Vision förstärker med ny chef för marknad och värvning

Som en del i Visions resa mot att öka i facklig styrka och ta en ännu starkare varumärkesposition tillträder nu Linda Kaplan som ny marknads- och värvningschef.
Linda Kaplan, ny chef för enheten Marknad och värvning, Vision

Jag ser fram mot att få nyttja all min erfarenhet och kompetens i den här breda rollen och att få vara en del i uppdraget att göra det attraktivt och enkelt för våra målgrupper att engagera sig i Vision, säger Linda Kaplan, ny marknads- och värvningschef.

Linda Kaplan har en gedigen bakgrund som chef inom marknad, insamling och försäljning. Närmast kommer Linda från kvinnorättsorganisationen Kvinna till Kvinna där hon var chef för insamling och aktivism. Linda har även en bakgrund som marknadschef på SOS Barnbyar.

Det är mycket glädjande att Linda Kaplan börjar hos oss. Hennes bakgrund inom både den kommersiella och den ideella sektorn är en perfekt matchning för Vision. Vision ett feminsitiskt förbund som arbetar för schysta och hållbara villkor globalt och lokalt. Vi satsar på att aktivera fler förtroendevalda och växa ännu mer i medlemsantal. Linda kommer att en nyckelroll i det arbetet, säger Elsa Saboonchi, chef för kommunikation och facklig utveckling.

Visions 207 000 medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden. Vision är det största chefsförbundet inom välfärden och medlemmarna jobbar i kommuner, regioner, privata företag och kyrkor.

För ytterligare kommentarer, kontakta:

Linda Kaplan, marknad- och värvningschef, tfn 08- 789 65 59

Elsa Saboonchi, chef för kommunikation och facklig utveckling, tfn 08-789 64 06

Linda Kaplan, ny chef för enheten Marknad och värvning, Vision

Våra 212 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.