The Mamas i explosiv show på Hamburger Börs

The Mamas intar Hamburger Börs scen med showen "MOVE to the Rhythm – En musikalisk explosion i ikonernas fotspår”. En färgsprakande musikshow, fylld med tolkningar av världshistoriens största artister och låtar likväl som The Mamas egna hits. Det blir en show som för tankarna till en internationell elegant Dinner Club i New York. Premiär den 27 januari 2022.

2Entertain – part of Moment Group

Efter framgångarna i Melodifestivalen tar The Mamas äntligen plats på en fast scen för första gången.

The Mamas tolkar några av världshistoriens största artister och låtar, men naturligtvis även gruppens egna hits. Det kommer bland annat bli klassiska tolkningar av världsartister som tidigare stått på Hamburger Börs scen, som bland annat Diana Ross, Lionell Richie, Chaka Khan med flera. Det blir en svängig, humoristisk och glädjefylld historisk resa, en show fylld av idel internationella stora hits. The Mamas fantastiska röster, ackompanjerat av några av Sveriges främsta musiker, under ledning av Joakim Holgersson.

"Vi har längtat efter att få stå på den här scenen med en egen show. Några av våra största förebilder har stått är och nu ska vi göra vår tolkning av deras hits. Det känns magiskt och nästan overkligt. Vi ska göra allt vi kan för att skapa en riktig ”night to remember”, säger Ash Haynes, Loulou LaMotte & Dinah Yonas Manna (The Mamas) i samklang.

Det blir en bred musikrepertoar fylld med Pop, Rock och Rn&B i kombination med en fascinerande iscensättning. Efter en svår tid för Sveriges scener så ser branschen nu början på en återhämtning, där The Mamas är ett viktig del.

"The Mamas show på Hamburger Börs bjuder på något alldeles extra, långt bortom det förväntade. En Dinner Club Deluxe-upplevelse när den är som allra bäst. Precis vad vi längtat efter, vi tror verkligen på det här" säger Mikael Gordon-Solfors, Exekutiv producent 2Entertain.

The Mamas består idag av Ash Haynes, Loulou LaMotte & Dinah Yonas Manna. Guppen slog igenom över en natt som körsångerskor när de medverkade i Melodifestivalen 2019 tillsammans med John Lundvik vid hans framträdande i svenska Melodifestivalen 2019 med bidraget ”Too Late For Love”. Resultatet blev slående, inte bara för John utan även för The Mamas när de tillsammans sjöng hem vinsten i finalen på Friends Arena. 2020 vann de själva den svenska Melodifestivalen med låten ”Move”.

The Mamas show "MOVE to the Rhythm", har premiär på Hamburger Börs i Stockholm den 27 januari 2022. Biljetterna släpps den 4 november 2021.

Regi och koreografi av Zain Odelstål.

Manus och text Daniel Rehn i samarbete med Edward af Sillén.

Scenografi av Palle Palmé.

Exekutiv producent är Mikael Gordon-Solfors.

Showen presenteras av 2Entertain I samarbete med All Things Live, Villman Produktion & FEM.

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Önska, så spelar vi! - Golden Hits lanserar nya underhållningskonceptet Golden Pianos5.11.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Efter ett pandemityngt och nedstängt år slår nöjespalatset Golden Hits upp portarna med ett helt nytt underhållningskoncept: Golden Pianos-kvällar, där gästerna får vara med och bestämma repertoaren. Med hjälp av tre briljanta sångare och livemusiker skapas en episk fest fylld av glädje och allsång - där dagsfärska hits blandas med kända klassiker med igenkänningsfaktor. - Under pandemin har många längtat efter att mötas och uppleva musik tillsammans. Golden Pianos är precis en sådan drömkväll, det är glädje för själen, säger Minette Bengtsson, producent och den som ligger bakom idén. - Golden Pianos är ett unikt koncept som jag inte sett förut i den här formen. En dinnerclub och riktigt rolig fest som går direkt över i nattklubb. Legendariska Golden Hits har legat på Kungsgatan 29 i Stockholm i snart 30 år och beskrivs ofta som Stockholms roligaste dansställe och nattklubb. Här finns restaurang, scener, tre dansgolv, barer och karaoke.

Nu öppnar hela Kungsportshuset upp igen!4.10.2021 10:48:32 CEST | Pressmeddelande

Nu öppnar Kungsportshusets alla våningar upp igen och i eventarenan på andra och tredje plan kommer det att bjudas på upplevelser av varierande slag med underhållning, mat & dryck som gemensamma nämnare. På entréplan flyttar Ulf Wagner med team in och lanserar i samarbete med Kungsportshuset den nya krogen Wagners Bistro, där menyn kommer att bytas ofta och där det ska gå att sitta hela kvällen - eller bara titta in och ta något i baren.