Svea Ekonomi och Specter satsar på friktionsfri lösning för e-handlare
Tillsammans har Specter och Svea Ekonomi påbörjat framtagandet av en ny koppling där första delen lanseras nu. Syftet med den nya integrationen är att förenkla och ta bort friktion för e-handlarna och låta dem sköta all administration, betalningar och logistik i ett och samma flöde direkt i Specters molnbaserade affärssystem.
- Utvecklingen inom e-handeln går snabbt framåt, allt fler konsumenter och företag väljer att e-handla framför att gå till fysiska butiker. Detta gör att e-handeln är en av de branscher idag där vi som leverantörer måste vara absolut mest snabbfotade för de behov som e-butikerna har. Målet med samarbetet vi har med Specter är att låta e-butiken jobba i samma system hela tiden i all administration av försäljningen från e-butiken. Detta gör att de kan lägga tiden på exempelvis tillväxt istället för administration, säger Torbjörn Malmqvist, Partner Manager på Svea Ekonomi.
För Specter kändes Svea Ekonomi som en självklar partner.
- Vi är väldigt glada över detta samarbete där vi tillsammans med Svea Ekonomi kan effektivisera för e-handlare. Vi kan nu hjälpa ännu fler att växa utan växtvärken som kommer med krånglig administration. Lösningen ger ett effektivt flöde som sparar tid och låter verksamheten fokusera på att erbjuda sina kunder en smidig köpupplevelse, säger Mattias Bratt, VD på Specter.
Den slutgiltiga versionen av kopplingen mellan Specters affärssystem och Svea Ekonomis betallösningar väntas vara klar efter sommaren.
Om Specter
Specter effektiviserar vardagen för över tusen företag inom e-handel, retail och B2B med sitt molnbaserade affärssystem. Integrationer finns till marknadens populäraste e-handelsplattformar, betalleverantörer och logistiklösningar. Läs mer på www.specter.se
Om Svea Ekonomi
Svea Ekonomi är en av norra Europas ledande leverantörer av finansiella tjänster. Med skräddarsydda lösningar och ett personligt bemötande hjälper de företag och privatpersoner att nå sina mål och förverkliga sina drömmar. Deras tjänster består bland annat av: företagsfinansiering, banktjänster och betallösningar samt privatlån och sparande. Sedan starten 1981 har Svea Ekonomi växt till ett företag med över 2000 anställda över hela Europa. Läs mer om Svea Ekonomi på svea.com.
Nyckelord
Kontakter
Kontakter
Torbjörn Malmqvist, Partner Manager, Svea Ekonomi:
+46 70 719 22 12
torbjorn.malmqvist@sveaekonomi.se
Mattias Bratt, VD, Specter:
+46 304 649 422
mattias.bratt@specter.se
Bilder
Om
Om Svea Ekonomi
Svea Ekonomi är en av norra Europas ledande leverantörer av finansiella tjänster. Med skräddarsydda lösningar och ett personligt bemötande hjälper de företag och privatpersoner att nå sina mål och förverkliga sina drömmar. Deras tjänster består bland annat av: företagsfinansiering, banktjänster och betallösningar samt privatlån och sparande. Sedan starten 1981 har Svea Ekonomi växt till ett företag med över 2000 anställda över hela Europa. Läs mer om Svea Ekonomi på svea.com.
Följ Svea Bank AB (publ)
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)
Black Friday-perioden ökar i omsättning – men färre rabatter präglar rean30.11.2024 09:53:38 CET | Pressmeddelande
Den totala omsättningen för försäljningen under hela Black Friday-perioden ökar i år, medan omsättningen för Black Friday som enskild dag sjunker. Samtidigt rabatterades färre produkter under rean. Det konstateras när Prisjakt och Svea Bank summerar Sveriges största shoppinghögtid.
2 av 5 e-handlare avstår från Black Friday – dålig lönsamhet är främsta skälet28.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Black Friday har blivit en riktig vattendelare bland Sveriges e-handlare. Det framkommer i Svea Banks senaste undersökning E-handelsläget. Den visar att det är fler e-handlare som avstår (40 %) från Black Friday än som kommer att delta (35 %). Och den främsta orsaken är för att det inte är lönsamt (41 %). Samtidigt uppger 35 procent av e-handlarna att de väljer bort Black Friday av hållbarhetsskäl.
Svea presenterar E-handelsläget – en djupdykning i svensk e-handel26.11.2024 14:45:46 CET | Pressmeddelande
Nu presenterar Svea Bank rapporten E-handelsläget som varje kvartal analyserar tillståndet inom svensk e-handel. Rapporten bygger på insikter från svenska e-handelsföretag och belyser tillväxt, lönsamhet och framtidstro i branschen. För årets tredje kvartal är förväntningarna inför Black Friday i fokus.
Svea Bank överklagar kammarrättens dom15.11.2024 10:34:53 CET | Pressmeddelande
Svea Bank har lämnat in en överklagan av kammarrättens dom kring kreditprövning av blancolån till konsumenter. Svea menar att det är viktigt med Högsta förvaltningsdomstolens klargörande i en fråga där kammarrätten har en annan syn än förvaltningsrätten.
Ny undersökning visar: Nu ratar företagen AI inom kundtjänst6.11.2024 07:35:00 CET | Pressmeddelande
När AI-användningen ökar bland svenska företag finns det ett område där trenden går åt motsatt håll. I Svea Banks senaste undersökning visar det sig att andelen som använder AI inom kundtjänst minskat med två tredjedelar bara under det senaste året – från 30 till 11 procent. En fjärdedel av företagen menar bland annat att AI kan uppfattas som opersonligt.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum