Svea Bank AB (publ)

Svea Ekonomis obligation noterad vid Nasdaq Stockholm

Svea Ekonomi AB (publ) (“Svea Ekonomi” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 juni 2019 en emission av en Tier 2-obligation om 300 miljoner kronor (”Obligationen”). Den 10 juli 2019 offentliggjorde Svea Ekonomi ett prospekt och meddelade samtidigt att ansökan lämnas in till Nasdaq Stockholm avseende notering av Obligationen. Nasdaq har godkänt Svea Ekonomis ansökan om upptagande till handel och första dag för handel i Obligationen är den 19 juli 2019.
Prospektet avseende Obligationen finns tillgängligt på Svea Ekonomis hemsida (www.svea.com).

Informationen lämnades för offentliggörande klockan 08.00 CEST den 19 juli 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lennart Ågren, VD, 08-735 90 63, lennart.agren@sveaekonomi.se
Anders Lidefelt, vVD, 08-735 90 35, anders.lidefelt@sveaekonomi.se

Svea Bank AB (publ)

Svea Bank AB (publ) är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med 40 års erfarenhet av att hjälpa företag och privatpersoner med deras likviditet är Svea ett naturligt val när de behöver en finansieringspartner. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa.

Följ Svea Bank AB (publ)

Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)

Svea Bank överklagar Finansinspektionens beslut14.7.2022 10:37:23 CEST | Pressmeddelande

Finansinspektionen (FI) meddelade den 22 juni att myndigheten ger Svea Bank en anmärkning för vissa brister i kreditprocessen för blancolån till konsumenter. Förutom en anmärkning, vilket är den lägre graden av sanktionsåtgärd, tilldelades Svea Bank en sanktionsavgift på 45 miljoner kronor. Svea Banks styrelse har beslutat att överklaga FI:s beslut för att få klarhet i rättsläget kring konsumentkreditlagens tillämpning.