WSP och Homepal i samarbete för visualisering av fastighetsdata

WSP lanserar nu tjänsten DeDU Insights i samarbete med Homepal. Det innebär en förstärkning av fastighetsinformationen i WSPs programvara DeDU med överskådliga, visuella dashboards från Homepal.
Foto: WSP

DeDU är ett heltäckande tekniskt fastighetssystem som stöttar fastighetsägare med en ökad effektivitet, bättre kontroll och säkrare prioriteringar samtidigt som hållbarhetsarbetet drivs i rätt riktning. Med DeDU Insights vill WSP och Homepal förenkla fastighetskunders möjlighet att tillgodogöra sig informationen, göra analyser och dra korrekta slutsatser av sin data.

- Digitala verktyg är idag ett absolut minimum för fastighetsägare som vill vara konkurrenskraftiga på marknaden. Vi som mjukvaruleverantör måste erbjuda intuitiva verktyg som stöttar våra kunder i att möta kraven på effektivitet, hållbarhet och säkerhet i dagens snabbt föränderliga fastighetsbransch. Samarbetet med Homepal innebär en kraftfull förbättring för våra kunder, säger Håkan Sahlberg, gruppchef på WSP.

I programvaran kan kunder exempelvis söka svar på:

• Vilka fastigheter förbrukar mest energi per kvm?
  • Vilken typ av fel är vanligast i mina fastigheter?
  • Håller våra inhyrda driftentreprenörer sina avtalade inställningstider?

- Vi är glada över att samarbeta med WSP och deras produkt DeDU för att tillsammans skapa ett ännu mer värdefullt erbjudande för våra gemensamma kunder. Med DeDU Insights kommer kunder kunna gå från magkänsla till att fatta välgrundade beslut om sin fastighetsförvaltning baserat på data, säger Rasmus Persson, VD på Homepal.

Fakta DeDU

DeDUär ett heltäckande tekniskt förvaltningssystem från WSP som bland annat innehåller ärendehantering, tillsyn och skötsel, ronderingar, felanmälan, nyckelutlåning, bevakning av garantitider och avtal, myndighetsbesiktningar, mediauppföljning, lägenhetsbesiktningar med mera.

Foto: WSP
Exempel - dashboard

Vi står bakom allt du tar för givet. Och framtiden du hoppas på.

Vi vet hur samhällen är uppbyggda och utvecklas. Om hur vi lever, arbetar, bygger, reser och kommunicerar, och om hur vi kan göra det bättre. Som strategiska rådgivare och teknikkonsulter har vi kunskapen att förstå och kraften att kunna förändra.

Med över 65 000 medarbetare i 40 länder använder vi vår globala expertis för att hitta de smartaste lokala lösningarna.

Ny rapport: Här är Sveriges mest robusta kommuner28.11.2023 07:28:00 CET | Pressmeddelande

Nu släpper strategi- och teknikkonsultföretaget WSP rapporten "Regionernas Kamp", som rankar Sveriges 290 kommuner utifrån deras robusthet. Nacka, Täby och Kungsbacka toppar rankningen och analysen visar att pendlingskommuner nära större städer är de som har bäst förmåga att stå emot kriser och hantera förändringar. Rapporten tar i år också ett större grepp på trygghet och kommunernas brottsförebyggande arbete.