Vårens nyheter på IKEA

Vårens nyhetslansering på IKEA berättar om en medveten och balanserad livsstil knuten till naturen och de tillhörigheter vi omger oss med. Hållbarhet, ödmjukhet och ett wabi-sabi-inspirerat förhållningssätt kännetecknar stilen. Den naturliga färgpaletten bjuder på milda toner kontrasterat med djupare färgskalor.

Innovation och kreativitet möts i moderna möbler och traditionella, rustika föremål som både värnar om hälsan och håller i längden. Bland nyheterna i februari återfinns allt från lekfulla barntextilier och vackra korgar i naturmaterial till ett iögonfallande högblankt kök i mörkröd ton.

Det aktiva sitt-/ståstödet LIDKULLEN är ett exempel på en möbel som uppmuntrar till mer hälsosamma sittvanor medan du arbetar. En av de innovativa nyheterna är GUNRID luftrenande gardiner, tillverkade av återvunna PET-flaskor. Det mineralbaserade materialet i gardinerna använder energin från dagsljus till att rena inomhusluften från föroreningar. Läs mer om vårens nyheter i pressmaterialet nedan.

Säljstart: februari 2020

Läs mer: pressmaterial (pdf)

Ladda ner högupplösta bilder:
Februarinyheter
Inspiration
BORSTAD kollektion

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det Demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 20 IKEA-varuhus, en kökspop-up samt e-handel i Sverige. Varuhusen hade 38,1 miljoner besök och hemsidan 90 miljoner besök under verksamhetsåret 2017. I Sverige finns cirka 11 000 medarbetare inom IKEA-koncernen, varav cirka 8 200 inom varuhusorganisationen.

www.IKEA.se.twitter.com/IKEASverige

Årets färg är klassiskt blå – 10 produkter från IKEA i årets färg från Pantone®6.12.2019 14:10:49 CETPressmeddelande

Att blått är flott visste vi ju redan, men räkna med att se fler blå nyanser under nästa år. 2020 är det Classic Blue som är utsedd till Årets färg av Pantone® . Här kommer 10 produkter som fångar färgen. Ta också hand om det du redan har genom att exempelvis ge IVAR en ny flott färg. För inspiration, ser mer här. För pris och produktinfo: Se bildbanken under Nytt.