Tiomila återvänder till Nynäshamn 2024

Det är nu klart att en av Sveriges största stafetter i orientering arrangeras i Nynäshamn 2024. För första gången kommer då även damerna att springa nattsträckor.
Starten för Tiomila 2022 som arrangerades i Kilsbergen utanför Örebro. 2023 är Skellefteå värd för Tiomila och 2024 Nynäshamn. Bild: Malin Dunfors

I år arrangeras Tiomila i Skellefteå. Nu är det klart att den anrika budkavlen arrangeras i Nynäshamn 2024.

Tiomila arrangerades på samma plats i Nynäshamn 2018. Arenan kommer vara på Kvarnängens IP, knappt en kilometer från Nynäshamns centrum.

- Rejäl och utslagsgivande terräng, perfekt arena och nära till allt, vad mer kan man önska sig, både som tävlande och arrangör, säger Christer Nordström, tävlingsledare Tiomila Nynäshamn, 2024.

Från Nynäshamns kommun ser man positivt på att Tiomila åter arrangeras i kommunen.

- Vi är både glada och stolta att Tiomila väljer att återvända till Nynäshamn och allt vi har att erbjuda, både som destination och kommun, säger Sune Hamrin, Nynäshamns kommun.

Tiomila 2024 kommer att erbjuda likvärdigt tävlande mellan män och kvinnor.

- Exakt hur upplägget blir och vilka förändringar det innebär för respektive kavle ber vi att få återkomma till, säger Christer Nordström.

Det är Tiomilas nio ägarföreningar som gemensamt tar ansvar och arrangerar Tiomila-helgen 2024 med stort stöd från Nynäshamns kommun.

För mer information: Christer Nordström, 076-115 25 70

Den bifogade bilden är fri att använda. Bild: Malin Dunfors