Verksamhetsberättelse för 2021

Ett starkt bokslut skapar trygghet och möjligheter till fortsatta satsningar.

Bokslutet för 2021 är mycket starkt, med ett resultat på 2 132 miljoner kronor före skatt. Då ingår reavinster från fastighetsförsäljningar om 1 903 miljoner kronor. Rensat för dessa försäljningar uppgår resultatet till 229 miljoner kronor. ”I en osäker tid känns det viktigare än någonsin att ha en stark grund att stå på och jag är stolt att kunna säga att vi på Stångåstaden har det. Vårt bokslut för 2021 är mycket starkt. Det är det bästa i bolagets snart 80-åriga historia. Det skapar trygghet och möjligheter för fortsatta satsningar, konstaterar Fredrik Törnqvist, vd på Stångåstaden.

Läs gärna mer om vår verksamhet och det gångna året i vår digitala verksamhetsberättelse!

2021.stangastaden.se

Vikten av bra nätverk11.5.2022 11:51:20 CEST | Blogginlägg

Jag tror att nätverk är en nyckel till framgång. Bostadsbranschen är bra på att omvärldsbevaka och via olika nätverk delar vi med oss av insikter och erfarenheter. Nätverken finns på många nivåer i bolagen och vi inspirerar varandra i hur vi kan utveckla våra verksamheter. Jag har precis varit och träffat några duktiga kollegor i branschen som arbetar i större bolag ute i landet. Vi brottas med samma utmaningar och att få möjlighet till gemensamma diskussioner är väldigt värdefullt. Här kommer en lägesbild över frågor som många jobbar med just nu.

Vi söker nytänkare som vill utveckla framtidsstaden Linköping6.4.2022 11:30:00 CEST | Blogginlägg

Som stor fastighetsaktör har vi ett viktigt uppdrag att bidra till att Linköping fortsätter vara en attraktiv plats att leva, bo och verka i. Ofta blir det stort fokus på vår nyproduktion men vi lägger även ner cirka 700 miljoner kronor om året i upprustning i form av underhåll och ombyggnader för att utveckla våra befintliga fastigheter och bostadsområden. Nu söker vi fler som vill vara med och utveckla Linköping.