The European Association of Data Protection Professionals (EADPP) väljer Idka som sin internet-plattform för privat och krypterat samarbete, kommunikation och lagring

The European Association of Data Protection Professionals (EADPP), en ideell sammanslutning av dataskyddsarbetare, och Idka, en samarbetsplattform på internet som är inriktad på digital integritet, meddelade idag att EADPP kommer att erbjuda Idka till alla sina medlemmar. Idka kommer att ge EADPP-medlemmar, som verkar för efterlevnad av Europiska unionens dataskyddsförordning (GDPR), en krypterad plattform för kommunikation, samverkan, fildelning och datalagring som klarar att skydda användardata. EADPP valde Idka eftersom plattformen kan erbjuda en annonsfri, bullerfri, blufffri, trollfri miljö till alla EADPP-medlemmar. Alla i dataskyddsvärlden kan nu arbeta tillsammans i en miljö som stöder den digitala integritet de värnar om.

"Jag tror att vi alla i dataskyddssektorn måste göra som vi själva säger" och använda verktyg som är i linje med våra visioner och våra värderingar som dataskyddsarbetare, säger Marc Vrijhof, ordförande för EADPP. "Även om det är frestande att gå till populära plattformar som Google Drive eller Facebook Workplace, valde organisationen Idka eftersom den uppfyller alla krav - en komplett uppsättning samarbetsverktyg med fokus på integritet och skyddat privatliv."

Idka erbjuder en social samarbetsplattform med en allt-i-ett-lösning, inklusive rss-flöde, chatt, videosamtal, grupper, fotodelning, fildelning och molnlagring. Idka samlar inte in eller säljer personuppgifter, vilket ger användaren kontroll över innehållet. All kommunikation är krypterad, säkerställer integritet och tillhandahåller en ren och gedigen samlingsplats på internet för utvalda grupper, till exempel vänner, familj och kollegor.

"Vi lever i en värld där samarbete på nätet har blivit nödvändigt för våra jobb," säger Göran Wågström, VD och grundare av Idka. "Men vi måste stå fast vid GDPR och varje enskild persons rätt till privatliv i den digitala världen. Vi är tacksamma för att EADPP, en organisation vars fokus är integritet, väljer Idka inte bara för plattformens engagemang för integritet, men också för dess mångsidiga verktygssvit."

Idka är för närvarande tillgänglig utan kostnad för individer under en begränsad tid, och med en prenumerationsavgift för organisationer som beror på antalet medlemmar. För att registrera dig hos Idka, besök www.idka.com.

Om EADPP

EADPP grundades i november 2018 och är en ideell förening för och med europeiska dataskyddsarbetare. Detta återspeglas i skapandet av de fyra EADPP-organen (generalförsamlingen, de nationella filialerna, kommittén och styrelsen). Alla organen har företrädare som valts av medlemmarna. Huvudsyftet med organisationen är att underlätta, organisera, strukturera och representera europeiska dataskyddsarbetare, med europeiska perspektiv och GDPR: s principer som sin grundval. EADPP erbjuder certifiering för dataskyddsarbetare både från Europa och övriga världen, eftersom GDPR berör alla företag som hanterar EU-medborgares personuppgifter. Besök gärna www.eadpp.eu för mer information.

Om Idka

Idka grundades 2015 och erbjuder en social samarbetsplattform med en allt-i-ett-lösning: rss-flöde, chatt, videosamtal, grupper, fotodelning, fildelning och molnlagring i en trygg och säker miljö. Plattformen är abonnemangsbaserad, vilket gör det möjligt för Idka att hålla användarinnehållet privat och krypterat så att ingen kan spåra eller sälja användardata. Idka erbjuder konton till både företag och privatpersoner. Bolaget har huvudkontor i Stockholm och har kontor i Barcelona. Besök gärna www.eadpp.eu för mer information.

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Jane Gideon
Incendio International
Tel: 415-682-9292
E-post: jane@incendiopr.com

About Business Wire

Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

Världspremiär: 2019 IFA COLMO Mantle Lave Series kylskåp12.9.2019 08:54:00 CESTPress release

Under IFA 2019 släppte COLMO, en kinesisk tillverkare av högkvalitativa hushållsprodukter, en serie kylskåp, Mantle Lava, som är den första kylskåpsserien som släppts separat sedan COLMO bildades. Under presskonferensen bjöd COLMO in envoyén från den kinesiska ambassaden i Tyskland, ambassadrådet från den italienska ambassaden i Tyskland liksom andra ämbetsmän, och på plats lovordade de alla de nya produkterna. Samtidigt organiserades det internationella gränsöverskridande toppmötet på New Bauhaus Design. Till toppmötet bjöds Maria Luisa Poletti in, grundaren av ett berömt italienskt klädmärke – Melampo – och Dr. Berhold Kuhn, en välkänd akademiker vid Berlins universitet och expert på internationellt samarbete, och Zhang Hui, chef för forskning och utveckling på COLMO, i syfte att utbyta tankar om New Bauhaus-doktrinen på plats. Kylskåpsserien COLMO Mantle Lava kombinerar toppmodern teknik och banbrytande design, vilket huvudsakligen är funktionalism. Dess strömlinjeformade utförande

Mouser Electronics lagerför nu ett brett utbud med Xilinx-produkter15.7.2019 16:13:00 CESTPress release