Business Wire

TINE förbättrar logistiken med Quintiqs ruttoptimering

Share

Quintiq, dotterbolag till Dassault Systèmes och världsledande inom planering och optimering av personal, logistik, och produktion (supply chain planning and optimization, SCP&O), meddelade i dag att företagets logistiklösning för taktisk planering har resulterat i mer kostnadseffektiva rutter för TINE AS. Efter detta framgångsrika projekt har Norges ledande mejeriproducent nu inlett en andra projektfas för att ytterligare förbättra företagets taktiska planering och utöka lösningen till att omfatta även operativ planering.

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20180222005938/sv/

To view this piece of content from mms.businesswire.com, please give your consent at the top of this page.

Credit: Bo Mathisen

Förra året driftsatte TINE den första fasen av Quintiqs lösning, särskilt utformad för att optimera TINE:s leveranser av mjölkprodukter på en taktisk nivå. TINE:s planerare har under årets gång använt Quintiq för att planera leveransrutter till kund från centrala distributionscentraler över hela Norge. De har i och med detta lyckats hantera komplexa byten av släp, olika typer av resurser, flexibla leveransfönster, och färjeförbindelser i Norge – allt detta utan att bryta kylkedjan. Första fasen har resulterat i betydande utgiftsbesparingar, en minskning av den totala körsträckan, samt bättre leveransprecision.

TINE går nu in i fas två, som kommer att genomföras av Quintiqs implementeringspartner The Logic Factory. TINE kommer i denna fas att förbättra den befintliga lösningen för taktisk planering och utöka den till att omfatta daglig operativ planering. Denna expansion av lösningen kommer att ge TINE bättre hantering av beställningar, förbättrad prestanda, och ökade möjligheter för störningshantering med hjälp av återkoppling i realtid och en bättre insikt i försörjningskedjan.

”Vi valde Quintiq för att vi ville stärka vår ledande marknadsposition och för att kunna fortsätta tillhandahålla våra kunder färska, högkvalitativa produkter”, berättar Trond Vidar Aske, IT-direktör på TINE. ”Projektets första fas blev mycket lyckad tack vare Quintiq-teamets fantastiska drivkraft att överträffa nuvarande branschstandarder. Vi är övertygade om att nästa fas med Quintiq och The Logic Factory kommer att vara minst lika lyckad.”

I och med fas två kommer TINE att kunna dra större nytta av utökade lösningar för taktisk planering och företaget kommer att kunna fatta mer välgrundade beslut i den dagliga operativa planeringen. När störningar inträffar kommer Quintiqs lösning ge TINE:s planerare beslutsstöd vad gäller snabb omplanering av leveranser i syfte att bibehålla kundnöjdheten på en hög nivå, utan att tumma på TINE:s affärsmål.

”Samarbetet med TINE befäster vår position som livsmedelsindustrins främsta leverantör av planeringslösningar”, säger Rob van Egmond, VD på Quintiq. ”Med hjälp av Quintiqs optimeringsteknologi får TINE uppleva de många fördelarna med att ha en överlägsen planering, där den viktigaste fördelen är att kunna tillgodose kundernas växande efterfrågan på högsta möjliga kvalitet på produkterna – i alla lägen.”

Om TINE AS

TINE är Norges största tillverkare, distributör, och exportör av mejeriprodukter med 11 400 medlemmar (ägare) och 9 000 kooperativa gårdar. TINE har en produktportfölj som omfattar över 1 300 produktlinjer som produceras i 31 mejerier över hela Norge. TINE äger två centrallager och två terminaler, samt flera hel- eller delägda dotterbolag, både i Norge och utomlands.

Om The Logic Factory

The Logic Factory är en av Quintiqs främsta implementeringspartners. De erbjuder fullskaliga projekt, projektledning, samt konsult- och utvecklingsexpertis för Quintiqs programvara för planering och optimering. The Logic Factory specialiserar sig på att utveckla lösningar för kunder i olika branscher som logistik, tillverkningsindustri, sjöfart, och luftfart. The Logic Factory har huvudkontor i Nederländerna, samt kontor i USA, Storbritannien, och Indien.

Mer information finns på thelogicfactory.com.

Om Quintiq

Alla företag ställs inför problem vad gäller planering. Vissa problem är stora, vissa är mer komplicerade, och vissa kan verka helt omöjliga att lösa. Quintiq har sedan 1997 lyckats lösa alla dessa typer av planeringspussel med hjälp av sin standardplattform. I dag förlitar sig branschledande företag världen över på Quintiqs programvara vid planering och optimering av personal, logistik, och produktion. Quintiq är en del av Dassault Systèmes (Euronext Paris: #13065, DSY.PA) med huvudkontor i Nederländerna och USA, och kontor över hela världen.

För mer information, besök quintiq.com eller följ Quintiq på Twitter, Facebook, LinkedIn , och YouTube.

To view this piece of content from cts.businesswire.com, please give your consent at the top of this page.

