Svea EkonomiSvea Ekonomi

Svea Ekonomi och Specter satsar på friktionsfri lösning för e-handlare

Att dagens e-handelsbolag ser enkelhet som viktigt när de väljer både betallösning, e-handelsplattform och affärssystem är ingen hemlighet. Därför ligger fokus på smidighet när Svea Ekonomi och Specter startar sitt nya samarbete.

Mattias Bratt, VD, Specter och Torbjörn Malmqvist, Partner Manager, Svea Ekonomi

Tillsammans har Specter och Svea Ekonomi påbörjat framtagandet av en ny koppling där första delen lanseras nu. Syftet med den nya integrationen är att förenkla och ta bort friktion för e-handlarna och låta dem sköta all administration, betalningar och logistik i ett och samma flöde direkt i Specters molnbaserade affärssystem.

- Utvecklingen inom e-handeln går snabbt framåt, allt fler konsumenter och företag väljer att e-handla framför att gå till fysiska butiker. Detta gör att e-handeln är en av de branscher idag där vi som leverantörer måste vara absolut mest snabbfotade för de behov som e-butikerna har. Målet med samarbetet vi har med Specter är att låta e-butiken jobba i samma system hela tiden i all administration av försäljningen från e-butiken. Detta gör att de kan lägga tiden på exempelvis tillväxt istället för administration, säger Torbjörn Malmqvist, Partner Manager på Svea Ekonomi.

För Specter kändes Svea Ekonomi som en självklar partner.

- Vi är väldigt glada över detta samarbete där vi tillsammans med Svea Ekonomi kan effektivisera för e-handlare. Vi kan nu hjälpa ännu fler att växa utan växtvärken som kommer med krånglig administration. Lösningen ger ett effektivt flöde som sparar tid och låter verksamheten fokusera på att erbjuda sina kunder en smidig köpupplevelse, säger Mattias Bratt, VD på Specter.

Den slutgiltiga versionen av kopplingen mellan Specters affärssystem och Svea Ekonomis betallösningar väntas vara klar efter sommaren.

Om Specter
Specter effektiviserar vardagen för över tusen företag inom e-handel, retail och B2B med sitt molnbaserade affärssystem. Integrationer finns till marknadens populäraste e-handelsplattformar, betalleverantörer och logistiklösningar. Läs mer på www.specter.se

Om Svea Ekonomi
Svea Ekonomi är en av norra Europas ledande leverantörer av finansiella tjänster. Med skräddarsydda lösningar och ett personligt bemötande hjälper de företag och privatpersoner att nå sina mål och förverkliga sina drömmar. Deras tjänster består bland annat av: företagsfinansiering, banktjänster och betallösningar samt privatlån och sparande. Sedan starten 1981 har Svea Ekonomi växt till ett företag med över 2000 anställda över hela Europa. Läs mer om Svea Ekonomi på svea.com.​

Torbjörn Malmqvist, Partner Manager, Svea Ekonomi:
torbjorn.malmqvist@sveaekonomi.se

Mattias Bratt, VD, Specter:
mattias.bratt@specter.se

Om Svea Ekonomi

Svenska B2B-företag i ny undersökning: ”Ekonomiskt lönsamt med hållbarhet”30.12.2019 06:36:00 CETPressmeddelande

Idag är arbete med hållbarhet mer eller mindre en hygienfaktor och något som många svenskar och företag ser som en självklarhet. Dessutom pekar allt mer på att det är lönsamt ur ett såväl socialt som ekonomiskt och ekologiskt perspektiv. Men hur långt har B2B-företagen kommit? Fler än åtta av tio uppger att de har en hållbarhetsstrategi implementerad och bara en av tio menar att de inte har det eftersom det inte är lönsamt.

Young E-business of the Year 2019: Här är finalisterna och vinnaren i årets entreprenörstävling för unga18.12.2019 07:36:00 CETPressmeddelande

För att uppmuntra fler ungdomar att starta e-butik har bank- och finansgruppen Svea instiftat det årliga priset ”Young E-business of the Year”. Under oktober fick ungdomar mellan 15 och 25 år möjlighet att testa sitt entreprenörskap och presentera sina e-handelsidéer för chansen att vinna ett stipendium. Fem finalister har nu utsetts och däribland årets vinnare: Neptun UF från Bromma.

Ny undersökning från Svea: Här är de viktigaste egenskaperna för att lyckas med företagandet4.12.2019 10:48:09 CETPressmeddelande

Längtan efter att bygga något eget är den vanligaste anledningen till att ett företag startas. Det visar en färsk undersökning från Novus på uppdrag av bank- och finansgruppen Svea. Men vilka egenskaper krävs för att tackla de utmaningar som egenföretagande innebär? Här listas de fem viktigaste för att lyckas med sin dröm, enligt företagare själva.