Framtidens Backaplan

Välkommen på invigning av Framtidens Backaplans showroom

Välkommen till invigningen av Framtidens Backaplans showroom och ta del av förändringen från ett industri- och handelsområde till en ny modern stadsdel, som är en del av Nordens största stadsutvecklingsprojekt och ett viktigt bidrag till utvecklingen av staden Göteborg.

I showroomet får besökaren en inblick i hur Göteborgs stadskärna växer över älven och en ny levande och kraftfull stadsdel tar form. Showroomet blir en plats för information, dialog och kunskapsutbyte som ska väcka nyfikenhet om den unika stadsdelsutveckling som Framtidens Backaplan står inför.

Tid: 28 mars kl. 09.00

Adress: Köpcentrumet Backa 2, Backavägen 2 Göteborg. Ingång vid entrén vid Coop.

Program

Kl. 09.00 Frukost och paneldiskussion om olika perspektiv på Framtidens Backaplan och betydelsen för Göteborg som stad. Medverkar gör:
Magnus Andersson, senior affärsutvecklare på Fastighets AB Balder (moderator)

Björn Siesjö, Stadsarkitekt

Joakim Gralén, Fastighetsutvecklare på Fastighets AB Balder

Caroline Rönnborg, Centrumchef på Skandia Fastigheter

Dzenja Wallin, Marknadsområdeschef på Riksbyggen

Cirka kl. 10.00 bandklippning/invigning. Showroomet öppnar för allmänheten.

OSA: magnus.andersson@balder.se

Framtidens Backaplan

Framtidens Backaplan är en ny kraftfull stadsdel som växer fram och ska ge plats för omkring 7 000 nya bostäder, service, skolor, kontor, cityhandel, kultur, nöje, hotell, restauranger, gröna parker med mera. Stadsdelen ska bli en naturlig del och förlängning av Göteborgs stadskärna, en plats för göteborgare och tillresta. Framtidens Backaplan är en del av Nordens största stadsutvecklingsprojekt och ett viktigt bidrag till utvecklingen av staden Göteborg. Framtidens Backaplan ingår i Vision Älvstaden och utvecklas av Skandia Fastigheter, Fastighets AB Balder, Riksbyggen och KF Fastigheter i nära samarbete med Göteborgs Stad. Målet är omvandlingen i stort ska vara klar 2040. Läs mer på framtidensbackaplan.

Följ Framtidens Backaplan

Senaste pressmeddelandena från Framtidens Backaplan