Unga hockeytalanger prisas

Två ungdomar, Jorinde Heller och William Boman, är båda lovande hockeyspelare och goda föredömen utanför rinken. Igår fick de båda ta emot Stångåstaden och LHC:s hockeystipendium. Priset är ett presentkort på utrustning till ett värde av 10 000 kronor vardera.

Prisutdelning av Stångåstadens hockeystipendium. Från vänster: Karin Brinkby, Jorinde Heller, William Boman, Fredrik Törnqvist och Johan Krantz. Foto: LHC

Stipendiet vänder sig till ungdomar i åldern 11 till 15 år som bor i Linköpings kommun. Stipendiet delas i år ut för 21:a gången och de båda stipendiaterna fanns på plats vid gårdagens hemmamatch i Saab Arena för att ta emot sitt pris.

-          Vi vill uppmuntra höga ambitioner och gott kamratskap och båda stipendiaterna har visat prov på just det. Vi hoppas att stipendiet kan bidra till att de fortsätter att utvecklas i sin idrott och att deras prestationer kan uppmuntra och inspirera andra, säger Fredrik Törnqvist, vd på Stångåstaden.

Juryns motivering lyder:

Jorinde Heller började spela ishockey i Linköping HC när hon var 5 år. Hon är en glad och positiv tjej både på och utanför isen. Jorinde tillhör D20 men spelar och tränar även med killarna i U14 och U15. Jorinde har spelat TV-Pucken tre gånger med Östergötland. När tillfälle ges så är gärna Jorinde med som hjälptränare för de yngre tjejerna i föreningen. I skolan går Jorinde hockeyprofilen i årskurs 9 på Arenaskolan. Jorinde blev under våren antagen till Hockeygymnasiet i Linköping.

William Boman är en mycket ambitiös kille född 2009 med stor drivkraft och drömmar om att få spela med LHC:s a-lag i SHL. Han började spela ishockey i förskolan, och sedan dess kommit med ett leende på alla träningar och matcher med sitt LHC. William är en mycket god kamrat som gör sitt yttersta för laget och sina lagkamrater.

Juryn består av representanter från Stångåstaden och LHC. Läs mer om Stångåstadens samarbeten med LHC: stangastaden.se/aktiviteter-lhc

För mer information, kontakta gärna:
Karin Brinkby, marknadsförare Stångåstaden, telefon 073-724 24 22

Vikten av bra nätverk11.5.2022 11:51:20 CEST | Blogginlägg

Jag tror att nätverk är en nyckel till framgång. Bostadsbranschen är bra på att omvärldsbevaka och via olika nätverk delar vi med oss av insikter och erfarenheter. Nätverken finns på många nivåer i bolagen och vi inspirerar varandra i hur vi kan utveckla våra verksamheter. Jag har precis varit och träffat några duktiga kollegor i branschen som arbetar i större bolag ute i landet. Vi brottas med samma utmaningar och att få möjlighet till gemensamma diskussioner är väldigt värdefullt. Här kommer en lägesbild över frågor som många jobbar med just nu.

Vi söker nytänkare som vill utveckla framtidsstaden Linköping6.4.2022 11:30:00 CEST | Blogginlägg

Som stor fastighetsaktör har vi ett viktigt uppdrag att bidra till att Linköping fortsätter vara en attraktiv plats att leva, bo och verka i. Ofta blir det stort fokus på vår nyproduktion men vi lägger även ner cirka 700 miljoner kronor om året i upprustning i form av underhåll och ombyggnader för att utveckla våra befintliga fastigheter och bostadsområden. Nu söker vi fler som vill vara med och utveckla Linköping.