från Skellefteå Airport. Flyglinjerna har visat sig vara en stor succé och därför har BRA beslutat att utöka antalet flygningar och fortsätter att trafikera Sveriges två största städer även under hösten.

- Vi är otroligt glada och tacksamma för det positiva mottagande vi har fått i Skellefteå. Antalet kunder som bokat biljetter till våra nya direktlinjer till Göteborg och Stockholm Bromma överträffar våra förväntningar. Med den starka efterfrågan är det självklart för oss att fortsätta flyga dessa direktlinjer även under sensommar och hösten, säger BRAs nya VD Ulrika Matsgård.

Torsdagen den 15 juli är det premiär för BRAs nya direktlinjer från Skellefteå till Göteborg och Stockholm Bromma. Det är nu beslutat att linjerna förlängs fram till den 26 september.
Skellefteå fortsätter därmed vara den enda destinationen i Norrland som erbjuder direkttrafik till Göteborg, vilket både öppnar för inkommande samt utgående turism samtidigt som näringslivets och privatresenärernas behov tillgodoses.

- Sommarlinjerna har visat sig vara en stor succé och vi är glada över att antalet flygningar till och från Skellefteå utökas. BRAs linjetrafik är ett viktigt steg för vårt näringsliv och våra invånare samtidigt som man skapar stora möjligheter för inrikes turism, säger Robert Lindberg, VD Skellefteå Airport.

Under den pågående pandemin har reseindustrin haft en begränsad verksamhet men i takt med att allt fler människor vaccineras ökar resandet runt om i Sverige.
Eftersom Skellefteåregionen för närvarande är en av de största tillväxtregionerna i Europa så har nu BRA beslutat att fortsätta flyga till och från Skellefteå direkt från både Göteborg och Stockholm Bromma. Flygbolaget BRA ser också positivt på en permanent etablering i Skellefteå.

- Utvecklingen och tillväxten i och runt Skellefteå saknar motstycke i Sverige. Vi på BRA vill så klart bidra till den utvecklingen genom att tillhandahålla bra förbindelser och flexibla resealternativ. Vi har en tydlig ambition om att bli ledande inom hållbart flyg vilket passar väl ihop med Skellefteå Airports mål att bli en av de grönaste flygplatserna, avslutar BRAs VD Ulrika Matsgård.

Skellefteå- Göteborg: frånpris 799 kr
Skellefteå- Stockholm Bromma: frånpris 799 kr
Resorna går redan idag att boka på www.flygbra.se

Flygplan
ATR 72-600 med plats för 72 resenärer.

Planerad tidtabell

För exakt tidtabell se www.flygbra.se/skelleftea

Torsdagar från 15 juli till 23 september

Avgång