The Anna Lindh Prize 2018 is awarded to Turkish human rights lawyer Eren Keskin

Eren Keskin leads the organization The Association of Legal Aid Against Sexual Violence.

-      She has worked tirelessly to help violence-deprived girls and women, as well as HBTQ people and Syrian refugees in Turkey. Even when her engagement led to confinement she continued to stand up for defending human rights with no regard to political or religious background, comments Mrs Lena Hjelm-Wallén, chairperson of The Anna Lindh Foundation.

-       Eren Keskin's brave voice is needed today more than anything and her work is totally in accordance with the spirit of Anna Lindh.

The price will be awarded to Eren Keskin on a seminar in Stockholm on the 19th of June which is the birthday of Anna Lindh.

The Anna Lindh Prize was first rewarded 2004.

For further information:

Dan Svanell, member of the board of Anna Lindh Foundation

Uppgörelsen om utskottsposterna klar26.9.2018 16:20Pressmeddelande

Presidieplatserna i riksdagsutskotten har idag fördelats efter en överenskommelse mellan Socialdemokraterna och Moderaterna. Socialdemokraterna tilldelades åtta ordförandeposter i utskotten och Moderaterna tilldelades sju ordförandeposter. Socialdemokraterna och Moderaterna har sedan fördelat posterna tillsammans med sina respektive samarbetspartier. Viceordförandeposterna tillföll enligt uppgörelsen den part som inte har ordförandeposterna. Därmed följs och vidareutvecklas den praxis som gällt under tidigare mandatperioder och regeringar. Ett antal poster som traditionellt sett tillfaller regeringssidan respektive oppositionen kommer att omfördelas efter regeringsbildningen. Det gäller finansutskottet, konstitutionsutskottet, utrikesutskottet, försvarsutskottet och EU-nämnden. Fördelningen inom det rödgröna blocket framgår enligt nedan: Ordförande arbetsmarknadsutskottet –Socialdemokraterna Ordförande civilutskottet – Miljöpartiet Vice ordförande finansutskottet – Socialdemokraterna O