Ving tar in supertränaren Mårten Nylén samt hakar på trenden med digital träning

Som en effekt av pandemin har digital träning seglat upp som en av de starkaste fitnesstrenderna 2021 med ett ökat intresse för en mer flexibel träning. Ving inleder nu samarbete med Nordens ledande digitala tjänst inom hälsa och träning, Yogobe, och kan tillsammans med dem erbjuda fler möjligheter för träning på egen hand under semestern. Samtidigt utökar Ving utbudet inom träningsresor ytterligare genom att ta in supertränarna Mårten Nylén, känd från bland annat Biggest Loser Sverige, samt TV-gympans ansikte Sofia Åhman.

Mårten Nylén

Allt fler efterfrågar nu flexibla träningsmöjligheter på egen hand via appar. Genom samarbetet med Yogobe kan Ving erbjuda över 2 000 digitala träningspass i vinter, samt föreläsningar och meditationer på vuxenhotellen Sunprime och familjehotellen Sunwing och Ocean Beach Club på Gran Canaria och Teneriffa. För att ta del av online-träningen får man en kod som sedan kan användas obehindrat under semestern, oavsett om man vill träna på sitt hotellrum eller utanför hotellområdet. Ving kommer även öppna upp för bokningsbara träningssalar för dem som vill träna på egen hand eller tillsammans med sitt resesällskap.

Under pandemin flyttade träningen in i våra hem, nu vill vi inspirera fler att även ta med träningen på semestern. Vi vet hur efterfrågat det är att kunna träna på ett mer flexibelt sätt utan inbokade tider och genom att addera digital träning på våra hotell breddar vi oss ytterligare. Samtidigt vet vi också att många uppskattar att träna tillsammans och känner sig extra peppade av ha en inspirerande träningscoach på plats. Därför är vi väldigt glada över att kunna erbjuda spännande träningsresor med de välkända profilerna Mårten Nylén och Sofia Åhman, säger Claes Pellvik, kommunikationschef Ving.

Kända hälsoinspiratörer lockar till träning på semestern i vinter

Under vintersäsongen satsar Ving på ett 10-tal träningsresor med ett flertal olika träningsprofiler, till i synnerhet Gran Canaria. Nu lanseras fler inspirerande träningsresor med kända profiler som Mårten Nylén, en av Sveriges mest välrenommerade tränare och hälsoinspiratörer.  Mårten är supertränaren som framgångsrikt coachat deltagarna i Biggest Loser Sverige, han är hälsoinspiratör och coach och har även varit programledare. Mårten är även en engagerad ambassadör för bla kronprinsparets Generation Pepp och Stiftelsen Friends. Träningsresorna med Mårten och hans träningsteam inleds redan i vinter påGran Canaria. Den första resan går av stapeln den 22-29 januari 2022 där deltagarna erbjuds träning på alla nivåer, dans, föreläsningar och workshops. Det planeras även för fler resor till sommaren och även nästkommande vinter.

Ving arrangerar i även en träningsresa för målgruppen 40+ med TV-profilen Sofia Åhman, vars träningsprogram har blivit mycket populära. Resan äger rum den 5-12 mars 2022 på Vings vuxenhotell Sunprime Atlantic View, Gran Canaria och under en vecka får deltagarna testa på hemmagympan IRL med olika pass som core och mixpass. Därutöver arrangeras morgonjogg, föreläsning och workshop.

Prisexempel: Träningsresa med Mårten Nylén på Sunprime Atlantic View, Gran Canaria, 22-29 januari 2022. Inkluderat i priset är flyg t/r, boende, träningsklasser, föreläsningar, Sunprime Inklusive och transfer. Från 15 700 kronor per person.

Mårten Nylén
Foto Ving

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Ving satsar västerut igen och lanserar nytt långdistansflyg17.11.2021 11:56:37 CET | Pressmeddelande

Med start idag släpper Ving upp resorna till vintern 2022/23. Och efter par års frånvaro vänds nu återigen blickarna mot Karibien med nygamla favoriter som Mexiko, Jamaica, Aruba och Dominikanska republiken.Senast Ving flög till Karibien var vintern 2019/20. Även Vietnam är tillbaka i programmet till nästa vinter. I tillägg satsar Ving och det egna flygbolaget Sunclass Airlines på ett helt nytt långdistansflygplan i flottan, en A330-900neo.

Ökat intresse för resor norr om polcirkeln – Ving lanserar resor till Svalbard27.10.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

I fjol lanserade Ving Icehotel som en exotisk nyhet på hemmaplan. Efterfrågan blev snabbt stor och inför årets säsong har Ving redan nu fler inbokade resenärer än vad fjolåret genererade totalt. Och hos dotterbolaget Globetrotter märks återigen en ökad efterfrågan på kryssningar med Hurtigruten. Intresset för resor norr om polcirkeln blir allt större och nu kan Ving presentera ytterligare en spännande nyhet då den nordnorska ögruppen Svalbard lanseras som nytt resmål.

Skogsbad, crossfit och seniorträning bland nyheterna när Ving lanserar träningsresor för 20224.10.2021 09:26:02 CEST | Pressmeddelande

Intresset för att kombinera semester och träning ökar och för första gången släpper nu Ving alla träningsresor vid samma tillfälle. För 2022 lanseras ett bredare utbud än någonsin tidigare för den som vill ha en aktiv semester. Bland nyheterna finns allt från skogsbad/naturretreat på Mallorca och Crossfit Camp i Marbella till simläger med Therese Alshammar på Cypern och seniorträning på Kreta.

Ving öppnar nytt vuxenhotell i natursköna omgivningar på Mallorca1.10.2021 09:13:31 CEST | Pressmeddelande

Vackra Pollensa-bukten blir platsen för Vings nya tillskott – Sunprime Pollensa Bay, som blir det 14:e hotellet i ordningen inom ramen för vuxenkonceptet Sunprime Hotels och det andra på Mallorca. Hotellet är redan idag ett hotell i Vings program, men genomgår nu en renovering och uppfräschning, för att öppna upp som ett Sunprime-hotell i april 2022. Förutom läcker och modern design kommer hotellet bland annat att locka med närproducerad och vegetarisk mat, enkelrum för singelresenärer, gym med havsutsikt och ett exemplariskt läge för dem som vill utforska Mallorcas nordkust.

Hävd reseavrådan får svenskarna att boka resor27.9.2021 13:13:50 CEST | Pressmeddelande

I fredags, den 24 september, hävde UD reseavrådan för resor utanför EU. Därmed är det fritt för svenskar att från och med den 1 oktober även resa till långväga resmål. Och det råder inga tvivel om att beskedet vara efterlängtat. Hos Ving ökade antalet bokningar av charterresor med över 50 procent under helgen jämfört med för två veckor sedan, med Kap Verde i topp som ökade med 270 procent. Samtidigt bokade svenskarna rekordmånga resor med reguljärflyg hos Ving, där cityresmålen ökade allra mest (170 %), men också resor till resmål som Maldiverna.