Ving AB

Vings maskotar Lollo & Bernie får eget digitalt universum

Dela
Med över 51 miljoner visningar på Youtube är Vings omåttligt populära maskotar Lollo & Bernie ett stående inslag i många barnfamiljers hem. För att inte tala om alla hundratusentals barn och barnfamiljer som årligen träffar Lollo & Bernie på Vings familjehotell runtom i världen eller genom olika evenemang i Sverige. För att bredda målgruppen ytterligare görs nu en storsatsning på en fristående Lollo & Bernie-sajt online, vilket man blir först ut med i resebranschen i Norden.
Vings populära maskotar får nu en egen sajt när lollobernie.com lanseras.
Vings populära maskotar får nu en egen sajt när lollobernie.com lanseras.

Inför sommaren har mer än hälften (59%) av Vings charterkunder bokat en resa till något av de familjehotell där man kan möta Lollo och Bernie. Likaså är det många barnfamiljer som nu laddar inför en sportlovsresa till Vings Sunwing Family Resorts och Ocean Beach Club. För att möta den längtan som många barnfamiljer har, men för att också nå ut till dem som ännu inte bekantat sig med maskotarna lanseras lollobernie.com.

Den nya plattformen får inte bara en helt ny webbshop med populära produkter utan samlar även allt från kreativa idéer, Lollo & Bernie Club och recept till pyssel, dans, och lekar under ett och samma tak. Lollo & Bernies nya universum riktar till sig till alla föräldrar, men här ges även tillfälle för hela familjen att gemensamt utforska den nya spännande världen.

- Intresset för ett Lollo & Bernie-verse har varit stort länge och med tanke på hur populära våra maskotar är känns det extra roligt att vi äntligen kan välkomna alla in i Lollo & Bernies magiska värld och locka fram både upptäckarlust och kreativitet. Det känns väldigt spännande att vara först ut med den här typen av satsning i branschen. Med den nya plattformen kan vi både öka varumärkeskännedomen, men också bredda konceptet ytterligare och satsa ännu mer på E-Commerce och digitala upplevelser, säger Sharni Breinholt, Head of Lollo & Bernie Brand & Concept, Ving/Nordic Leisure Travel Group.

Den webbshop som Lollo & Bernie tidigare haft får nu en ny kostym med ett nytt och modernt utseende med ett brett utbud av produkter som är knutna till flera kvalitativa licenspartners, bla Teddykompaniet, Franchetti och pfgSTOCKHOLM. Här finns, liksom tidigare, allt från de populära kramdjuren och pyssel till kläder och spel och utbudet kommer framöver att utökas ytterligare med fler produkter. Först ut är en helt ny klädkollektion som släpps i februari.

Lollo & Bernie Club

En nyhet på sajten blir ett helt nytt sk Club Community, Lollo & Bernie Club, där man som medlem får ta del av ett unikt välkomstpaket, får inbjudan till events, förtur till kollektionssläpp och nyhetsbrev där nyheter presenteras. Genom lanseringen av Lollo & Bernie Club bibehålls kontakten med alla barnfamiljer som varit i väg på en resa eller som träffat maskotarna på hemmaplan och det blir även möjligt att nå ut till barnfamiljer som ännu inte känner till Lollo & Bernie och deras värld.

Vi har länge känt att vi ”tappat” barnfamiljerna efter en resa och har även velat nå ut till nya målgrupper. Genom Lollo & Bernie Club ges många nya spännande möjligheter för att kunna interagera med alla fans och hålla dem uppdaterade på allt som händer, från nya produkter till inbjudningar till event. Framöver planeras det även för mycket mer rörligt material som vi tror kommer att bli mycket uppskattat, fortsätter Sharni Breinholt.

Lollobernie.com är framtaget helt Inhouse hos Ving/Nordic Leisure Travel Group och finns tillgänglig för alla oavsett om man har gått med i Lollo & Bernie Club eller ej. För att bli medlem i Lollo & Bernie Club måste man ha fyllt 18 år.

