Workation på Gran Canaria – Ving satsar på hotellrum för distansarbete i kombination med semesterkänsla

I tider av distansarbete och restriktioner arbetar många svenskar hemifrån samtidigt som reslusten är stor. Nu lanserar Ving en unik möjlighet att kombinera distansarbete och semester med ett ”Workation-paket” på vuxenhotellet Sunprime Atlantic View på Gran Canaria. Med paketet får man tillgång till alla de nödvändigheter man kan tänkas behöva för att hotellrummet ska bli till det perfekta distanskontoret.

Workation på Sunprime Atlantic View, Gran Canaria

I tider med många hemmakontor vill vi erbjuda möjligheten till ett miljöombyte på ett av våra mest populära koncepthotell för att kombinera arbete med avkoppling. Tidsskillnaden är endast en timme och på vårt Sunprime Atlantic View är wifi-uppkopplingen lika bra som på vårt huvudkontor här hemma. När arbetsdagen är över finns ett brett utbud av upplevelser att utforska på ön, från sol, bad och stränder till storstadspuls och spektakulär natur. Och vill man hellre njuta på hotellet finns allt från gym och spa till pool, närhet till padelbanor och förstås god mat och dryck, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings Workation lanseras i samarbete med Gran Canarias turistråd, Patronato de turismo de Gran Canaria, och finns att boka med ankomst från den 23 januari 2021. Tillägget görs vid bokning av en resa till Sunprime Atlantic View, och i paketet ingår höj- och sänkbart skrivbord, ergonomisk kontorsstol, skrivbordslampa, anteckningsblock, pennor, fruktkorg samt ett solskydd till datorskärmen om man vill jobba från balkongen/terrassen. Gästerna får även tillgång till en Nespresso-maskin. Tillägget Workation med samtliga tillbehör kostar 495 kronor för en vecka.

Sunprime Atlantic View är Vings eget vuxenhotell i Playa del InglésGran Canaria. Här bor man i fina rum med bra wifi och på hotellet finns även restaurang och bar, gym, spa och pooler. Cirka 400 meter från Sunprime Atlantic View ligger också padelcentret Tenis Holycan för den som vill ta en padelmatch innan eller efter arbetsdagen. Med utgångspunkt från hotellet kan man utforska andra delar av ön. Från hotellet går gratisbussar till Maspalomas fina stränder, cirka 4 kilometer från hotellet, och till stranden i Playa del Inglés, två kilometer bort, är det promenadavstånd. Under sin workation har man med fördel även en hyrbil för att enkelt ta sig runt på ön, exempelvis till storstadspulsen i Las Palmas eller till den pittoreska hamnbyn Puerto de Mogán. Gran Canaria lockar även med spektakulär natur, vilket lämpar sig perfekt för vandring eller landsvägscykling och mountainbike.

Res tryggt med Ving

För inresa till Gran Canaria krävs i dagsläget uppvisande av ett negativt Covid-19 test. Ving bjuder därför samtliga resenärer som bokar en resa till ön under vintersäsongen 2021 ett gratis test som görs innan avresa.

När man bokar en resa med Ving ingår även Safe Travel, Vings program för ett tryggt och säkert resande – både före, under och efter resan med bland annat utökade säkerhetsrutiner på hotellen och på flygen.

Därutöver innebär ett tryggt resande med Ving bla nedan.

• Återbetalningsgaranti - pengarna tillbaka inom 7 dagar vid inställd resa
  • Fri avbokning fram till 60 dagar före avresa, oavsett anledning
  • Gratis av- och ombokningsskydd vid bokning av en resa
  • Möjlighet till obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar före avresa.

Workation på Sunprime Atlantic View, Gran Canaria
Maspalomas, Gran Canaria
Sunprime Atlantic View, Gran Canaria
Spektakulära naturupplevelser på Gran Canaria
Puerto de Mogán, Gran Canaria
Cykling på Gran Canaria
Las Palmas, Gran Canaria
Sunprime Atlantic View, Gran Canaria

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Allt fler väljer trygghet genom en paketresa21.1.2021 12:09:06 CETPressmeddelande

Efter snart ett år med coronavirus och nedstängningar finns en ökad optimism om att det kan bli möjligt att komma iväg på en semesterresa under 2021, det märks i bokningarna av resor till sommaren. Med osäkerhet kring resandet har samtidigt paketresan blivit mer relevant än någonsin när många vill boka tryggt. Det visar Vings resepanel där 43 procent svarar att de är mer benägna eller ganska benägna att boka en paketresa idag jämfört med för ett år sedan.

Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser23.12.2020 09:40:51 CETPressmeddelande

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.

Högt tryck på bokningarna när Ving släpper vinterresorna för 2021/2222.12.2020 09:34:31 CETPressmeddelande

I onsdags släppte Ving upp försäljningen av nästa vinters resor och bara efter några dagar ser Ving en fördubbling på vinterresorna jämfört med samma period i fjol. Mest populära är resorna till Gran Canaria och Teneriffa, men även till Thailand ökar efterfrågan. Gemensamt är att man på de destinationerna kan hitta flera av Vings mest populära koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, och många säkrar sina favorithotell redan nu. Förutom Kanarieöarna och Thailand finns även resor till bland annat Gambia, Kap Verde och Madeira bokningsbara.

Padelsatsning hos Ving 202115.12.2020 11:33:32 CETPressmeddelande

I förra veckan lanserade Ving en ny varumärkesidentitet med fokus på fler personliga upplevelser. Ving storsatsar sig ur krisen och lanserar nu padelresor, bygger nya padelbanor på sina hotell och fokuserar på fler hotell med padel som den första nyheten i raden av många framöver. Padel har tagit Sverige och världen med storm och få träningsformer har sett en sådan ökning de senaste åren. Ving lanserar nu 8 arrangerade padelresor till 2021 och gör det samtidigt enklare för kunderna att hitta just det hotell och de resmål där de kan spela padel. Totalt kommer 50-100 hotell med padelmöjligheter världen över att erbjudas, bland annat Vings egna koncepthotell.