Vårdföretagarna lanserar kampanj om Nollvision för väntetider

Vårdköerna är rekordlånga. Många äldre väntar på äldreomsorg. Flera kommuner har brist på LSS-boenden. Nu lanserar Vårdföretagarna kampanjen Nollvision för väntetider.

- Våra medlemsföretag och deras medarbetare bidrar till att fler får sin vård och omsorg tillgodosedd genom smarta arbetssätt, innovationer och effektiv användning av gemensamma resurser – det är något vi är stolta över. Med den här kampanjen vill vi ge exempel på hur man bland annat kan minska väntetider. Ingen ska behöva vänta, säger Antje Dedering, förbundsdirektör Vårdföretagarna.

Kampanjen innehåller flera delar: filmer med fokus på verksamheter, utrymme i dagspress och sociala medier, artiklar och en samlingssida på Vårdföretagarnas webb. En särskild logotyp har tagits fram som enkelt kan läggas på medlemsföretagens webbsidor. Genom att synliggöra kvalitet, smarta lösningar och effektivitet vill Vårdföretagarna vara en del av dialogen för att jobba bort väntetiderna.

Antje Dedering - förbundsdirektör Vårdföretagarna