Vid laddning satsar svenska elbilsanvändare på hög kvalitet och funktionsmångfald
Stockholm (OTS) - I Sverige spelar kvalitetsmedvetenhet större roll än i grannländerna.
Stockholm, 18 oktober 2022 – Medan priset på en laddbox är det enskilt viktigaste kriteriet för konsumenter i Norge och Danmark, är svenska elbilsanvändare intresserade av kvaliteten i lika hög grad som kostnaderna när de köper en laddbox.
Även i det näst viktigaste kriteriet skiljer sig Sverige tydligt gentemot sina grannar: medan svenskarna har en förkärlek för många funktioner i de smarta laddboxarna, föredrar grannarna enkelt handhavande. Ungefär 80 % av alla elbilsanvändare laddar hemma. Ungefär en fjärdedel av de tillfrågade elbilsförarna i Sverige laddar sin bil på arbetsplatsen, i Danmark är motsvarande siffra 13 % och i Finland 28 %.
Detta och mycket annan värdefull information framgår av en studie som utfördes i juli i år på uppdrag av go-e bland elbilsanvändare i Sverige, Norge, Danmark och Finland, där 3 000 personer inom e-mobilitet tillfrågades.
Susanne Palli, CEO för go-e, är därför övertygad: ”go-e Charger Gemini kommer att väcka stort intresse bland svenska elbilsanvändare. I motsats till alla andra jämförbara laddare på marknaden är denna laddares stora styrkor nämligen just de tre mest efterfrågade egenskaperna: många och smarta funktioner, beprövad kvalitet och bästa pris.” I laddboxtestet som utfördes 2022 av ADAC/ÖAMTC och stiftelsen Warentest blev en go-e Charger testvinnare.
Vill du veta mer om resultaten från studien? – För en kortfattad version av studien, kontakta Christian Philipp på christian.philipp@go-e.com
Live on October 18th 2022 on 14:00 CET: meet.google.com/cxo-ssvz-zrc
go-e-studien "Elektromobilitet i Norden" genomfördes i juli 2022 av marknadsundersökningsinstitutet Gallup international och Norstat. Syftet med studien var att undersöka de skandinaviska elbilsförarnas laddningsvanor och krav på sina laddare.
Om go-e:
2017 presenterade go-e världens första mobila, smarta laddbox för laddning av elbilar. Företaget har sedan dess utvecklats till en internationellt etablerad leverantör för tillverkning och distribution av tillbehör för e-mobilitet och har för närvarande cirka 130 medarbetare. Idag får kunder från över 20 länder laddningsteknik från go-e via ett ständigt växande nätverk av över 1 500 samarbetspartners, återförsäljare och specialistföretag. I laddboxtestet som utfördes 2022 av ADAC, ÖAMTC och Stiftung Warentest tog en go-e Charger hem förstaplatsen. Produktionen sker så hållbart som möjligt på företagets anläggning i Feldkirchen, Österrike. Dessutom har go-e ytterligare anläggningar i Berlin och Graz som har specialiserat sig på forskning och utveckling inom laddningsinfrastruktur.
Bild- och videomaterial för nedladdning: www.go-e.com/presse/
Kontakt vid frågor:
go-e GmbH
Ronald Kroke
Satellitenstraße 1
9560 Feldkirchen
Österrike
www.go-e.com
presse@go-e.co
Tel.: +43 660 8603971
Vid laddning satsar svenska elbilsanvändare på hög kvalitet och funktionsmångfald
Svenska elbilsförare skiljer sig i grunden från dem i Finland och Danmark.
Stockholm (OTS) - I Sverige spelar kvalitetsmedvetenhet större roll än i grannländerna.
Stockholm, 18 oktober 2022 – Medan priset på en laddbox är det enskilt viktigaste kriteriet för konsumenter i Norge och Danmark, är svenska elbilsanvändare intresserade av kvaliteten i lika hög grad som kostnaderna när de köper en laddbox.
Även i det näst viktigaste kriteriet skiljer sig Sverige tydligt gentemot sina grannar: medan svenskarna har en förkärlek för många funktioner i de smarta laddboxarna, föredrar grannarna enkelt handhavande. Ungefär 80 % av alla elbilsanvändare laddar hemma. Ungefär en fjärdedel av de tillfrågade elbilsförarna i Sverige laddar sin bil på arbetsplatsen, i Danmark är motsvarande siffra 13 % och i Finland 28 %.
Detta och mycket annan värdefull information framgår av en studie som utfördes i juli i år på uppdrag av go-e bland elbilsanvändare i Sverige, Norge, Danmark och Finland, där 3 000 personer inom e-mobilitet tillfrågades.
Susanne Palli, CEO för go-e, är därför övertygad: ”go-e Charger Gemini kommer att väcka stort intresse bland svenska elbilsanvändare. I motsats till alla andra jämförbara laddare på marknaden är denna laddares stora styrkor nämligen just de tre mest efterfrågade egenskaperna: många och smarta funktioner, beprövad kvalitet och bästa pris.” I laddboxtestet som utfördes 2022 av ADAC/ÖAMTC och stiftelsen Warentest blev en go-e Charger testvinnare.
