Business Wire

Yonnic GmbH förbättrar geografisk lokalisering för kunder som använder IP-geografisk data från Digital Element

Dela

Digital Element, det ledande företaget inom IP-geografisk lokalisering, meddelande idag att Yonnic GmbH, ett spjutspetsföretag på marknadsföringsområdet, har valt NetAcuity-systemet för att ge sina kunder mer effektiva kampanjer.

Yonnic säljer märkesrelevant marknadsföring till sina kunder genom att samla in information om konsumenters avsikt och omvandla informationen via sitt eget planeringsverktyg. Företagets kärnsystem heter CloudTDS. Här anpassar man trafik och innehåll baserat på mängder av regler och inställningar, till exempel geografisk markering och enhetsspecifik målinriktad marknadsföring. Genom Digital Elements NetAcuity-data i Yonnics lösning kan man uppgradera den geografiska exaktheten och erbjuda kunderna en mycket noggrann lösning. Det finns även extra datauppsättningar inom IP-intelligens, till exempel anslutningshastighet, mobilleverantör, internetleverantör, hushålls- eller företagsanslutning. Därmed kan Yonnic förstärka sin målinriktning och sina analyser.

”Enligt vår mening är Digital Element en klar ledare in om IP Intelligence, och det finns inte något annat företag i världen som ger sådan exakta och kompletta data,” säger Artur Kreichmann som är CEO och grundare av Yonnic GmbH. ”Genom att bygga in deras intelligens in i vår lösning kan vi ge kunderna med pålitliga och säkra lösningar som uppfyller deras behov på ett tryggt och säkert sätt.”

”Programvaran som vi köpte var lätt att integrera och klarar att köra med höga prestanda och låg latency. Därmed kan vi använda tjänsten i realtid utan problem. Automatiska databasuppdateringar sparar tid och energi och vi har alltid relevant data.”

Digital Element är den globalt ledande leverantören och en pionjär på området IP-system för geografisk lokalisering. Företagets system ger den mest detaljerade hyperlokala datauppsättningen i världen idag. Systemet uppfyller de strängaste standarderna för slutanvändarens sekretess.

”Yonnic GmbH är ett pionjärföretag är och det är fantastiskt att se hur deras lösning har förbättrats som ett resultat av att de har valt Digital Element-systemet”, säger Kate Owen som är Vice President för Nordeuropa hos Digital Element. ”Med vår IP-intelligens kommer Yonnic att fortsätta ge sina kunder exakt målinriktning och en marknadsföringslösning med höga prestanda. ”

Yonnic GmbH ansluter sig till Digital Elements högprofilkunder där vi bland annat hittar: Ströer Group, Microsoft, Adform, Webtrends, Crimtan, Weborama, Rubicon Project, MediaMath, Infectious Media, Cxense, Lotame, Salesforce DMP, AOL ADTECH och Codewise.

<ENDS>

Om Digital Element

Digital Element har sedan 1999 tagit fram globala geografiska data och tjänster som ger relevant innehåll till onlinekampanjer oavsett målgruppernas geografiska placering. Systemen kan användas på både stationära datorer och mobilenheter. Företagets patenterade teknik har certifierats och ackrediterats och levererar åtkomst till exakt och tillförlitlig geografisk lokaliseringsinformation i realtid utan att utgöra något intrång i Internetanvändarnas sekretess. Många av världens största webbplatser, varumärken, annonsnätverk, plattformar för sociala medier och mobiltjänstleverantörer har i snart två decennier förlitat sig på Digital Elements teknik för målinriktad annonsering, lokalt anpassat innehåll, förbättrade analystjänster och hantering av immateriella rättigheter samt upptäckt och förhindrande av bedrägerier. Besök http://www.digitalelement.com för mer information om hur du kan utföra geografisk anpassning i onlinevärlden. Följ oss på LinkedIn and Twitter @DigitalElement och gilla oss på Facebook. Digital Element är en affärsdivision inom Digital Envoy Inc, med huvudkontor i Atlanta och London.

Om Yonnic GmbH

Yonnic GmbH var från början ett affiliate-nätverk men har gått vidare till att bli en pionjär inom marknadsföring tack vare tidig kompetens inom SEM och SEO. Under många år har man fortsatt omdefiniera sin modell genom att använda data, teknologi och massmedia – alltid med målet att leverera resultat till kunderna. Yonnic har skapat djupgående partnersamarbeten med de ledande sökmotorerna, med sociala medier, mediaplattformar och företag som skapar teknologiska verktyg. Dessa partnersamarbeten ger dess kunder enastående tillgång till möjligheter och innovation, inklusive tidiga betaversioner och exklusiv expertis. Byggt av DoubleClick. Köpt av Google. Nu den ledande marknadsföringsdelen hos Publicis.

Contact information

Pressansvarig
GingerMay PR
Naomi Whittome
naomi.whittome@gingermaypr.com
Tfn: +44 (0)203 642 1124

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

QConnect – Den mest intelligenta, globala, ultrakompakta och robusta kommunikationsenheten15.8.2018 20:23Pressmeddelande

Quake Global, Inc. (QUAKE), som är en ledande leverantör av lösningar på den globala marknaden för sakernas Internet (IoT), meddelade lanseringen av sin avancerade telematikenhet, QConnect™. QConnect är ultrakompakt och kan integreras med fasta och mobila enheter för spårning i realtid samt övervakning och kontroll var som helst och när som helst. Enheten erbjuder en mängd avancerade, trådlösa kommunikationsalternativ inklusive LTE/2G/3G, dubbelbands-Wi-Fi, Bluetooth/BLE, V2X och satellit. Enheten är utformad för att uppfylla en stor mängd varierande krav, alltifrån enkla lågprisenheter för spårning till högpresterande applikationer för videostreaming med flera kanaler. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180815005707/sv/ Quake Global’s new QConnect, the most intelligent, global, ultra-compact and rugged communication device available (Photo: Business Wire) QConnect är flexibel och erbjuder unika applika

itslearning vinner betydande upphandling i Frankrike för 338.000 användare27.7.2018 08:00Pressmeddelande

Pays de la Loire i Frankrike har valt itslearning som leverantör av lärplattform, för sina offentliga och privata gymnasier. Plattformen kommer att implementeras på över 600 skolor och användas av 338 000 studerande fr.o.m. september 2018. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180727005039/sv/ itslearning Learning Management Platform (Photo: Business Wire) itslearning valdes ut av e-lyco 3, som är en grupp bestående av: Region of Pays de la Loire Académie de Nantes Département de Loire-Atlantique Département de Maine-et-Loire Département de la Mayenne Département de la Sarthe Département de la Vendée Deras mål var att hitta en lärplattform som stödjer pedagogiska strategier, ökar det digitala användandet och bidrar till att förena utbildningssamhället. e-Lyco 3 lovordar itslearning för att vara en innovativ lärplattform som erbjuder helt nya funktioner så som 360-gradersrapportering, kamratgranskning och s

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

President Obama kommer till Europa för att tala på Nordic Business Forum21.6.2018 07:58Pressmeddelande

President Obama kommer att resa till Europa för att delta på Nordic Business Forum i Helsingfors den 26–27 september 2018. Obama kommer att tala till en av de största publikerna i Norden och avrunda tvådagarskonferensen med den avslutande konversationen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180621005424/sv/ Europe’s leading business and leadership conference brings President Obama to Helsinki, Finland to speak to business executives and owners. (Photo: Business Wire) Aslak de Silva, VD för Nordic Business Forum: ”Vi är utan tvekan ärade att få vara värd för Obama - men detta ögonblick tillhör verkligen vår publik och Norden som helhet. Det kommer att bli oförglömligt. " Ville Saarikalle, ansvarig för Speaker Relations på Nordic Business Forum: "President Obama är en av de mest anmärkningsvärda ledarna för sin tid. Hans livsresa är unik: från blygsamma förhållanden till president i USA. Det är verkligen en

Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner24.5.2018 09:00Pressmeddelande

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar. "Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum