Ving tar in supertränaren Mårten Nylén samt hakar på trenden med digital träning

Som en effekt av pandemin har digital träning seglat upp som en av de starkaste fitnesstrenderna 2021 med ett ökat intresse för en mer flexibel träning. Ving inleder nu samarbete med Nordens ledande digitala tjänst inom hälsa och träning, Yogobe, och kan tillsammans med dem erbjuda fler möjligheter för träning på egen hand under semestern. Samtidigt utökar Ving utbudet inom träningsresor ytterligare genom att ta in supertränarna Mårten Nylén, känd från bland annat Biggest Loser Sverige, samt TV-gympans ansikte Sofia Åhman.

Mårten Nylén

Allt fler efterfrågar nu flexibla träningsmöjligheter på egen hand via appar. Genom samarbetet med Yogobe kan Ving erbjuda över 2 000 digitala träningspass i vinter, samt föreläsningar och meditationer på vuxenhotellen Sunprime och familjehotellen Sunwing och Ocean Beach Club på Gran Canaria och Teneriffa. För att ta del av online-träningen får man en kod som sedan kan användas obehindrat under semestern, oavsett om man vill träna på sitt hotellrum eller utanför hotellområdet. Ving kommer även öppna upp för bokningsbara träningssalar för dem som vill träna på egen hand eller tillsammans med sitt resesällskap.

Under pandemin flyttade träningen in i våra hem, nu vill vi inspirera fler att även ta med träningen på semestern. Vi vet hur efterfrågat det är att kunna träna på ett mer flexibelt sätt utan inbokade tider och genom att addera digital träning på våra hotell breddar vi oss ytterligare. Samtidigt vet vi också att många uppskattar att träna tillsammans och känner sig extra peppade av ha en inspirerande träningscoach på plats. Därför är vi väldigt glada över att kunna erbjuda spännande träningsresor med de välkända profilerna Mårten Nylén och Sofia Åhman, säger Claes Pellvik, kommunikationschef Ving.

Kända hälsoinspiratörer lockar till träning på semestern i vinter

Under vintersäsongen satsar Ving på ett 10-tal träningsresor med ett flertal olika träningsprofiler, till i synnerhet Gran Canaria. Nu lanseras fler inspirerande träningsresor med kända profiler som Mårten Nylén, en av Sveriges mest välrenommerade tränare och hälsoinspiratörer.  Mårten är supertränaren som framgångsrikt coachat deltagarna i Biggest Loser Sverige, han är hälsoinspiratör och coach och har även varit programledare. Mårten är även en engagerad ambassadör för bla kronprinsparets Generation Pepp och Stiftelsen Friends. Träningsresorna med Mårten och hans träningsteam inleds redan i vinter påGran Canaria. Den första resan går av stapeln den 22-29 januari 2022 där deltagarna erbjuds träning på alla nivåer, dans, föreläsningar och workshops. Det planeras även för fler resor till sommaren och även nästkommande vinter.

Ving arrangerar i även en träningsresa för målgruppen 40+ med TV-profilen Sofia Åhman, vars träningsprogram har blivit mycket populära. Resan äger rum den 5-12 mars 2022 på Vings vuxenhotell Sunprime Atlantic View, Gran Canaria och under en vecka får deltagarna testa på hemmagympan IRL med olika pass som core och mixpass. Därutöver arrangeras morgonjogg, föreläsning och workshop.

Prisexempel: Träningsresa med Mårten Nylén på Sunprime Atlantic View, Gran Canaria, 22-29 januari 2022. Inkluderat i priset är flyg t/r, boende, träningsklasser, föreläsningar, Sunprime Inklusive och transfer. Från 15 700 kronor per person.

Mårten Nylén
Foto Ving

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Ving är branschbäst på service enligt mätningen ServiceScore 202222.11.2022 16:14:00 CET | Pressmeddelande

ServiceScore började 2013 att mäta hur svenska folket upplever att företag bemöter dem som kund och deras förmåga att ge god eller mindre god service utifrån kundernas förväntningar. Mätningen omfattar 21 branscher och inom varje kategori utses en vinnare. Ving rankades som nr 1 i kategorin Resor & Semester, en position som Ving behållit sedan mätningen senast gjordes år 2019.

Ving blir aktiv investerare inom reseindustrins gröna omställning3.10.2022 11:21:05 CEST | Pressmeddelande

Nordic Leisure Travel Group, där Ving ingår, skapar nu en plattform för framtidens gröna omställning av reseindustrin tillsammans med det norska företaget och investeringsrådgivarna, ClimatePoint. Med det nya partnerskapet kommer Ving att investera i företag och projekt som verkar för lösningar inom bland annat klimatförbättrande teknologi. På så sätt kommer Ving att arbeta mer proaktivt för att reducera koldioxidutsläppen, både på kort och lång sikt.