Vänsterpartiet bjuder in till arbetsmarknadsseminarium

På det här seminariet presenterar Annika Sundén, tidigare analyschef på Arbetsförmedlingen, en rapport som hon skrivit på uppdrag av Vänsterpartiet. Där diskuterar hon hur långtidsarbetslösheten hänger samman med privatiseringen av Arbetsförmedlingen, och vilka program och metoder som faktiskt visat sig fungera.

Presentationen följs av ett samtal mellan Annika Sundén, Vänsterpartiets ekonomisk-politiska talesperson Ali Esbati och Adnan Habibija, samhällspolitisk utredare på LO, kring framtidens arbetsmarknadspolitik, och hur vi kan förverkliga full sysselsättning - på riktigt.

Moderator är Anna-Klara Bratt.

Plats:

Medelhavsmuseet

Tid:

Klockan 17 till 18.

Kontakt:

Vänsterpartiets pressjour: 070-620 00 64 (ej sms)