Lidl Sverige

Världsklass på Lidls julmust

Dela

Expressen Mitt Kök har genomfört sitt årliga julmusttest och har utsett Lidls egen julmust av märket Freeway till testvinnare och Bäst-i-Test.

Bäst-i-test Freeway Julmust
Bäst-i-test Freeway Julmust

Freeway är Lidls varumärke för alla egna läskedrycker, allt från cola till apelsinläsk och jul- och påskmust. Freeway julmust testades mot tio andra julmuster och fick betyget ”Världsklass”, fem M av fem möjliga.

- Vi har jobbat hårt för att få fram den perfekta musten med tydlig karaktär, smak och doft som samtidigt passar alla mustälskare, säger Per Hofman, inköpare drycker Lidl Sverige. Att vi nu får det svart på vitt att vår must är bäst av alla på marknaden känns extra roligt.

Omdöme Expressen Mitt Kök
Bra skum! Tydlig smak som är precis lagom söt. Känns som en julmust man druckit förut och verkligen gillar. Svårt att sätta ord på exakt vad som gör just denna must unik, men den spelar helt klart i en annan liga än majoriteten av konkurrenterna.
Wow! Bäst i test.

Betyg: MMMMM = Världsklass

Freeway julmust
Volym: 1,5 l
Cirkapris: 7,95 kr






Kontakter

Bilder

Bäst-i-test Freeway Julmust
Bäst-i-test Freeway Julmust
Ladda ned bild

Länkar

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 178 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Ta vara på maten hos Lidl – för planet och plånbok27.11.2018 13:06Pressmeddelande

Enligt Naturvårdsverket* slängs årligen i Sverige runt 1,3 miljoner ton fullt tjänlig mat. För att ta ytterligare ansvar och öka takten för minskat matsvinn presenterar Lidl Sverige konceptet Ta vara på och sätter samtidigt nya tuffa mål. 2025 ska matsvinnet i butiker och lager halveras och 100 procent av butikerna ska ha ingått donationssamarbeten. Som ett led i detta lanserar Lidl nu två testprojekt i butik för att minska matsvinnet på kort sikt.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum