Volvo Cars utökar sitt samarbete med BluJay

BluJay Solutions, en ledande leverantör av programvara och tjänster för globala leverantörskedjor, meddelar att den svenska biltillverkaren Volvo Cars, en långvarig användare av BluJays lösning för transporthantering för transportföretag, har förnyat och utökat sitt partnerskap med BluJay.

Volvos anläggningar i Europa, Kina och USA använder BluJays lösning för hantering av transporter till sjöss, från tillverkningsanläggning till bilhandlare. I och med utvidgningen av TMS-partnerskapet förväntar sig Volvo en effektivitetsökning samtidigt som man skalar upp sin produktion som förväntas fördubblas under de närmaste tre åren.

Volvo ser fram emot att stärka relationen till BluJay som kommer att stödja vår tillväxt, vårt fokus på hållbarhet och vår strävan att endast sälja elbilar och hybrider online 2025. Vårt samarbete med BluJay de senaste åren har varit utmärkt, säger Pieterjan Landuyt, produktchef för global supply chain digital på Volvo.

BluJays programvara för transporthantering fungerar som ryggraden i Volvos fordonsdistributionsnät genom att planera, optimera och spåra transporter av fordon, så att Volvo kan nå sina nya mål och förbli en grön verksamhet. Volvo Personvagnar har nyligen meddelat sina planer på att ändra hur och var de ska träffa sina kunder genom att förändra den nuvarande grossistmodellen och flytta den online. Man planerar även att vara ett helelektriskt bilföretag globalt 2030, lansera en ny familj av elbilar de närmaste åren och sluta producera fordon som drivs med fossila bränslen.

– Vi är stolta över att utöka vårt partnerskap med Volvo för att stödja deras innovativa affärsmodell, tillväxt och framgång. När Volvo flyttar sin leverantörskedja levererar BluJay verksamheten den flexibilitet som vi behöver för att utvecklas och fortsätta växa. Dessutom är vi glada att stödja Volvos hållbarhetsinitiativ både med teknik och våra lika värden. Vi ser fram emot det fortsatta samarbetet mellan våra team, säger Roel Assies, försäljningschef på BluJay Solutions.

Om BluJay Solutions

BluJay Solutions hjälper företag runt om i världen att uppnå enastående logistik och compliance inom handel - det finns i vårt DNA. Genom en blandning av data, nätverk och applikationer driver vår DNA-plattform det vi kallar för “Frictionless Supply Chain” för tusentals världsledande tillverkare, återförsäljare, distributörer, speditörer, tullmäklare, transportörer och logistiktjänstleverantörer. För att lära dig mer, besök: www.blujaysolutions.com, eller följ oss på Twitter @myblujay och LinkedIn.

Media:
Madelene Kornfehl, madelene@cloudberry.se

Peru Holds a Ribbon Cutting Ceremony at Its Pavilion at Dubai Expo and Wins 4 World Travel Awards22.10.2021 19:15:00 CEST | Press release

The Dubai World Expo took place in an electrifying musical atmosphere where thousands of attendees were captivated by the variety of artistic, musical and cultural expressions that characterize the different regions of Peru. All this was part of the inauguration of the Peru Pavilion at the most important cultural event in the world. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20211022005454/en/ Peru inaugurated its Pavilion at Expo 2020 Dubai and received four awards from the “Tourism Oscars.” (Photo: Business Wire) The Peru Pavilion was inaugurated by the Commissioner General for Peru at the Expo, Amora Carbajal, and Najeeb Mohammed Al-Ali, Executive Director of Expo 2020 Dubai, in front of official representatives from different country pavilions. “The purpose of the pavilion is to offer a complete learning experience about ancient Peruvian wisdom throughout the visit, communicating the importance of the heritage, biodive

Schlumberger Announces Third-Quarter 2021 Results22.10.2021 12:50:00 CEST | Press release

