Ving AB

Ving är branschbäst på service enligt mätningen ServiceScore 2022

Dela

ServiceScore började 2013 att mäta hur svenska folket upplever att företag bemöter dem som kund och deras förmåga att ge god eller mindre god service utifrån kundernas förväntningar. Mätningen omfattar 21 branscher och inom varje kategori utses en vinnare. Ving rankades som nr 1 i kategorin Resor & Semester, en position som Ving behållit sedan mätningen senast gjordes år 2019.

Foto Ving
Foto Ving

Resultatet bygger på svaren från en riksrepresentativ webbaserad undersökning där drygt 3000 personer i åldrarna 18 – 79 år har svarat på frågor om vilka företag som ger den bästa servicen i hela servicekedjan.

Respondenterna får svara på en fråga, ”Hur tycker du att följande företag ger service utifrån hur du förväntar dig att få service”. Det är inte produkten i sig man betygssätter utan service utifrån förväntan, hur man får hjälp och råd från första kontakt, till köp, leverans, hur servicen var vid en ev reklamation osv.

Extra intressant i år var förstås om pandemin påverkat upplevelsen av servicenivån i någon riktning med alla de utmaningar Ving och resebranschen ställts inför. Ving behöll sin topplacering sedan 2019 och hade till och med ökat något i mätningen från 61,3 till 62. 

Med permitteringar, tusentals inställda resor, många kundkontakter och ett mycket stort informationsbehov i våra olika kanaler så är det extra kul att vi åter kom ut som bästa reseföretag. Jag vill tacka alla kollegor som gjort ett fantastiskt jobb under perioden, säger Terje Dahl¸ Head of Customer Center Ving/Nordic Leisure Travel Group. 

Jag är mycket stolt över den fina service som alla medarbetare i vårt Contact Center har gett våra gäster under en utmanande tid. Detta är återigen ett kvitto på att fler och fler uppskattar den service och trygghet man får när man reser med en arrangör som Ving, säger Magnus Wikner, CEO Ving/Nordic Leisure Travel Group. 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Ving AB
Ving AB
Rålambsvägen 17
10520 Stockholm

https://www.ving.se/

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Följ Ving AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Ving AB

Rivstart för resebokningarna 2023 – försäljningen upp med 224 procent hos Ving11.1.2023 09:34:56 CET | Pressmeddelande

Svenskarna hann knappt smälta julmaten förrän drömmen om sol och bad gav sig till känna. Hos Ving nära nog fördubblades trafiken in till Ving.se med fler aktiva sökningar på resor direkt efter jul* och när nyårsklockorna hade ringt in det nya året sköt bokningarna i höjden. Under vecka 1 ökade Vings försäljning med 224 procent jämfört med vecka 50. I januari finns nu få resor kvar och inför sportloven bokas de åtråvärda charteravgångarna på i snabb takt.

5 resetrender från Ving inför 202327.12.2022 09:39:00 CET | Pressmeddelande

Ännu ett speciellt reseår kan läggas till handlingarna och även om det kan kännas avlägset med omfattande reserestriktioner var det faktiskt inte var mer än ett år sedan. 2022 präglades av ett enormt uppdämt resesug och man kunde tala om en ketchupeffekt när alla ville i väg och återupptäcka världen igen. Men det stora reseintresset förde också med sig utmaningar som passkaos, flygplatskaos, inställda flyg och strejker. Och på det följde ett allt osäkrare omvärldsläge, inflation och höga elpriser. Trots det finns det fortsatt ett starkt resesug bland svenskarna och i kristallkulan inför 2023 ser Ving resetrender som präglas av både trygghet och prisvärda semestrar, men också en längtan efter att utforska såväl det bekanta och lokala som det spektakulära och exotiska.

Ving och Åkestam Holst lanserar nytt kommunikationskoncept – Semestereffekten22.12.2022 12:10:44 CET | Pressmeddelande

När Ving i julhelgen lanserar sin stora sommarkampanj blir det under manéret ”Semestereffekten", ett koncept som beskriver den nästintill magiska känslan av välmående som ofta infinner sig när vi upplever en riktigt bra semester och glömmer vardagens stress och måsten. Kampanjen är framtagen i samarbete med Åkestam Holst och bakom reklamfilmerna står den internationellt erkända svenska regissören Adam Berg, som har skapat flera uppmärksammade reklamfilmer och som är aktuell med Netflix-satsningen Black Crab.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum