Två butiker och en restaurang öppnar nytt i Stångåstadens lokaler

I Stångåstadens fastigheter finns det drygt 400 lokaler - butiker, restauranger, kontor, föreningslokaler men även lokaler för förskolor, service- och vårdboenden. Under februari har Stångåstadens affärsområde lokaler tecknat flera nya avtal med lokalhyresgäster.

Vi hälsar våra nya hyresgäster varmt välkomna. Det är så roligt att de vågar satsa i dessa tider och jag vet att de är supertaggade på att komma igång säger Ulrika C Frost, affärsutvecklare för lokaler på Stångåstaden.

I Vallastaden öppnar Spicy WoknRoll

Det är Peter Yap med familj som startar restaurang på Nobeltorget 5 i Vallastaden. Rådande pandemi gör att de avvaktar med att öppna upp restaurangdelen men de kommer under mars månad att smygstarta med take away och utkörning. Tyngdpunkten kommer ligga på asiatisk mat. Peter är en etablerad krögare som tidigare bland annat har startat och drivit restaurang Yogi på Platensgatan i Linköping.

Bonden blir kvar

Bondens Skafferi Öst som under december månad testade sin verksamhet i lokalen på Sveagatan 11B har efter en lyckad provperiod bestämt sig för att satsa vidare och även i fortsättningen erbjuda Linköpingsbor kvalitativa, närproducerade råvaror och produkter. Ett 3-års avtal har skrivits och efter mindre anpassningar av lokalen ska de "nyöppna" i början av mars.

Ny blomsterbutik i Johannelunds centrum

Under våren öppnar Eleonor Antelius sin butik Antelius blommor i Johannelunds centrum. Eleonor har stor erfarenhet från branschen och har tidigare arbetat i blomsterhandeln i Trädgårdsföreningen men tyckte nu att det var dags att satsa på något eget. Just nu sker arbetet med att anpassa och uppdatera lokalen så den blir bra för verksamheten.

Mer information om affärsområde lokal finns på webben stangastaden.se/lokal

Vid frågor, kontakta:
Ulrika C Frost, Affärsutvecklare lokaler, tel 013-20 85 84

Framtidens boende för seniorer12.3.2021 11:02:04 CET | Blogginlägg

Kan tekniken hjälpa oss att göra vardagen enklare och tryggare? Vi tror det. Jag tänkte berätta lite om vad vi gör och vad vi planerar för i framtiden. I vår långsiktiga planering tittar vi mycket på den demografiska utvecklingen. Det hjälper oss att prioritera vad vi ska satsa på framåt. En tydlig trend är att andelen äldre växer och kommer fortsätta att växa de kommande åren. Samtidigt förväntas fler bo kvar hemma längre. För Stångåstaden är det viktigt att både skapa fler nya bostäder för kundgruppen men också att hänga med och dra nytta av den tekniska utvecklingen.