Schlumberger Limited (NYSE: SLB) today reported results for the third-quarter 2021. Third-Quarter Results(Stated in millions, except per share amounts)Three Months EndedChangeSept. 30, 2021Jun. 30, 2021Sept. 30, 2020SequentialYear-on-yearRevenue* $5,847 $5,634 $5,258 4% 11% Income (loss) before taxes - GAAP basis $691 $542 $(54) 28% n/m Net income (loss) - GAAP basis $550 $431 $(82) 28% n/m Diluted EPS (loss per share) - GAAP basis $0.39 $0.30 $(0.06) 30% n/m Adjusted EBITDA** $1,296 $1,198 $1,018 8% 27% Adjusted EBITDA margin** 22.2% 21.3% 19.4% 90 bps 280 bps Pretax segment operating income** $908 $807 $575 12% 58% Pretax segment operating margin** 15.5% 14.3% 10.9% 120 bps 460 bps Net income, excluding charges & credits** $514 $431 $228 19% 126% Diluted EPS, excluding charges & credits** $0.36 $0.30 $0.16 20% 125% Revenue by Geography International $4,675 $4,511 $4,210 4% 11% North America* 1,129 1,083 1,034 4% 9% Other 43 40 14 n/m n/m $5,847 $5,634 $5,258 4% 11% *Schlumberger dive

Disruptive.Asia: Huawei's Ryan Ding and Peng Song Discuss How Operators Can Leverage Connectivity to Unlock New Growth22.10.2021 12:30:00 CEST | Press release

Disruptive.Asia reported that Ryan Ding and Peng Song stressed the growing importance of connectivity in driving industry growth and generating value amid a rapidly evolving landscape at the 7th Ultra-Broadband Forum (UBBF 2021) in Dubai, which is jointly hosted by the UN Broadband Commission and Huawei. Ding, Executive Director of the Board and President of the Carrier Business Group, Huawei, said that connectivity has made it possible to innovate, especially in a digital age where increasing efficiency has become paramount. The pandemic has also ushered a paradigm shift in connectivity, as homes turned into multi-functional centers for education, work, and business. It became increasingly clear that connectivity not only drives digital economies forward but also maintains the functioning of society. Peng, President of the Global Carrier Marketing & Solution Sales Department, Huawei, said that looking at connectivity through Huawei's C.A.F (Coverage, Architecture and Fusion) model can

Suzano Brings Its Target for Capturing 40 Million Tons of Carbon From the Atmosphere Forward To 202522.10.2021 12:19:00 CEST | Press release

Suzano, the world's leading eucalyptus pulp producer and a global benchmark in the manufacture of bioproducts developed from eucalyptus, announces today that it has revised one of its 14 long-term goals – collectively known as Suzano’s “Commitments to Renewing Life”*. Suzano’s goal to remove 40 million tons of carbon from the air by 2030 has been brought forward by five years to 2025. With this revision, Suzano reinforces its capacity to make an even more positive contribution to the planet's climate by achieving net carbon removals from the atmosphere at a faster pace than previously expected. The new five-year target will be supported by the expansion of Suzano’s forest covering which will involve both an uplift in commercial planting operations and setting aside new designated conservation areas that were previously anthropized. Alongside these improvements, Suzano will maintain its focus on reducing carbon emissions across its own operations and supply chain and will continue to im

AntChain Launches Its First Security Chip and New Blockchain Platform Powered by Privacy Computing Technology22.10.2021 12:01:00 CEST | Press release

AntChain, the flagship technology brand of Ant Group, today unveiled two new products at the Apsara Conference 2021 in Hangzhou – the FAIR platform and the T1 security chip – to ensure the security and trustworthiness of data flows within blockchain networks. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20211022005166/en/ Yan Ying, technical director of AntChain, unveiled the FAIR platform at the Apsara Conference on October 22, 2021. (Photo: Business Wire) Based on AntChain’s upgraded technical architecture, the FAIR platform natively integrates privacy-preserving computation (PPC) and blockchain technologies in a unified platform, unleashing the value of data flows over their entire lifecycle. FAIR is designed to address pain points in multi-party collaboration on data flows, which is increasingly common on the industrial internet. It replaces traditional “PPC plus blockchain” dual-system architecture, integrating the two