Unga talanger får Stångåstadens hockeystipendium

För tjugonde året delade Stångåstaden tillsammans med LHC i dag ut sitt hockeystipendium. Stipendiet gick till två ungdomar, Emma Rehn och Jonathan Bjurströmer som både är lovande hockeyspelare och goda föredömen utanför rinken.
Emma Rehn och Jonathan Bjurströmer tilldelades Stångåstaden och LHC:s hockeystipendium 2021

De båda stipendiaterna fick ta emot ett presentkort på hockeyutrustning till ett värde av 10 000 kronor var. Stångåstaden, Linköpings största bostadsbolag, delar ut hockeystipendiet tillsammans med LHC och det riktar sig till ungdomar i åldern 11 till 15 år som bor i Linköpings kommun.

-          Vi vet att många ungdomar idag längtar tillbaka till idrotten, föreningslivet och tävlingsutövande. Därför känns det extra viktigt att ett år som detta få uppmuntra goda förebilder inom idrotten genom att dela ut stipendiet till de här ambitiösa ungdomarna. Vi hoppas att det kan uppmuntra dem och andra att fortsätta med sin idrottsutövning, säger Fredrik Törnqvist, vd på Stångåstaden.

Juryns motivering för Emma Rehn:
Emma började åka skridskor redan som tvååring med sin äldre bror. Med sin järnvilja och målmedvetenhet finns inga gränser för hur långt Emma vill och kan nå. Hon är målmedveten, träningsvillig och en omtyckt lagkamrat. Hon har representerat Östergötland i TV-Pucken, tidigare Stålbucklan, de två senaste åren och satsar även på en plats i laget 2021. När Emma inte har egna träningar eller matcher ställer hon upp och tränar de yngsta tjejerna i trekronors hockeyskola.

Emma har ett stort engagemang för hockeyn och är en värdig vinnare av Stångåstadens hockeystipendium 2021.

Juryns motivering för Jonathan Bjurströmer:
Jonathan började spela ishockey som 10-åring, i ett lag där medspelarna redan övat på skridskoåkning och klubbteknik i flera år. Jonathan har snabbt utvecklat en god spelförståelse och han har en envishet och nyfikenhet som kan ta honom långt. Han har alltid ett leende på läpparna och han är en omtyckt lagkamrat.

Med sin goda kamratskap och sitt driv för hockey är Jonathan en värdig vinnare av Stångåstadens hockeystipendium 2021.

Juryn består av representanter från Stångåstaden och LHC.

Fredrik Törnqvist, vd Stångåstaden, telefon 072-574 96 60
Karin Brinkby, marknadsförare Stångåstaden, telefon 073-724 24 22