VM mixed dubbel. Premiärmatch imorgon lördag 07:00 mot USA

Curling-VM är tillbaka i Sydkorea, närmare bestämt i Gangneung, platsen för de olympiska vinterspelen i PyeongChang 2018. Och det är dubbla VM som avslutar den internationella mästerskapssäongen 22-29 april. För de svenska lagen väntar premiärmatcher imorgon lördag.

VM mixed dubbel

Sverige representeras av Therese Westman, Robin Ahlberg, coach Ingemar Edström och förbundskapten Alison Kreviazuk.

Totalt 20 lag finns med i startfältet där Sverige spelar i grupp B och kommer att möta Österrike, England, Spanien, Tyskland, Japan, Norge, Sverige, Schweiz, Türkiye och USA i gruppspelet.

I grupp grupp A spelar: Australien, Kanada, Tjeckien, Danmark, Estland, Ungern, Italien, Korea, Nederländerna och Skottland.

Gruppspelet pågår till torsdag 27 april och därefter väntar slutspel för de tre bäst placerade lagen från respektive grupp. Vinnarna går direkt till semifinal. För lagen med placering 2-3 väntar kvalificeringsmatch om de två sista semifinalplatserna.

Slutspelet inleds fredag 28 april och kampen om medaljer avslutas med bronsmatch och VM-final lördag 29 april.

VM mixed dubbel kan följas med livestreaming via plattformen Recast / The Curling Channel. Klicka här för mer information https://watch.recast.tv/user/5pYk0

Spelprogram VM mixed dubbel 2023

Liveresultat, tabeller och statistik

Läs mer om spelformen mixed dubbel

VM Seniorer 2023

Samtidigt som VM mixed dubbel arrangeras VM för Seniorer (+51 år) i det närliggande Gangneung Hockey Centre. Där finns 15 damlag och 24 herrlag med i startfältet.

Sverige är representerade av SM-vinnarna från CK Granit och Sundbybergs CK.

Damer: Camilla Noreen, Mari Wickström, Helene Lyxell, Catrin Bitén.
Herrar: Mats Wranå, Mikael Hasselborg, Anders Eriksson, Gerry Wåhlin, Per Noreen.

Spelprogram VM Seniorer 2023

Följ liveresultat från VM Seniorer