Västtrafiks kund- och resetjänst för anropsstyrda resor upphandlad

Västtrafiks anropsstyrda trafik beställs i förväg. Bild: Thomas Harrysson

Samres AB får fortsätta sitt uppdrag att driva Västtrafiks kund- och resetjänst för anropsstyrd trafik, tidigare beställningscentralen.

Västtrafiks upphandling av kund- och resetjänst för anropsstyrd trafik är klar. Samres AB har utsetts till vinnande anbudsgivare i upphandlingen. Samres har uppdraget redan idag och får därmed fortsätta i ytterligare fyra år från och med den 4 mars 2019.

Till Västtrafiks kund- och resetjänst för anropsstyrd trafik vänder sig bland annat personer som behöver vård- eller färdtjänstresor men också de som vill beställa resor med närtrafiken.

I det nya avtalet har Västtrafik ställt högre krav på service till kunder som har särskilda behov och som reser regelbundet. Dessa kunder kommer att kunna beställa sina resor av utvalda personer med specialkompetens. Syftet är att skapa större kontinuitet och trygghet för dessa kunder och deras resor.

— Vi är glada för att vi får fortsätta vårt samarbete med Samres. Under de år vi har arbetat tillsammans har de hela tiden sett till våra kunders bästa och vi är säkra på att de även framöver kommer att göra allt för att ta väl hand om dem, säger Gunilla Wicktor, kundansvarig för Västtrafiks Anropsstyrda trafik.

Uppdraget sköts från Skövde, Dakar i Senegal och Chisinau i Moldavien.

Läs mer på Västtrafiks hemsida.

Gunilla Wicktor 0708-56 01 66
Västtrafiks presstjänst, 0771-41 43 99