Ving lanserar kombinationsresor med tåg, hotell och flyg i Europa

Under 2019 har Ving lanserat två gruppresor med tåg och vandring, och nu utökas erbjudandet ytterligare genom ett samarbete med partnern Trainplanet. Nu lanserar Ving, som enda svensk researrangör, möjligheten att på egen hand flyga in till en stad och sedan resa genom landet med tåg med ett tågpass, ett sk ”One country pass” samt bo på utvalda hotell för att därefter flyga hem från en annan stad. Alla flygresor är som alltid med Ving klimatkompenserade.

Termini, Rom. Fotograf Mats Högberg, Ving

Möjligheteten att kombinera tåg, flyg och hotell lanseras först i sex utvalda områden/länder; Italien, Spanien, Frankrike och Benelux-länderna med Belgien, Holland och Luxemburg.

- Det känns väldigt roligt att vi så här lagom till jul kan utöka vårt breda semesterprogram med ännu ett erbjudande med tågresor. Vi tuffar på och denna gång med ett upplägg som vi tror passar betydligt fler resenärer. Det flexibla upplägget innebär att kunderna får uppleva flera resor i en med många spännande platser, häftiga storstäder och upplevelser. Vi har tagit fram flera förslag på resrutter, men som alltid med Ving kan man skräddarsy sin egen resa, säger Fredrik Henriksson, nordisk kommunikationschef, Ving.

Resorna skräddarsys utifrån önskemål och bokas via Ving med klimatkompenserade flygresor och förbokade hotell. Med tågpasset kan man sedan resa runt på egen hand efter önskemål. Reslängderna är flexibla och man kan själv välja datum, hur länge man vill stanna på resmålen och om man vill lägga till eller ta bort något resmål förutsatt att de finns i Vings program. Resorna sker helt på egen hand utan färdledare.

Pris: Kombinationsresa i Italien ”Milano, Florens, Pisa och Rom”, 6 dagar inklusive ”One country pass” med tåg, hotell och flyg, pris från 11 750 kronor.

Prisförslaget baseras på avresa den 10 maj 2020 från Stockholm Arlanda. Alla priser är preliminära och exakta priser ges vid bokning. Eventuell turistskatt, platsbokning på tåg etc tillkommer.

Termini, Rom. Fotograf Mats Högberg, Ving
Termini, Rom. Fotograf Mats Högberg
Fotograf Mats Högberg, Ving
Fotograf Mats Högberg, Ving

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving AB och har cirka 700 000 resenärer årligen.

Ving släpper upp nästa vinters resor17.12.2019 12:29:32 CETPressmeddelande

Med start idag, tisdagen den 17 december, släpps nästa vinters mest eftertraktade resor upp till försäljning hos Ving. Fler hotell och resmål kommer sedan succesivt. Till vintern 2020/2021 kommer Ving att erbjuda resor från 10 lokalflygplatser runtom i landet samt från Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Trenden pekar på att svenskarna i allt högre utsträckning väljer resmål på närmare håll nästa vinter och den klassiska chartern sticker alltmer ut som det mest hållbara alternativet när man reser på solsemester under vintern.