Moderata Ungdomsförbundet

Olle Bring nyvald riksordförande för Moderat skolungdom

Lördagen den 10 mars valdes Olle Bring från Åmål till riksordförande för Moderat skolungdom (MSU) som hade sin rikskonferens i Nyköping. Moderat skolungdom är Sveriges största partibundna, skolpolitiska organisation med över 9000 medlemmar.

Olle Bring, nyvald riksordförande för Moderat skolungdom. Foto: Sofia Axelsson.

- Vi kommer att jobba stenhårt med kampanjarbete och försöka att nå så många elever som det bara är möjligt. Moderaterna är idag största parti bland unga väljare och jag tror att vår kontinuerliga närvaro på skolor runt om i landet har varit ett framgångsrecept, säger Olle Bring.

Moderat skolungdom är en underorganisation till Moderata Ungdomsförbundet. Moderat skolungdom jobbar främst med att opinionsbilda för moderat grundskole- och gymnasiepolitik. Att motverka ett vinsttak för välfärdsföretag är en prioriterad fråga under valåret.

- Att få välja skola själv bör vara en grundbult i vårt land men med regeringens politik riskerar tusentals elever att få deras skola nedlagd. Detta är någonting som MSU helt enkelt inte kan gå med på och vi kommer att fortsätta driva på för friskolornas existens och för det fria skolvalet, säger Olle Bring.

Styrelsen i sin helhet

Riksordförande: Olle Bring, MSU Västra Götaland Norra

Vice riksordförande: Dalila Alibasic, MSU Jönköpings län

Ledamöter:

Noa Samenius, MSU Stockholm

Isa Forsberg, MSU Västernorrland

Vera Ehn, MSU Skaraborg

Carl Ekvall, MSU Halland

För mer information eller frågor - se kontaktuppgifter nedan!

Olle Bring, nyvald riksordförande för Moderat skolungdom. Foto: Sofia Axelsson.

Moderata Ungdomsförbundet
Blasieholmsgatan 4A

072-222 88 28http://www.muf.se

Moderata Ungdomsförbundet är Sveriges största och viktigaste politiska ungdomsförbund med över 13 000 medlemmar.

Moderata Ungdomsförbundets förbundsordförande heter Benjamin Dousa.

Följ Moderata Ungdomsförbundet

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Moderata Ungdomsförbundet

MUF: Lövin bör ta sitt ansvar och avgå6.3.2019 16:48:57 CETPressmeddelande

I fredags offentliggjordes utredningen om framtidens flygbränsle ”biojet”. Som utredare har regeringen utsett före detta språkröret för Miljöpartiet, Maria Wetterstrand. Att Wetterstrand sitter i styrelsen för ett bolag som får statligt stöd för att forska i att utveckla grönt flygbränsle anser Moderata Ungdomsförbundet är ett fall av jäv. När det framkommer att Wetterstrand dessutom äger aktier i bolaget blir situationen helt oacceptabel. Den ansvariga ministern Isabella Lövin måste krävas på ansvar.