Ving lanserar kombinationsresor med tåg, hotell och flyg i Europa

Under 2019 har Ving lanserat två gruppresor med tåg och vandring, och nu utökas erbjudandet ytterligare genom ett samarbete med partnern Trainplanet. Nu lanserar Ving, som enda svensk researrangör, möjligheten att på egen hand flyga in till en stad och sedan resa genom landet med tåg med ett tågpass, ett sk ”One country pass” samt bo på utvalda hotell för att därefter flyga hem från en annan stad. Alla flygresor är som alltid med Ving klimatkompenserade.

Termini, Rom. Fotograf Mats Högberg, Ving

Möjligheteten att kombinera tåg, flyg och hotell lanseras först i sex utvalda områden/länder; Italien, Spanien, Frankrike och Benelux-länderna med Belgien, Holland och Luxemburg.

- Det känns väldigt roligt att vi så här lagom till jul kan utöka vårt breda semesterprogram med ännu ett erbjudande med tågresor. Vi tuffar på och denna gång med ett upplägg som vi tror passar betydligt fler resenärer. Det flexibla upplägget innebär att kunderna får uppleva flera resor i en med många spännande platser, häftiga storstäder och upplevelser. Vi har tagit fram flera förslag på resrutter, men som alltid med Ving kan man skräddarsy sin egen resa, säger Fredrik Henriksson, nordisk kommunikationschef, Ving.

Resorna skräddarsys utifrån önskemål och bokas via Ving med klimatkompenserade flygresor och förbokade hotell. Med tågpasset kan man sedan resa runt på egen hand efter önskemål. Reslängderna är flexibla och man kan själv välja datum, hur länge man vill stanna på resmålen och om man vill lägga till eller ta bort något resmål förutsatt att de finns i Vings program. Resorna sker helt på egen hand utan färdledare.

Pris: Kombinationsresa i Italien ”Milano, Florens, Pisa och Rom”, 6 dagar inklusive ”One country pass” med tåg, hotell och flyg, pris från 11 750 kronor.

Prisförslaget baseras på avresa den 10 maj 2020 från Stockholm Arlanda. Alla priser är preliminära och exakta priser ges vid bokning. Eventuell turistskatt, platsbokning på tåg etc tillkommer.

Termini, Rom. Fotograf Mats Högberg, Ving
Termini, Rom. Fotograf Mats Högberg
Fotograf Mats Högberg, Ving
Fotograf Mats Högberg, Ving

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Ving inleder nordiskt huvudpartnerskap med Rädda Barnen20.6.2022 11:31:59 CEST | Pressmeddelande

Varje år reser tusentals glada barn och familjer på semester med Ving. Samtidigt finns det många barn som inte har det lika bra runt om i världen, barn som saknar de mest basala rättigheter för en trygg barndom. Nordic Leisure Travel Group, där Ving ingår, inleder nu ett långsiktigt samarbete med Rädda Barnen. Tillsammans med dem vill Ving kämpa för rätten till en trygg barndom, oavsett om man växer upp i Karlstad eller Krabi.

Ving och flygbolaget BRA ingår treårigt partnerskap16.6.2022 12:34:18 CEST | Pressmeddelande

Ving/Nordic Leisure Travel Group och flygbolaget BRA har idag skrivit ett 3-årigt skandinaviskt avtal om partnerskap med flygstart 27 april 2023. Affären innebär att BRA återupptar ett affärsområde med fokus på längre flygresor bland annat mellan Skandinavien och Medelhavet. Flygningarna kommer att göras med jetflyg som tar 145 passagerare. Det är två parter med ambitiösa hållbarhetsmål som nu tillsammans ska ta nästa steg i omställningen av charterresor.

Ving inleder samarbete med World Animal Protection8.6.2022 09:23:08 CEST | Pressmeddelande

Tiden för att besöka delfinshower och rida på elefanter är på allvar förbi. Ving inleder nu samarbete med den världsomspännande djurskyddsorganisationen World Animal Protection. Tillsammans kommer de två parterna att guida gästerna till djurvänliga reseupplevelser där man är säker på att djuren upplevs i naturliga omgivningar utan att man klappar på lejon, tar selfies och tittar på dansande apor.

Vad gör man med hunden under semestern?30.5.2022 14:48:10 CEST | Pressmeddelande

Under pandemin har hundratusentals nya hundar införskaffas i Sverige, men när världen nu har öppnat upp igen och sommarsemestrarna står inför dörren är det många hundägare som inser att det finns en del att tänka på inför semestrarna med en liten ”pälskling” hemma. En ny undersökning från resebolaget Ving visar att en övervägande majoritet av djurägarna är lika ressugna som gemene man och 74 procent av de tillfrågade har också rest iväg trots att de har husdjur, men med en fyrfota familjemedlem krävs däremot en hel del planering.