Ving nylanserar tågsemester

Ving presenterar nu en unik resa med tåg till Europas högst belägna stad Davos. Resan arrangeras i samarbete med en av landets främsta tågresebyråer, ”Tågbokningen.se” samt företaget ”Systrar i bergen”, vars erfarna vandringsguider skräddarsytt innehållet och deltar på hela resan.

Ving satsar på tågsemester till Davos.

Tågresan genom vackra miljöer mellan Stockholm och Davos kommer att ta drygt 26 timmar med byten, via Köpenhamn, Hamburg, Basel, Landquart och Davos. Ombord på resan kommer guiderna att ge information om de upplevelser som väntar.

- Ving har arrangerat semesterresor i över 60 år och hade senast tågresor i programmet 2010. Vi märker av den ökade efterfrågan på resor med tåg och är nu glada över att kunna presentera premiärresan till de vackra bergsmiljöerna i närheten av Davos, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Dagarna kommer att fyllas av vandringar i Davos och närliggande alpmiljöer inklusive vandringsleden längs glaciären Silvretta och boendet kommer att äga rum på fyrstjärniga Hotel Waldhuus Davos.

- Vi gläder oss åt denna spännande resa och att få dela med oss av vår passion för de vackra bergen runt Davos. Bergen är en plats för alla oavsett nivå, och vi ser fram emot att få visa våra favoritplatser, säger Johanna Nygård, grundare och VD på Systrar i bergen.

Resan är den första i Vings nylansering av tågsemestrar, som företaget arrangerade senast för nio år sedan till bland annat Verona och Gardasjön. I tillägg till denna vandringsresa arrangerar Ving även en rad andra träningsresor, däribland en vandringsresa med Systrar i bergen till Mallorca.

Prisexempel:
I priset, fr. 14.995 kr, ingår tågresa ToR med avresa 21/9, 2019 samt boende i fem nätter på Hotel Waldhuus Davos inklusive lokala transporter. I tillägg kan man välja olika kategorier av tågkupé.

För detaljerad beskrivning av resans innehåll, läs mer här.

Tidtabell utresa

16:04 Malmö Centralstation

20:34 Stockholm Centralstation

Om Systrar i bergen AB
Systrar i bergen är en outdoorbyrå, grundad 2015 i de italienska alperna, med filosofin att i bergen kommer upplevelsen alltid framför prestation.

Om Tågbokningen.se
Företaget startade 2015 som den första renodlade tågresebyrån i Sverige och är idag den ledande tågresebyrån med tusentals resmål i 30 länder.

Om Ving
Ving som utvecklat och arrangerat semesterresor för svenska folket i mer än 60 år, erbjuder resor till fler än 400 resmål i över 50 länder, och nu även tågsemesterpaket. Senast Ving arrangerade tågresor var 2010. Idag arrangeras paketresor, skräddarsydda paketresor med reguljärflyg och även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand.

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Ving satsar på tågsemester till Davos.
Systrarna i bergen guidar Vings resenärer i Davos.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.