Western Digital lanserar en ny serie SSD-diskar specialbyggda för prestanda i stor skala

Nya Ultrastar® 15,36TB, PCIe® 4.0, 2,5-tums och E1.L NVMe™ SSD:er förbättrar TCO och QoS-tillförlitlighet för fortsatt digital omvandling av data och applikationer till molnet.

Western Digital (NASDAQ: WDC) meddelade under sitt event What’s Next Western Digital att man nu utvärderar sina nya Ultrastar® NVMe™ PCIe® 4.0 SSD-enheter hos utvalda hyperscale-kunder. De nya SSD-diskarna, som bygger på företagets starka vertikala integrationsförmåga, är specialbyggda för att ge prestanda i stor skala samtidigt som de minskar TCO för implementeringar i offentliga moln.

Molninfrastrukturer har blivit allt mer uppdelade och diversifierade vilket ger flexibilitet, skalbarhet och förutsägbarhet för växande as-a-service-erbjudanden. Att dela upp lagring möjliggör också ett nytt segment av NVMe-SSD-diskar med hög kapacitet för datacenter. Detta förbättrar lagringsutnyttjandet och ökar datacentrets racktäthet för såväl virtuella som multitenant-miljöer. Oavsett om det handlar om en pågående digital omvandling till molnet eller enkel lagring för de enorma mängder nya data som genereras från IoT, påskyndar de nya Ultrastar NVMe PCIe 4.0 SSD-enheterna användningen av molntjänster och skalning av datacenter.

-       Molnet är på väg att bli hemvist för praktiskt taget alla affärs- och uppdragskritiska applikationer och måste därför leverera kompromisslös prestanda i stor skala. Som ett resultat av detta blir SSD-enheter en allt större del av datacentret. Vår nya familj av SSD-diskar med hög kapacitet ger molnkunder möjlighet att hantera, skala och tillhandahålla infrastrukturer med hög kapacitet, låg TCO och bättre QoS-tillförlitlighet. På så sätt kan de tillhandahålla flexibla molntjänster som kan anpassas och skalas för at möta de föränderliga kraven i den digitala värld som vi lever i, säger Rob Soderbery, EVP och GM, Western Digitals Flash Business Unit.

Nya NVMe SSD-diskar med hög kapacitet för prestanda i stor skala

Den nya Ultrastar DC SN650 NVMe SSD-familjen omfattar en 2,5-tums formfaktor för traditionell infrastruktur samt en smalare, rulerande E1.L-formfaktor, båda med kapacitet på upp till 15,36TB¹, nästa generations BiCS5 3D TLC NAND och ett PCIe 4.0-gränssnitt.

Ultrastar DC SN650 NVMe SSD-enheterna förbättrar utnyttjandet av lagringsresurser genom att öka antalet virtuella värdar per SSD samt genom att konsolidera större applikationsdatamängder. Dessa datamängder för analys av stora data och AI/ML gynnas av att flytta till högre kapacitet genom att frigöra låg latenstid och högre genomströmning hos DC SN650 NVMe SSD, något som innebär snabbare tid till insikter och analyser i realtid. Den smalare E1.L-formfaktorn ökar avsevärt racklagringstätheten, vilket minskar TCO samtidigt som lagringshanteringen, servicemöjligheten och effektiviteten förbättras. DC SN650 E1.L NVMe SSD är kompatibel med OCP Cloud Specification 1.0a.

Genom att utnyttja Western Digitals egna SSD-kontrollerkonstruktioner, utveckling av fast programvara och vertikal integration understryker de nya enheterna företagets fortsatta styrka i att utveckla innovationer som gör det möjligt för kunderna att frigöra datapotentialen.

Western Digital utvärderar nu Ultrastar DC SN650-enheterna och räknar med leverans under andra halvåret 2022.

Ytterligare information:

Pressbild:

Western Digital har som mål att frigöra potentialen i data genom att utnyttja möjligheten att använda den. Med både Flash- och HDD-franchiser, understödda av framsteg inom minnesteknik, skapar vi banbrytande innovationer och kraftfulla datalagringslösningar som gör det möjligt för världen att förverkliga sina ambitioner. Som en del av våra värderingar är vi medvetna om att det är brådskande att bekämpa klimatförändringarna och har åtagit oss att uppnå ambitiösa mål för koldioxidminskningar som godkänts av Science Based Targets-initiativet. Läs mer om Western Digital och varumärkena Western Digital®, SanDisk® och WD® på www.westerndigital.com.