Year 2039 Crime in Sweden, low or high?

Handlartomten grötrimmar in julen16.12.2022 15:00:00 CET | Pressmeddelande

Tomten kommer snart till jul, obekymrad om krig och pris på el. Ty Nissarna jobbar för att det är kul och ström det fixar grötmor, hon som kan-el Polisen den fortsätter att lägga ned Ger gåvor till de som stjäl, Stöld under 1250 kronor är ok i polisens led De kanske vill juletjuvarna väl? Men handlartomten kämpar på Säljer julmat med låg marginal Bereder sig på inkomster små För konkurrensen lokalt är ej banal Och kostsamma myndighetspersoner Flockas för avgifter och kontroll ”ett tobakstillstånd, det blir 21000 kroner” Sen kontroll-kontroll-kontroll och butiken sjunger i moll Den nya regeringen lovar bättre villkor för butiken Men springer in i komplicerandet Och handlartomten blir besviken Över det ökande regelhanterandet Men glöm nu allt detta för en stund Ty julen handlar kärlek och vila Skänk en tanke över jordens rund Till de som bort från bomber ila. Ta hand om dig och de som är dig nära Njuta av smaken från den färska knäcken Den som plomberna förfära Inte den som Morgan ville