IKEA

Vårens nyheter på IKEA

Dela

Vårens nyhetslansering på IKEA berättar om en medveten och balanserad livsstil knuten till naturen och de tillhörigheter vi omger oss med. Hållbarhet, ödmjukhet och ett wabi-sabi-inspirerat förhållningssätt kännetecknar stilen. Den naturliga färgpaletten bjuder på milda toner kontrasterat med djupare färgskalor.

Innovation och kreativitet möts i moderna möbler och traditionella, rustika föremål som både värnar om hälsan och håller i längden. Bland nyheterna i februari återfinns allt från lekfulla barntextilier och vackra korgar i naturmaterial till ett iögonfallande högblankt kök i mörkröd ton.

Det aktiva sitt-/ståstödet LIDKULLEN är ett exempel på en möbel som uppmuntrar till mer hälsosamma sittvanor medan du arbetar. En av de innovativa nyheterna är GUNRID luftrenande gardiner, tillverkade av återvunna PET-flaskor. Det mineralbaserade materialet i gardinerna använder energin från dagsljus till att rena inomhusluften från föroreningar. Läs mer om vårens nyheter i pressmaterialet nedan.

Säljstart: februari 2020

Läs mer: pressmaterial (pdf)

Ladda ner högupplösta bilder:
Februarinyheter
Inspiration
BORSTAD kollektion

Kontakter

Bilder

Dokument

Om

Vår vision på IKEA är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA produkter består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 22 IKEA varuhus, samt 12 planeringsstudios i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 208 miljoner besök under verksamhetsåret 2025. I Sverige finns cirka 12 000 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 8 000 inom varuhusorganisationen.

Följ IKEA

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från IKEA

Svenska entreprenörer inom social hållbarhet får stöd för att kunna växa genom nytt program16.12.2025 08:02:12 CET | Pressmeddelande

Elva sociala entreprenörer inom social hållbarhet från hela Sverige har valts ut till det nya acceleratorprogrammet Everyone’s Business, ett initiativ av Reach for Change och IKEA Social Entrepreneurship. I Everyone’s Business får deltagarna tillgång till nätverk, kunskap, mentorskap och 300 000 kronor var för att kunna skala upp sina verksamheter och göra större skillnad för fler.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye