Western Digital utökar sin WD_BLACK-portfölj med två nya SSD:er för gamers

Western Digital Corp. (NASDAQ: WDC) lanserar nu två nya WD_BLACK-produkter: WD_BLACK™ SN850X NVMe™ SSD och WD_BLACK P40 Game Drive SSD. De nya produkterna i WD_BLACK-portföljen är utformade för att höja spelupplevelsen och ge spelaren fler alternativ att uppgradera lagringsutrymmet i sin dator eller konsol.

-  I takt med att spelen blir allt mer verklighetstrogna ökar förväntningarna på en snabb och sömlös spelupplevelse. Branschledande företag måste ha tekniken i centrum och samarbeta för att leverera en exceptionell spelupplevelse och skapa innovativa lösningar som ger spelare den upplevelse de förtjänar, säger Joe Macri, Compute and Graphics CTO och Corporate Fellow på ATD.

-  Vi inspireras av spelarnas upplevelser och är fast beslutna att samarbeta med de bästa teknikpartnerna, som AMD, för att utveckla lösningar som hjälper dem att bryta barriärer. Vår mångsidiga WD_BLACK-portfölj säkerställer att spelarna är utrustade för att till fullo kunna utnyttja de spel som finns idag och samtidigt vara förberedda för vad som kommer härnäst, säger Rob Soderbery, Executive Vice President och GM, Flash Business Unit, Western Digital.

Varumärket WD_BLACK befinner sig i skärningspunkten mellan teknik och underhållning och erbjuder innovativa, skräddarsydda lagringslösningar för ultimat prestanda och stil. De nya produkterna i WD_BLACKs spelportfölj är:

WD_BLACK SN850X NVMe SSD - Denna kraftfulla interna PCIe® Gen4 SSD1 är optimerad för hardcore-gamers som vill ha oöverträffad prestanda och levererar halsbrytande läshastigheter på upp till 7 300 MB/s2. Med minimerad latenstid, förutsägbar laddning och adaptiv termisk hantering kan spelare förvänta sig en otrolig spelupplevelse med snabba laddningstider, rik visuell upplevelse och kompromisslös termisk prestanda. Den nedladdningsbara WD_BLACK Dashboard:en med det nya Game Mode 2.0 (endast tillgängligt för Windows®) låser upp funktioner för att förbättra datorns prestanda så att spelarna kan spela, streama, spela in och prestera på topp. En valbar kylfläns (1TB- och 2TB-modeller) finns tillgänglig för att hjälpa till att upprätthålla topprestanda och inkluderar RGB-belysning för att komplettera varje spelrigg.

• Priser/tillgänglighet: WD_BLACK SN850X NVMe SSD kommer att finnas tillgänglig i kapaciteterna 1TB, 2TB och 4TB3 med startpris 189,99 USD (US MSRP). WD_BLACK SN850X NVMe SSD kommer att kunna köpas hos utvalda Western Digital-återförsäljare, e-handlare, systemintegratörer samt i Western Digital Store från och med juli 2022.

WD_BLACK P40 Game Drive SSD - WD_BLACK P40 Game Drive SSD är skapad för spelare som letar efter bärbar lagring med både prestanda och stil, och har ett USB 3.2 Gen2x2-gränssnitt och en rasande läshastighet på upp till 2 000 MB/s2 tillsammans med anpassningsbar RGB-belysning (endast för Windows). Den nedladdningsbara WD_BLACK Dashboard:en ger full kontroll över LED-ljusdisplayen och kan synkroniseras med många befintliga RGB-ekosystem för en installation som kan anpassas till varje spelares stil. Med en ultrakompakt och stöttålig design är den det perfekta alternativet för gaming på språng.

• Priser/tillgänglighet: WD_BLACK P40 Game Drive SSD kommer att finnas i kapaciteterna 500 GB, 1 TB och 2 TB3 med startpriset 119,99 USD (US MSRP). Den kommer att kunna köpas hos utvalda Western Digital-återförsäljare, e-handlare, återförsäljare, systemintegratörer och Western Digital Store från och med juni 2022.

För mer information om de nya produkterna, samt om WD_BLACK-portföljen i sin helhet, besök www.WDBLACK.com eller följ WD_BLACK på Twitter, Instagram, Facebook och Twitch.

Ytterligare information:

- Blogg: What’s Next: Western Digital Unveils its Mission to Unlock the Potential of Data

Pressbild:

1PCIe Gen4-lagringsteknik kräver ett kompatibelt moderkort. WD_BLACK SN850X NVMe SSD är bakåtkompatibel med PCIe Gen3.

21 MB/s = 1 miljon bytes per sekund. Baserat på intern testning; prestanda kan variera beroende på värddator, användningsförhållanden, enhetens kapacitet och andra faktorer.

3En gigabyte är lika med en miljard byte och en terabyte (TB) är lika med en biljon byte. Den faktiska användarkapaciteten kan variera beroende på driftsmiljön.

Western Digital har som mål att frigöra potentialen i data genom att utnyttja möjligheten att använda den. Med både Flash- och HDD-franchiser, understödda av framsteg inom minnesteknik, skapar vi banbrytande innovationer och kraftfulla datalagringslösningar som gör det möjligt för världen att förverkliga sina ambitioner. Som en central del av våra värderingar inser vi att det är brådskande att bekämpa klimatförändringarna och vi har åtagit oss att uppnå ambitiösa mål för koldioxidminskningar som godkänts av Science Based Targets-initiativet. Läs mer om Western Digital och varumärkena Western Digital®, SanDisk® och WD® på www.westerndigital.com.