Contact information

Presskontakter:
Nordamerika
Quintiq
Caitlin Noah
Tel: +1 484 586 3232
caitlin.noah@3ds.com
eller
EMEA
Weber Shandwick
Richard Ratcliffe
+44 207 067 0846
quintiq@webershandwick.com

About Business Wire

Business Wire
Business Wire



Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

Kinaxis Positioned Highest on Ability to Execute in the Gartner® Magic Quadrant™ for Supply Chain Planning Solutions26.4.2024 18:03:00 CEST | Press release

Kinaxis® Inc. (TSX:KXS), a global leader in end-to-end supply chain orchestration, today announced it has been named a Leader in the 2024 Gartner® Magic Quadrant™ for Supply Chain Planning Solutions. Of the 20 vendors evaluated, Gartner positioned Kinaxis highest on Ability to Execute, marking the company’s 10th consecutive Leaders Quadrant within the report, a complimentary copy of which can be downloaded here. Kinaxis attributes its position to its patented concurrency approach and a proven track record of delivering innovative solutions against the foundation of its leading vision through the use of advanced technology such as AI, ML, and an intuitive user experience. Bolstered by a rich ecosystem of third-party implementation partners, Kinaxis continues to demonstrate that regardless of a customer’s industry, size, or maturity level, the company can be counted on to seamlessly orchestrate supply chain networks end-to-end from strategic planning to last-mile delivery. The recognitio

Vertex Announces European Commission Approval for KALYDECO ® to Treat Infants With Cystic Fibrosis Ages 1 Month and Older26.4.2024 17:43:00 CEST | Press release

Vertex Pharmaceuticals (Nasdaq: VRTX) today announced that the European Commission has granted approval for the label expansion of KALYDECO® (ivacaftor) for the treatment of infants down to 1 month of age with cystic fibrosis (CF) who have one of the following mutations in the cystic fibrosis transmembrane conductance regulator (CFTR) gene: R117H, G551D, G1244E, G1349D, G178R, G551S, S1251N, S1255P, S549N or S549R. “Today’s approval is an important milestone for the cystic fibrosis community. Treating CF early in life can potentially slow the progression of the disease, which is why it is so important to start treatment from a very young age,” said Carmen Bozic, M.D., Executive Vice President, Global Medicines Development and Medical Affairs, and Chief Medical Officer, Vertex. As a result of existing access agreements in Austria, Czech Republic, Denmark, Ireland, Norway, Sweden, and The Netherlands, eligible patients will have access to the expanded indication of KALYDECO® (ivacaftor)

Suzano 2023 annual report on Form 20-F26.4.2024 17:22:00 CEST | Press release

Suzano S.A. (B3: SUZB3 | NYSE: SUZ) informs that its 2023 Annual Report on Form 20-F was filed today with the U.S. Securities and Exchange Commission. Holders of the Company’s equity securities can receive hard copies of the Annual Report, including its audited financial statements, without charge by request directed to: ri@suzano.com.br. This document is also available on Suzano’s website (http://ir.suzano.com.br/). For further information, please contact our Investor Relations Department: Phone: (+55 11) 3503-9330 E-mail: ri@suzano.com.br View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240426289818/en/Contact information Hawthorn Advisors suzano@hawthornadvisors.com

Takeda Receives Positive CHMP Opinion for Fruquintinib in Previously Treated Metastatic Colorectal Cancer26.4.2024 14:30:00 CEST | Press release

Takeda (TSE:4502/NYSE:TAK) today announced that the European Medicines Agency’s (EMA) Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP) has recommended the approval of fruquintinib, a selective inhibitor of vascular endothelial growth factor receptors (VEGFR) -1, -2 and -3 for the treatment of adult patients with previously treated metastatic colorectal cancer (mCRC). The European Commission (EC) will consider the CHMP positive opinion when determining the potential marketing authorization for fruquintinib for mCRC throughout the European Union (EU), Norway, Liechtenstein and Iceland. If approved, fruquintinib will be the first and only selective inhibitor of all three VEGF receptors approved in the EU for previously treated mCRC.1,2 “People living with metastatic colorectal cancer in the European Union currently have limited treatment options, which can lead to poor outcomes. With this positive opinion for fruquintinib, we are one step closer to potentially offering patients a new

MEDIA ALERT: Wolters Kluwer expert comments on European Parliament vote to pass amendment implementing Basel III reforms26.4.2024 14:00:00 CEST | Press release

The European financial landscape saw a milestone event this week, as the EU Parliament passed the Amendment to Regulation (EU) No 575/2013, implementing the Basel III finalization within Europe. This monumental step forward comes with the adoption of the Capital Requirements Regulation (CRR3) amendments, which are part of a broader legislative package, including amendments to Directive 2013/36/EU, known as the Capital Requirements Directive or CRD. Jeroen Van Doorsselaere, Vice President of Global Product & Platform Management, Wolters Kluwer FRR, said: “The adoption of the Capital Requirements Regulation (CRR3) amendments represents a landmark change for the banking industry, designed to strengthen the framework for risk-based capital requirements and address ESG risks. “This is a major overhaul of the capital requirements framework, impacting various aspects, including credit risk, operational risk, market risk, and the capital floor. Whereas other significant jurisdictions, includin

In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.

Visit our pressroom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye