Business Wire

Yonnic GmbH förbättrar geografisk lokalisering för kunder som använder IP-geografisk data från Digital Element

Dela

Digital Element, det ledande företaget inom IP-geografisk lokalisering, meddelande idag att Yonnic GmbH, ett spjutspetsföretag på marknadsföringsområdet, har valt NetAcuity-systemet för att ge sina kunder mer effektiva kampanjer.

Yonnic säljer märkesrelevant marknadsföring till sina kunder genom att samla in information om konsumenters avsikt och omvandla informationen via sitt eget planeringsverktyg. Företagets kärnsystem heter CloudTDS. Här anpassar man trafik och innehåll baserat på mängder av regler och inställningar, till exempel geografisk markering och enhetsspecifik målinriktad marknadsföring. Genom Digital Elements NetAcuity-data i Yonnics lösning kan man uppgradera den geografiska exaktheten och erbjuda kunderna en mycket noggrann lösning. Det finns även extra datauppsättningar inom IP-intelligens, till exempel anslutningshastighet, mobilleverantör, internetleverantör, hushålls- eller företagsanslutning. Därmed kan Yonnic förstärka sin målinriktning och sina analyser.

”Enligt vår mening är Digital Element en klar ledare in om IP Intelligence, och det finns inte något annat företag i världen som ger sådan exakta och kompletta data,” säger Artur Kreichmann som är CEO och grundare av Yonnic GmbH. ”Genom att bygga in deras intelligens in i vår lösning kan vi ge kunderna med pålitliga och säkra lösningar som uppfyller deras behov på ett tryggt och säkert sätt.”

”Programvaran som vi köpte var lätt att integrera och klarar att köra med höga prestanda och låg latency. Därmed kan vi använda tjänsten i realtid utan problem. Automatiska databasuppdateringar sparar tid och energi och vi har alltid relevant data.”

Digital Element är den globalt ledande leverantören och en pionjär på området IP-system för geografisk lokalisering. Företagets system ger den mest detaljerade hyperlokala datauppsättningen i världen idag. Systemet uppfyller de strängaste standarderna för slutanvändarens sekretess.

”Yonnic GmbH är ett pionjärföretag är och det är fantastiskt att se hur deras lösning har förbättrats som ett resultat av att de har valt Digital Element-systemet”, säger Kate Owen som är Vice President för Nordeuropa hos Digital Element. ”Med vår IP-intelligens kommer Yonnic att fortsätta ge sina kunder exakt målinriktning och en marknadsföringslösning med höga prestanda. ”

Yonnic GmbH ansluter sig till Digital Elements högprofilkunder där vi bland annat hittar: Ströer Group, Microsoft, Adform, Webtrends, Crimtan, Weborama, Rubicon Project, MediaMath, Infectious Media, Cxense, Lotame, Salesforce DMP, AOL ADTECH och Codewise.

<ENDS>

Om Digital Element

Digital Element har sedan 1999 tagit fram globala geografiska data och tjänster som ger relevant innehåll till onlinekampanjer oavsett målgruppernas geografiska placering. Systemen kan användas på både stationära datorer och mobilenheter. Företagets patenterade teknik har certifierats och ackrediterats och levererar åtkomst till exakt och tillförlitlig geografisk lokaliseringsinformation i realtid utan att utgöra något intrång i Internetanvändarnas sekretess. Många av världens största webbplatser, varumärken, annonsnätverk, plattformar för sociala medier och mobiltjänstleverantörer har i snart två decennier förlitat sig på Digital Elements teknik för målinriktad annonsering, lokalt anpassat innehåll, förbättrade analystjänster och hantering av immateriella rättigheter samt upptäckt och förhindrande av bedrägerier. Besök http://www.digitalelement.com för mer information om hur du kan utföra geografisk anpassning i onlinevärlden. Följ oss på LinkedIn and Twitter @DigitalElement och gilla oss på Facebook. Digital Element är en affärsdivision inom Digital Envoy Inc, med huvudkontor i Atlanta och London.

Om Yonnic GmbH

Yonnic GmbH var från början ett affiliate-nätverk men har gått vidare till att bli en pionjär inom marknadsföring tack vare tidig kompetens inom SEM och SEO. Under många år har man fortsatt omdefiniera sin modell genom att använda data, teknologi och massmedia – alltid med målet att leverera resultat till kunderna. Yonnic har skapat djupgående partnersamarbeten med de ledande sökmotorerna, med sociala medier, mediaplattformar och företag som skapar teknologiska verktyg. Dessa partnersamarbeten ger dess kunder enastående tillgång till möjligheter och innovation, inklusive tidiga betaversioner och exklusiv expertis. Byggt av DoubleClick. Köpt av Google. Nu den ledande marknadsföringsdelen hos Publicis.

Contact information

Pressansvarig
GingerMay PR
Naomi Whittome
naomi.whittome@gingermaypr.com
Tfn: +44 (0)203 642 1124

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

MyHeritage har utnämnts till huvudsponsor för Eurovision Song Contest 201928.9.2018 13:20Pressmeddelande

MyHeritage, det ledande globala familjehistorie- och DNA-företaget, har idag utnämnts av European Broadcasting Union (EBU) till huvudsponsor av Eurovision Song Contest 2019. Som evenemangets huvudsponsor har MyHeritage fått omfattande global evenemangs-, media- och digitala rättigheter för den kommande sångtävlingen, som kommer att hållas i Tel Aviv. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180928005296/sv/ MyHeritages tjänster gör det enkelt för alla, överallt, att göra en fascinerande resa för att upptäcka sina rötter. Genom MyHeritage DNA-test, den integrerade släktträdsplattformen och samlingar på 9 miljarder historiska dokument, gör MyHeritage det möjligt för miljoner människor att upptäcka sin familjs förflutna och lära sig hur de passar in i den globala mänskliga mosaiken. Detta partnerskap med Eurovisionens sångtävling kommer kort tid efter att MyHeritage har blivit den mest populära familjehistoriska

Trafiknämnden inom Stockholms Läns Landsting tilldelar ZeroChaos ramavtal avseende Konsultförmedling25.9.2018 07:00Pressmeddelande

Trafiknämnden, har genom Trafikförvaltningen, tilldelat ZeroChaos ett flerårigt ramavtal för konsultförmedling med tillhörande IT-system gällande Trafikförvaltningens verksamheter och Förvaltning för utbyggd tunnelbanas totala konsultbehov. Det uppskattade kontraktsvärdet är 2 miljarder kronor årligen enligt publika siffror. ZeroChaos tillhandhåller ett dedikerat kundteam specialiserat på kvalificerad konsultrekrytering, samt det molnbaserade IT-systemet ZeroChaos WebSM. Detta kommer att utgöra en garant för att åstadkomma effektiviseringar, kompetensoptimering och kostnadskontroll för optimalt användande av skattemedel. ”Stockholms Läns Landsting genomför många stora infrastruktursatsningar. Det är kritiskt att hitta rätt resurser vid rätt tidpunkt. Tillsammans kan vi möjliggöra en god utvecklingstakt och utbyggnad av infrastrukturen i huvudstadsregionen,” säger ZeroChaos CEO Jim Burke. ZeroChaos kommer att använda över 800 leverantörer för att tillgodose konsultbehovet. Leverantörsba

Breed Reply erbjuder nya investeringsmöjligheter för nystartade IoT-företag12.9.2018 07:00Pressmeddelande

Breed Reply är ledande inom driftinvestering i IoT-företag som befinner sig i startgroparna, och idag har man lanserat ”Best in Breed 8” i ett försök att hitta nya IoT-investeringsmöjligheter i Europa. Inom ramen för ”Best in Breed”-programmet kan nystartade företag som har spännande idéer och produkter relaterade till Sakernas internet (IoT) ansöka till Breed Reply med sina investeringsfall. Utvalda sökande får presentera sina förslag för ett team som har stor erfarenhet av att hjälpa nystartade företag att växa, djupgående kunskap om olika marknader, beprövade meriter vad gäller att utveckla försäljningskanaler och en stabil teknisk grund. Programmet har varit fantastiskt framgångsrikt sedan det först lanserades 2014, och Breed Reply har nu en portfölj som omfattar fler än tjugo innovativa IoT-företag. Vart och ett av dessa företag har mottagit finansiering samt kontinuerlig support och rådgivning i den dagliga verksamheten, inklusive strategisk, kommersiell, marknadsföringsrelaterad

QConnect – Den mest intelligenta, globala, ultrakompakta och robusta kommunikationsenheten15.8.2018 20:23Pressmeddelande

Quake Global, Inc. (QUAKE), som är en ledande leverantör av lösningar på den globala marknaden för sakernas Internet (IoT), meddelade lanseringen av sin avancerade telematikenhet, QConnect™. QConnect är ultrakompakt och kan integreras med fasta och mobila enheter för spårning i realtid samt övervakning och kontroll var som helst och när som helst. Enheten erbjuder en mängd avancerade, trådlösa kommunikationsalternativ inklusive LTE/2G/3G, dubbelbands-Wi-Fi, Bluetooth/BLE, V2X och satellit. Enheten är utformad för att uppfylla en stor mängd varierande krav, alltifrån enkla lågprisenheter för spårning till högpresterande applikationer för videostreaming med flera kanaler. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180815005707/sv/ Quake Global’s new QConnect, the most intelligent, global, ultra-compact and rugged communication device available (Photo: Business Wire) QConnect är flexibel och erbjuder unika applika

itslearning vinner betydande upphandling i Frankrike för 338.000 användare27.7.2018 08:00Pressmeddelande

Pays de la Loire i Frankrike har valt itslearning som leverantör av lärplattform, för sina offentliga och privata gymnasier. Plattformen kommer att implementeras på över 600 skolor och användas av 338 000 studerande fr.o.m. september 2018. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180727005039/sv/ itslearning Learning Management Platform (Photo: Business Wire) itslearning valdes ut av e-lyco 3, som är en grupp bestående av: Region of Pays de la Loire Académie de Nantes Département de Loire-Atlantique Département de Maine-et-Loire Département de la Mayenne Département de la Sarthe Département de la Vendée Deras mål var att hitta en lärplattform som stödjer pedagogiska strategier, ökar det digitala användandet och bidrar till att förena utbildningssamhället. e-Lyco 3 lovordar itslearning för att vara en innovativ lärplattform som erbjuder helt nya funktioner så som 360-gradersrapportering, kamratgranskning och s

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum