Myndigheten för press, radio och tv

Ytterligare förlängd ansökningstid för stöd för lokal journalistik

Dela

Myndigheten för press, radio och tv förlänger ansökningstiden för stöd för lokal journalistik ytterligare. Ny sista ansökningsdag är den 30 april 2020.

Stöd för lokal journalistik kan sökas för bevakning av svagt bevakade områden och är en del av mediestödet. Stödet kan sökas för alla typer av nyhetsmedier som uppfyller grundkraven. Nuvarande ansökningstid går ut den 15 april men förlängs nu med två veckor på grund av att regeringen aviserat ytterligare 50 miljoner kronor till stödet. Stödet föreslås också kunna uppgå till som mest två miljoner kronor per område.

Mer information om stödet och hur du ansöker finns på vår webbplats.

Nyckelord

Kontakter

För mer information kontakta
Johanna Lantz, 08-580 070 31

Länkar

Om

Myndigheten för press, radio och tv
Myndigheten för press, radio och tv
Arenavägen 55
121 77 Johanneshov

08-580 070 00https://www.mprt.se/

Myndigheten för press, radio och tv tillhör Kulturdepartementets ansvarsområden. Vi arbetar för yttrandefrihet samt stödjer möjligheterna till mångfald och tillgänglighet inom press, radio och tv.

Följ Myndigheten för press, radio och tv

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Myndigheten för press, radio och tv

Ny rapport: Nytt bottenår för dagspressen - under 2019 sjönk tidningsföretagens försäljning med omkring 1 miljard kronor21.10.2020 09:02:44 CESTPressmeddelande

Den svenska mediemarknaden, som redan innan 2020 präglades av en allt tuffare global konkurrens, gjorde en tvärnit i pandemins spår. Sämst rustad var dagspressen som gick in i 2020 med sämsta året hittills i ryggen. Det visar siffror från vår nya rapport "Medieutveckling 2020 - Medieekonomi" som publiceras idag. Rapporten analyserar de svenska medieföretagens bokslut för 2019, men tar också en titt på hur reklammarknaden har utvecklats under det första halvåret 2020. Medieekonomi är skriven av Jonas Ohlsson, medieforskare och föreståndare för Nordicom vid Göteborgs universitet, på uppdrag av MPRT.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum