Vårens uppfriskande nyheter i Starbucks Ready to Drink-sortiment

Starbucks® Dark Chocolate Mocha med havssalt innehåller en blandning av rättvisemärkt espresso och ångad mjölk. Drycken har en rik smak av kaffe och mörk choklad, en klassisk smakkombination, som lämnar en sammetslen känsla i munnen. Med en hint av havssalt förhöjs smakupplevelsen ytterligare.
Starbucks Frappucino® är en av varumärkets mest omtyckta och ikoniska drycker. Nu utökas sortimentet med Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie som innehåller en krämig blandning av Starbucks rättvisemärkta signaturespresso och mjölk, med smak av len kola- och chokladbrownie.
– Våra två nyheter är perfekta att boosta dagen med, oavsett om man är hemma, på kontoret eller på språng. De är smakrika och piggar upp vilket tillfälle som helst, perfekt när du vill unna dig något extra gott. De tillverkas med samma toppkvalitet som på caféerna och innehåller båda espressorostad arabicakaffe som är 100 procent rättvisemärkt, säger Daniel Snöhäger, ansvarig för Starbucks på Arla i Sverige.
Pris och tillgänglighet
Starbucks® Dark Chocolate Mocha Flavour och Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie Flavour finns i butik nu fram till september 2023.
Rek. cirkapris Starbucks® Dark Chocolate Mocha Flavour: 27,50 kr för 220 ml.
Rek. cirkapris för Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie Flavour: 28,90 för 250 ml.
Starbucksprodukterna tillverkas på Arlas mejeri i Esbjerg i Danmark. Mjölken kommer från Arlagårdar. Kaffet är etiskt producerat av 100 procent arabicabönor från Starbucks Coffee Company.
Nyckelord
Kontakter
För mer information, högupplösta bilder och produktprover, kontakta:
Annika Hammarwall, projektledare, Prat PR
Tel: 070-422 97 50
E-mail: annika.hammarwall@prat.se
För ytterligare information, kontakta:
Daniel Snöhäger, ansvarig för Starbucks på Arla i Sverige
E-mail: danhn@arlafoods.com
Bilder



Om
Arla – böndernas eget mejeri
Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 500 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Med visionen att skapa framtiden inom mejeri för att sprida hälsa och inspiration i världen, helt naturligt, är Arla i Sverige hem åt varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden. Arlas mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.
Följ Arla
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Arla
Alarmerande undersökning – många unga föräldrar har inte råd med frukost till barnen25.5.2023 06:00:00 CEST | Pressmeddelande
Den senaste tiden har allt fler skolor larmat om att eleverna inte tycks få i sig tillräckligt med mat hemma. I en ny undersökning har Arla frågat föräldrar med barn i skolåldern för att få deras bild av situationen. Svaren visar att unga föräldrar har det tufft. Nästan var femte förälder i gruppen 18–34 år har inte råd att ge sina barn frukost varje dag.
Många under 40 skippar frukost – och påverkas negativt15.5.2023 06:00:00 CEST | Pressmeddelande
Frukost sägs ofta vara dagens viktigaste måltid. Och det verkar som om personer under 40 år håller med. Men 18–39-åringar är samtidigt den åldersgrupp som oftast hoppar över morgonmålet – och påverkas även mer negativt än resten av befolkningen, enligt en färsk undersökning om frukostvanor.
Landsbygdsministern i möte med Arlabönder för att prata Livsmedelsstrategi11.5.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
I samband med att Arlas förtroendevalda mjölkbönder från hela landet träffades den 4-5 maj kom landsbygdsminister Peter Kullgren för att diskutera regeringens arbete med att uppdatera den svenska livsmedelsstrategin.
Pollenallergiker säger ja till blommor och bin – trots ökade symtom11.5.2023 06:00:00 CEST | Pressmeddelande
Vildvuxna parker, irriterande småkryp och förvärrad pollenallergi. Tre saker många kan tänka sig att stå ut med om det bidrar till bättre livsmiljöer för bin, humlor, fjärilar, småfåglar, insekter och växter, enligt en ny undersökning om biologisk mångfald.
Arlas mjölk uppgraderas med nya miljökriterier9.5.2023 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Arla stärker nu konceptet Arla Ko med nya miljö- och klimatkriterier, som adderas till de 14 särskilda kraven inom djuromsorg. Satsningen gäller all färsk mjölk under varumärket Arla Ko – den i randiga förpackningar – och ska bidra till att minska gårdarnas klimatutsläpp med 30 procent till 2030.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum