Varmkorv från Lidl bäst i test

Enebacken varmkorv från Lidl inkasserar 4 av 5 getingar i Expressens stora test av varmkorv och vinner bäst i test, genom en delad förstaplats. ”Varm korv så som vi vill ha den” var omdömet från en av testarna.

Enebacken Varmkorv bäst i test i Expressens stora korvtest.

Lidl Sveriges köttsortiment fortsätter att skörda framgångar. Tidigare i år dekorerades Svea Lantkött Hamburgare Original med en silvermedalj i Aftonbladet. Den här gången är det varmkorven från Lidl Sveriges eget varumärke Enebacken som kniper en delad förstaplats när nio olika varmkorvar ställdes mot varandra i Expressens stora varmkorvtest.

I testet, som utfördes blint, fick testpanelen bedöma varmkorvarnas doft, smak och konsistens. Bland annat beskrivs vinnarkorven från Lidl som ”balanserad, alldeles lagom rökig och fri från oklara bismaker” och ”tillräckligt spänstig och lagom hård konsistens”.

- Det är väldigt glädjande att vårt sortiment återigen uppmärksammas. Det är ytterligare ett bevis på att bra mat inte behöver kosta skjortan, något som fler och fler konsumenter nu upptäcker. Enebacken Varmkorv passar i alla årstider och är en populär vara bland våra kunder. Vi vill också passa på att gratulera ICA till den delade förstaplatsen, säger Peter Kebrič, tf Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Enebacken Varmkorv kostar 48,90 kr för 900 gram (54,33 kr/kg) och finns i alla 205 Lidl-butiker i Sverige.

Enebacken Varmkorv bäst i test i Expressens stora korvtest.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Sverige satsar på medveten kosthållning med stöd i vetenskapen25.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Med målet att göra det enklare för kunderna att välja en hälsosam kost tar Lidl Sverige nu steg för att ytterligare utveckla bland annat sortimentet och erbjuda ett större urval av veganska och vegetariska livsmedel. Samtidigt lanserar livsmedelskedjan mål om att öka andelen växtbaserade proteinkällor. Lidl Sverige kommer också att öka sitt sortiment av säsongsbaserade samt lokala och ekologiska råvaror, i linje med den nya globala policyn ”Medveten kosthållning” som har stöd i vetenskapliga insikter.