Vill du veta mer om resultaten från studien? – För en kortfattad version av studien, kontakta Christian Philipp på christian.philipp@go-e.com
Live on October 18th 2022 on 14:00 CET: meet.google.com/cxo-ssvz-zrc
go-e-studien "Elektromobilitet i Norden" genomfördes i juli 2022 av marknadsundersökningsinstitutet Gallup international och Norstat. Syftet med studien var att undersöka de skandinaviska elbilsförarnas laddningsvanor och krav på sina laddare.
Om go-e:
2017 presenterade go-e världens första mobila, smarta laddbox för laddning av elbilar. Företaget har sedan dess utvecklats till en internationellt etablerad leverantör för tillverkning och distribution av tillbehör för e-mobilitet och har för närvarande cirka 130 medarbetare. Idag får kunder från över 20 länder laddningsteknik från go-e via ett ständigt växande nätverk av över 1 500 samarbetspartners, återförsäljare och specialistföretag. I laddboxtestet som utfördes 2022 av ADAC, ÖAMTC och Stiftung Warentest tog en go-e Charger hem förstaplatsen. Produktionen sker så hållbart som möjligt på företagets anläggning i Feldkirchen, Österrike. Dessutom har go-e ytterligare anläggningar i Berlin och Graz som har specialiserat sig på forskning och utveckling inom laddningsinfrastruktur.
Bild- och videomaterial för nedladdning: www.go-e.com/presse/
Kontakt vid frågor:
go-e GmbH
Ronald Kroke
Satellitenstraße 1
9560 Feldkirchen
Österrike
www.go-e.com
presse@go-e.co
Tel.: +43 660 8603971
Kontakter
go-e GmbH
Ronald Kroke
Satellitenstraße 1
9560 Feldkirchen
Österrike
www.go-e.com
presse@go-e.co
Tel.: +43 660 8603971
Om
As wholly owned subsidiary of dpa, news aktuell provides business and organizations with effective access to media and consumers. Via the smart tools ots and zimpel, PR content accesses all media formats, including classical print, high click-rate online portals and social networks. In addition, news aktuell publishes all its customers’ PR content on www.presseportal.de, one of the PR portals with the greatest reach in Germany. By this means, all the relevant multipliers are reached globally, from editors, via digital influencers right up to specialist bloggers and interested consumers. news aktuell has been on the market since 1989. The company, with a staff complement of more than 135, has its headquarters in Hamburg. Other offices are in Berlin, Dusseldorf, Frankfurt und Munich.
Följ news aktuell GmbH
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från news aktuell GmbH
Digital Subsidiary of Austrian State Printing Company Wins Infrastructure Tender for German EU Digital Identity Wallet22.12.2025 15:00:56 CET | Press Release
youniqx Identity, a digital subsidiary of the Austrian State Printing Company (OSD), has won a Europe-wide tender, together with partner companies, for the infrastructure of the German EU Digital Identity Wallet (EUDI-Wallet). EU member states are required by EU regulations to provide a national version of an EU-wide valid EUDI-Wallet by the end of 2026. Citizens will be able to use the EUDI-Wallet to prove their personal identity throughout the EU
MT Raceteam entering Ligier European Series with 16 year old Marcus Terkildsen / attractive partnerships and high visibility available18.12.2025 13:28:55 CET | Press Release
Copenhagen, Dec 18, 2025 - MT Raceteam is proud to announce its 2026 entry into the prestigious Ligier European Series, where the team will compete in a state-of-the-art Ligier JS2 R supplied by 23 Events Racing. This marks an important milestone for both the team and sixteen-year-old Danish driver Marcus Terkildsen as they step into one of Europe’s most competitive championships.
NTT DATA acquires The Cloud People to expand ServiceNow expertise and strengthen global reach18.12.2025 12:00:00 CET | Press Release
Bielefeld, Germany/Oslo, Norway — December 18, 2025 — NTT DATA announces the acquisition of The Cloud People Group AS, one of the largest pure-play ServiceNow partners in Europe. Founded in 2019, The Cloud People is headquartered in Oslo, Norway, with offices across northern Europe, the USA and Brazil, and will become part of NTT DATA Business Solutions, a business unit of NTT DATA. As a leading provider of ServiceNow solutions for medium and large enterprises, The Cloud People offer a focused value proposition covering the entire ServiceNow platform. The company delivers services across multiple workflows including IT service management, incident, problem and change management, automation of routine tasks, resource planning, onboarding and offboarding of employees, as well as customer service and security operations. The acquisition of The Cloud People will add 130 active customers to NTT DATA Business Solutions’ portfolio. The Cloud People is at the forefront of ServiceNow’s AI evolu
fulfillmenttools Delivers Global Order Management Solution for DEICHMANN18.12.2025 11:02:35 CET | Press Release
fulfillmenttools will support DEICHMANN in streamlining its order processing across different channels. The platform connects and manages the retailer’s inventory and order management across several countries, online shops, physical stores, and marketplaces. Partnering with Europe’s leading footwear retailer highlights fulfillmenttools’ strong position in Order Management and demonstrates the solution’s adaptability for international commerce.
ZEISS concludes fiscal year 2024/25 with solid growth18.12.2025 11:00:00 CET | Press Release
Revenue totaled almost 12 billion euros, with EBIT at 1.552 billion euros. The segments once again presented a mixed picture. Targeted resilience measures and investments in innovative strength are the key to the future. Mixed picture in all four segments Targeted resilience measures continued Expenditure on research and development still high at 15% of revenue Current outlook challenging
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
