Succén tillbaka i Lidl Plus – vinn mat för ett helt år

I somras kunde medlemmar i Lidl Plus tävla om att vinna ett presentkort motsvarande mat från Lidl för antingen ett helt år eller en månad. Något som var en stor succé bland Lidls kunder. Totalt deltog över 375 000 kundmedlemmar i insamlingen av tävlingsstämplar. Nu påbörjar Lidl Sverige ytterligare en tävling där livsmedelskedjan ger bort handling för tusentals kronor som vinster.
Tävlingen startar idag, den 1 februari, och håller på fram till och med den 28 februari. Genom att handla och använda Lidl Plus-appen får medlemmar en stämpel för varje 100 kr per köptillfälle. För att kunna delta i tävlingen behöver man vara Lidl Plus-medlem och ha samlat in minst fem Lidl Plus-stämplar under tävlingsperioden.
Tre personer kommer att vinna förstapriset, att handla gratis på Lidl under ett helt år. Det totala vinstvärdet uppgår till 52 000 kr per vinst, vilket innebär mat för 1 000 kr per vecka under ett helt år. Utöver det kommer ytterligare tio pristagare vinna gratis handling i en månad där det totala vinstvärdet uppgår till 4 000 kr.
– Vårt uppdrag är tydligt – högsta kvalitet till branschens lägsta pris. Vi jobbar hela tiden med att erbjuda våra kunder bra mat till en rimlig peng. Det uppdraget blir ännu viktigare i tider som dessa. Sist vi anordnade tävlingen uppskattade många kunder initiativet, såväl nyare som rutinerade medlemmar. Därför är det roligt att påbörja en andra omgång där vi hoppas att ännu fler upptäcker Lidl och vårt starka erbjudande, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.
Om Lidl Plus
Lidl Plus är livsmedelskedjans kundklubb. Genom appen får medlemmar tillgång till Lidl Sveriges erbjudanden, kampanjer och information – direkt i telefonen. Appen är helt gratis och finns tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS.
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Frasiga våfflor med Lidls topptestade mix29.3.2023 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
I Expressens stora test av färdig våffelmix belönades Lidls eget varumärke Belbake med fyra av fem getingar, ett toppbetyg. Våfflorna beskrevs som vackert gyllenbruna med luftig konsistens och var dessutom testets billigaste mix.
Över 100 sänkta och frysta priser – här är produkterna som Lidl valt ut25.3.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter onsdagens besked att Lidl Sverige fryser och sänker priset på över hundra produkter presenterar livsmedelskedjan nu vilka varor som omfattas av initiativet. Det är allt från mjölk, kaffe och bröd till frukt, grönt och delikatesser, med en genomsnittlig sänkning på 11 procent. Enstaka produkter sänks över 30 procent.
Lidl agerar för att dämpa inflationen – sänker och fryser priset på över hundra varor22.3.2023 16:45:00 CET | Pressmeddelande
Det senaste året har priserna på livsmedel rusat i höjden. Inflationstakten för livsmedel var enligt SCB 22 procent i februari, något som direkt slår mot de svenska hushållen. För att stötta svenska hushåll i dessa tuffa tider, inför Lidl Sverige nu ett lägre fast pris på över hundra varor. Med start måndagen den 27 mars sänks och låses därför priset på ett stort antal varor, listan över produkter kommer att utökas under de närmaste veckorna.
Lidl officiell sponsor av UEFA EURO 202421.3.2023 15:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu står det klart att Lidl blir global sponsor av Europamästerskapet i fotboll. Partnerskapet inleds när EM-kvalet påbörjas och sponsorskapet innefattar EM-kvalet 2023-2024 och Europamästerskapet 2024.
Apelsinjuice från Lidl är bäst i test16.3.2023 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter att skörda framgångar i oberoende smak- och kvalitetstester. I Aftonbladets stora test av juicer ”knockade Lidls egen juice testpatrullens smaklökar totalt” – något som resulterade i att Lidl kammade hem en förstaplats och fem av fem plus.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum