Svea Ekonomis obligation noterad vid Nasdaq Stockholm

Svea Ekonomi AB (publ) (“Svea Ekonomi” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 juni 2019 en emission av en Tier 2-obligation om 300 miljoner kronor (”Obligationen”). Den 10 juli 2019 offentliggjorde Svea Ekonomi ett prospekt och meddelade samtidigt att ansökan lämnas in till Nasdaq Stockholm avseende notering av Obligationen. Nasdaq har godkänt Svea Ekonomis ansökan om upptagande till handel och första dag för handel i Obligationen är den 19 juli 2019.
Prospektet avseende Obligationen finns tillgängligt på Svea Ekonomis hemsida (www.svea.com).

Informationen lämnades för offentliggörande klockan 08.00 CEST den 19 juli 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lennart Ågren, VD, 08-735 90 63, lennart.agren@sveaekonomi.se
Anders Lidefelt, vVD, 08-735 90 35, anders.lidefelt@sveaekonomi.se

Snåla och slösaktiga: Pengar är en anledning till avslutad vänskap5.8.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

Är du snål-Ove i kompisgänget? Då riskerar du att förlora en vänskap. Närmare var tionde person har någon gång avslutat en relation med en vän av ekonomiska skäl. Vanligaste anledningen uppges vara att vännen varit för snål. I kärleksrelationer tycks dock inte privatekonomin vara en lika vanlig källa till uppbrott. Endast två procent uppger att de avslutat en romantisk relation av ekonomiska skäl.

Ny kartläggning från Payson och Svea visar: Svenska e-handlare spår nya säljrekord i sommar8.7.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

Under pandemin har e-handeln blomstrat och inför sommaren väntas försäljningen på nätet fortsätta att växa. Åtta av tio e-handlare spår nämligen att tillväxten för deras e-butik kommer att öka i sommar. Hälften tror även att försäljningen blir bättre än förra årets försäljning under samma period. Det visar Paysons och Sveas e-handelsindikator.

Ny rapport från Svea visar: Så kommer svenskarna nätshoppa efter pandemin10.6.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

I takt med att näthandeln ökar blir leveransalternativen också fler. Hämta hos ombud, gratis hemleverans och upphämtning i butik är leveranssätten som varit vanligast bland svenskarna under pandemin. Men hur kommer vi vilja näthandla framöver? Över hälften uppger att leverans till ombud och gratis hemleveranser kommer vara viktiga även i framtiden. Samtidigt tycker många unga att paketboxar kommer bli viktigare framöver. Det visar en ny undersökning från bank- och finansgruppen Svea.

Ny rapport från Svea visar: Företag satsar mer på privatpersoner än företagskunder1.6.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

Hur ser företagare på sina kunder? Och hur resonerar de kring att nå företag jämfört med privatpersoner? En rapport från bank- och finansgruppen Svea visar att hela 67 procent skulle satsa mer på marknadsföring om de sålde till privatkunder istället för företagskunder. Dessutom menar de att det är lättare att påverka och nå privatkunder jämfört med företagskunder.