Bakgrund Lollo & Bernie

Lollo & Bernies historik sträcker sig flera decennier tillbaka i tiden. Lollo ”föddes” redan i mitten på 1970-talet och fick sedan sällskap av Bernie 1994. Med åren har varumärket utvecklats och är ett mycket uppskattat inslag för många barnfamiljer under semestern på Vings familjehotell Sunwing Family Resorts och Ocean Beach Club, både på barnklubbarna och ute på hotellområdena. På senare år har det även funnits möjlighet att möta maskotarna runtom på utvalda Nordic Choice-hotell eller på mässor och evenemang runtom i Sverige. Men det är inte bara i fysisk form man kunnat möta Lollo & Bernie. Deras filmer på Youtube har fram till idag över 51 miljoner visningar och de små kramdjuren är några av de mest köpta både i webbshop och på hotellen.

Kontakter

Bilder

Vings populära maskotar får nu en egen sajt när lollobernie.com lanseras.
Vings populära maskotar får nu en egen sajt när lollobernie.com lanseras.
Ladda ned bild
Ladda ned bild
Ladda ned bild
Sharni Breinholt, Head of Lollo & Bernie Brand & Concept, Ving/Nordic Leisure Travel Group.
Sharni Breinholt, Head of Lollo & Bernie Brand & Concept, Ving/Nordic Leisure Travel Group.
Ladda ned bild

Om

Ving AB
Ving AB
Rålambsvägen 17
10520 Stockholm

https://www.ving.se/

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), som med en marknadsandel på 31 procent är Nordens ledande semesterföretag. Ving etablerades 1956 och har lång erfarenhet av att erbjuda svenska semesterfirare såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I NLTG ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Följ Ving AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Ving AB

Ving vittnar om ”skatteeffekt”: Rekordstor skatteåterbäring skapar reserusning15.4.2024 14:26:48 CEST | Pressmeddelande

Med ökade räntekostnader är årets skatteåterbäring rekordstor och i förra veckan fick en stor andel svenskar ett extra tillskott i kassan. Och är det något som utbetalningen skapar så är det reslust. Hos Sveriges största researrangör Ving ökade antalet bokningar under helgen med hela 55 procent jämfört med samma helg i fjol och på ving.se ökade sökningarna på resor med 32 procent.

6 av 10 charterresor med Ving till Cypern från Umeå redan slutsålda12.4.2024 06:21:00 CEST | Pressmeddelande

Sveriges största researrangör Ving vittnar om ett högt tryck på charterresorna från Umeå Airport. Bara under förra veckan ökade försäljningen med 100 procent jämfört med samma tid i fjol. Redan nu är 6 av 10 platser på sommarens avgångar till populära Cypern bokade och Ving räknar med ett fortsatt högt tryck, även på vinterns resor till Gran Canaria som bokningsmässigt ligger i linje med fjolåret.

6 av 10 charterresor med Ving redan bokade från Luleå i sommar12.4.2024 06:14:40 CEST | Pressmeddelande

Efter en lång vinter börjar Luleåborna och norrbottningarna nu blicka söderut. Strax innan Valborg, den 27 april, lyfter sommarsäsongens första charterflyg med Ving från Luleå Airport och dagen därefter ytterligare ett, då med destination Rhodos. Och efterfrågan på Vings charterresor i sommar är stor. Redan nu är 6 av 10 platser slutsålda och första avgångarna är helt fullbokade. Men även vinterns resor till Gran Canaria lockar. Jämfört med samma tidpunkt i fjol ser Ving en ökning med 45 procent när det gäller inbokade resenärer till vintern.

Ving dubblerar antalet platser till Gran Canaria från Östersund till vintern12.4.2024 06:05:54 CEST | Pressmeddelande

Sveriges största researrangör Ving vittnar om en hög efterfrågan på direktchartern från Åre Östersund Airport. Så pass att antalet platser på vinterns avgångar till Gran Canaria nu fördubblas. Och jämtarnas stora resesug märks även på sommarbokningarna. I maj avgår två flyg till sommarens stora semesterland Grekland och avgångarna till både Rhodos och Kreta är redan fullbokade.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye