Workation på Gran Canaria – Ving satsar på hotellrum för distansarbete i kombination med semesterkänsla

I tider av distansarbete och restriktioner arbetar många svenskar hemifrån samtidigt som reslusten är stor. Nu lanserar Ving en unik möjlighet att kombinera distansarbete och semester med ett ”Workation-paket” på vuxenhotellet Sunprime Atlantic View på Gran Canaria. Med paketet får man tillgång till alla de nödvändigheter man kan tänkas behöva för att hotellrummet ska bli till det perfekta distanskontoret.
Workation på Sunprime Atlantic View, Gran Canaria

I tider med många hemmakontor vill vi erbjuda möjligheten till ett miljöombyte på ett av våra mest populära koncepthotell för att kombinera arbete med avkoppling. Tidsskillnaden är endast en timme och på vårt Sunprime Atlantic View är wifi-uppkopplingen lika bra som på vårt huvudkontor här hemma. När arbetsdagen är över finns ett brett utbud av upplevelser att utforska på ön, från sol, bad och stränder till storstadspuls och spektakulär natur. Och vill man hellre njuta på hotellet finns allt från gym och spa till pool, närhet till padelbanor och förstås god mat och dryck, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings Workation lanseras i samarbete med Gran Canarias turistråd, Patronato de turismo de Gran Canaria, och finns att boka med ankomst från den 23 januari 2021. Tillägget görs vid bokning av en resa till Sunprime Atlantic View, och i paketet ingår höj- och sänkbart skrivbord, ergonomisk kontorsstol, skrivbordslampa, anteckningsblock, pennor, fruktkorg samt ett solskydd till datorskärmen om man vill jobba från balkongen/terrassen. Gästerna får även tillgång till en Nespresso-maskin. Tillägget Workation med samtliga tillbehör kostar 495 kronor för en vecka.

Sunprime Atlantic View är Vings eget vuxenhotell i Playa del InglésGran Canaria. Här bor man i fina rum med bra wifi och på hotellet finns även restaurang och bar, gym, spa och pooler. Cirka 400 meter från Sunprime Atlantic View ligger också padelcentret Tenis Holycan för den som vill ta en padelmatch innan eller efter arbetsdagen. Med utgångspunkt från hotellet kan man utforska andra delar av ön. Från hotellet går gratisbussar till Maspalomas fina stränder, cirka 4 kilometer från hotellet, och till stranden i Playa del Inglés, två kilometer bort, är det promenadavstånd. Under sin workation har man med fördel även en hyrbil för att enkelt ta sig runt på ön, exempelvis till storstadspulsen i Las Palmas eller till den pittoreska hamnbyn Puerto de Mogán. Gran Canaria lockar även med spektakulär natur, vilket lämpar sig perfekt för vandring eller landsvägscykling och mountainbike.

Res tryggt med Ving

För inresa till Gran Canaria krävs i dagsläget uppvisande av ett negativt Covid-19 test. Ving bjuder därför samtliga resenärer som bokar en resa till ön under vintersäsongen 2021 ett gratis test som görs innan avresa.

När man bokar en resa med Ving ingår även Safe Travel, Vings program för ett tryggt och säkert resande – både före, under och efter resan med bland annat utökade säkerhetsrutiner på hotellen och på flygen.

Därutöver innebär ett tryggt resande med Ving bla nedan.

• Återbetalningsgaranti - pengarna tillbaka inom 7 dagar vid inställd resa
  • Fri avbokning fram till 60 dagar före avresa, oavsett anledning
  • Gratis av- och ombokningsskydd vid bokning av en resa
  • Möjlighet till obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar före avresa.

Workation på Sunprime Atlantic View, Gran Canaria
Maspalomas, Gran Canaria